Åhhh SAS jeg ville så gerne...

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 15/12/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,876
    "Synes godt om" modtaget:
    8,942
    Point:
    113
    "Kære SAS" I er bare for dyre... - jeg købte hos Norwegian, de var bare halv pris af jer på en lille tur til Barcelona... - det er svært at blive trofast, når man så heller ikke får noget igen, og der tænker jeg på point...

Capture1.JPG
    og for 5.299kr, der får jeg 1.000 point eller er det 2.000 point?? - det er jo ikek specificeret! - jvf:

Capture.JPG

MEN for halvpris hos Norwegian, får jeg WiFi og også direkte fly til Barcelona for:

Capture3.JPG

Åhh, jeg ville så gerne, men jeg betaler ikke dobbelt pris for en tur/retur til Barcelona og så får jeg ej heller nogle point for turen, så dum er jeg heller ikke...

Hvad med jer, lignede erfaringer? - synes i også at SAS har skruet op for prisknappen?

2. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Det var da godt nok også noget af en "tilbudspris" SAS havde der ;)

Nogle gange ser man disse helt skæve priser. Har selv været ude for at SAS ville have næsten 6.000 kr t/r til LHR på Go, mens DY solgte nogenlunde samme tidspunkter til LGW for 1.100,-

Ville gerne være loyal og have mine point, men man skulle jo være idiot for at betale så meget ekstra.

Sådanne prissætninger har vi set masser af gennem tiden og vil helt sikkert også se i fremtiden. Synes nu generelt at det mest er på langruterne jeg ser at SAS er meget dyre. De rejser jeg har kigget på den seneste tid har SAS kostet 30-50% mere end f.eks. BA. Retfærdigvis skal siges at SAS er direkte og BA med mellemlanding, men for tre personer betaler jeg ikke ca. 10.000 ekstra for at flyve med SAS.... Jeg villle ellers så gerne flyve med dem, men nu bliver det nogle Avios og TP på kontoen og kortere vej til status hos OW istedet...

Henry og Kenneth K "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,876
    8,942
    Point:
    113
    Det skal retfærdigvis siges, at billetklassen var M og altså, fik jeg 2.000 point... - men så stadigvæk 43.000 point op til guldkort... - for nu, at gøre det lidt sjovere, så kunne man optimere prisen med 500 kr til 4.685 kr, men så måtte jeg via MUC og "kun" få 25% optjening på turen derned.. og der er 1184 miles af 25% = 300 point - så 1.300 point for 4.685..

men ja, lad os få nogle flere skøre eksempler, det må da ikke være let at drive forretning når man er SAS...

4. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,876
    8,942
    Point:
    113
    Så skal vi til det igen, samme konference (MWC Barcelona), men check lige prisforskellen.. SAS jeg ville gerne, men det er for stor en forskel... - udbud efterspørgsel velsagtens, men alligevel... - det bliver nok Norwegian, suk, igen... - men gratis Internet og man kan nu alligevel kværne nogle drinks og spise mad for den prisforskel

Capture.JPG
    Capture2.JPG

Kenneth K, Peter Krogh Frausing, mhsalv og 10 andre "Synes godt om" dette.
  5. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    765
    945
    Point:
    93
    Man bliver jo helt målløs... Bare afgifterne på SAS billetten overstiger totalprisen på DY billetten.

Beaglen, PENSIONISTEN og Kristian "Synes godt om dette"
  6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,876
    8,942
    Point:
    113
    Skarpt set @obs - havde jeg ikke set, men ja, der er bestemt noget galt med "skatter og afgifter" hos SAS.. Nægter at tro, at Norwegian flyver med underskud.. Sammenlignelige billetter, for det her er en "GO light" billet.. Utroligt..

Senest redigeret: 10/1/16
    Kenneth K og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  7. Peter F.

Peter F. VIP medlem

Beskeder:
    186
    330
    Point:
    63
    Det er jo helt vildt.. Gad vide om ikke de har solgt hele flyet på forhånd til en rejsegruppe? Det er svært at se anden forklaring på så stor prisforskel på samme marked og med stort set samme produkt.

Beaglen "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,876
    8,942
    Point:
    113
    Bestilte i dag og med sædereservation(er) und alles blev det 959kr... - det er da faktisk utroligt billigt så, at komme til Barcelona... (tør ikke tænke på SAS prisen..)

Kenneth K, asf, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. bertil storr

bertil storr VIP medlem

Beskeder:
    174
    291
    Point:
    63
    Men den er da blevet billigere end sidste år.:p:p:D:D

Kristian "Synes godt om" dette.
  10. silferlood

silferlood VIP medlem

Beskeder:
    192
    355
    Point:
    63
    Om den ikke visade point då er det sikkert codesharefly, moske Luftwaffe?!

11. alexanderln

alexanderln Stealth Member

Beskeder:
    1,818
    3,542
    Point:
    113
    ved ikke om det er den helt rigtige tråd at putte den i:
    http://borsen.dk/opinion/blogs/view..._oedelaegge_forholdet_til_en_loyal_kunde.html

Interessant debat i Børsen
    Selv mener jeg ikke at man kan kritisere SAS for at sælge ham en Swiss codeshare. At Swiss dog vælger at tjekke ham ind i Terminal 2 er dog nok deres eget valg af Novia fremfor SGH, men det kan man ikke rigtig bebrejde SAS for. Hvad tænker I?

12. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    758
    1,620
    Point:
    93
    Jeg har godt nok ikke megt tilovers for hans indlæg. Det er en værre omgang DYKWIA, som man i særdeleshed finder på andre forums, med en tilsvarende lav fællenævner (ja det er blot min holdning)

"Hvis du flyver regelmæssigt, vil du nemlig være stødt på begrebet ’Codesharing’, som er så utrolig en arrogant og helt-hen-i-vejret-beslutning."
    Han flyver tilsyneladende ikke særligt ofte da han ikke er bekendt med codeshares. Det fremgår endvidere af købsprocessen at det er en codeshare. Det er trods alt stadig god skik og almindelig sund fornuft at sætte sig ind i det produkt man køber.
    Hvis man ikke har dette overskud, så bør man nok ikke bevæge sig langt uden for sin dør.

Skribenten bliver ved med at sige at han har købt SAS men fået SWISS. I mine øjne har han købt en SKXXX Operated by SWISS. Altså har han fået lige præcis det han har betalt for!

Jeg forstår endvidere ikke hvorfor han prøver at tørre den af på SAS for. Det er jo ikke SAS der har opfundet codesharing. Det er jo udbredt i hele flyindustrien. Det kunne lige så godt have været en LHXXXX flyvning fra MUC-ARN, Operated by SK.
    Han har tydeligvis ikke sat sif meget ind i tingene, hvilket skinner klart igennem.

"..stoppe med at lave iøvrigt utrolig æstetiske reklamer med Uffe E. i Asien."
    Igen må man jo sige at skibenten ikke er helt oppe på beatet! Det er efterhånden en del år, sparerunder og strategier siden SAS var der. (PS for øvrigt er udgaven med Johnny Reimar væsentlig sjovere).

"Man skal da have været usandsynlig dehydreret for at foreslå den strategi. Og uanset hvor mange penge man sparer på ideen, så burde den være dødfødt."
    Igen så er det jo ikke SAS der har opfundet ideen. SAS er en virksomhed der skal tjene penge og ved netop at tilbyde og være en del af codeshare netværk, så man de jo tilbyde flere destinationer og flere afgange og dermed (forhåbentlig) øge omsætningen og (måske) indtjeningen.

"6. I køen får jeg at vide: ”nååårh, men det er jo fordi, de er ’operated by Swiss’. Du skal ned i Terminal 2 og tjekke ind der. Med Swiss”
    7. Jeg går den lange vej ned til terminal 2.
    8. Stiller mig i en ny kø og tjekker fysisk ind.
    "
    Skribenten får helle ikke megen sympati fra mig her...hvad er den for en lang vej ned til terminal 2 han har gået? Jeg synes jeg har gået turen nogle gange og det virker da ikke på mig som langt. Har skribenten mon nogensinde prøvet at skifte terminal i ORD, FRA, CDG? Hvis der ikke skal mere til at ødelægge jan loyalitet end en kort gå tur, inden for i varme og tørvejr, ja så er jeg ikke sikker på at han i hele taget, egner sig til at flyve ud i den store verden (ja jeg ved han trods alt kun skulle til Schweiz!).

Ikke for jeg skal være en sur gammel mand, men det er det værste vås jeg længe har læst.
    My 5 cent.

Henry, Baadsgaard, Schwert og 7 andre "Synes godt om" dette.
  13. miri90

miri90 Aktivt medlem

Beskeder:
    123
    117
    Point:
    43
    Helt enig! Han virker netop som en, der blot mangler noget at brokke sig over. Alle som har arbejdet i butik, kundeservice etc, kender vel disse kunder som brokker sig over noget, der egentlig helt og holdent er deres egen skyld.

THammer "Synes godt om" dette.

Del denne side