Året der gik 2019

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Nicki Lolk Sørensen, 25/12/19.

  1. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,835
    Point:
    113
    En tråd, hvor alle kan gøre status over 2019.

    Her mit eget bidrag...

    upload_2019-12-25_13-28-16.png

    Flightradar24 hjælper lidt med opgørelsen. 59 flyvninger og 149.273 kilometer. Jeg har fløjet mest med American og SAS (7 flyvninger), og jeg har fortrinsvis fløjet til eller fra Storbritannien (22) og Danmark (20).

    Det er tydeligt, at jeg sagde mit job op i Sydney og stoppede 1. juli. I årets første seks måneder havde jeg 15 flyvninger, i de sidste seks 44.

    Jeg fik besøgt ni nye lande:
    - Vietnam
    - Macau
    - Fiji
    - Vanuatu
    - Tyrkiet
    - Thailand
    - Slovenien
    - Serbien
    - Ukraine

    Det opfylder mit mål om fire nye lande om året på mindst to kontinenter. Og det gør det også op for 2018, hvor jeg kun nåede Indonesien og Sydkorea.

    Jeg mangler nu kun at besøge to EU-lande, nemlig Malta og Cypern. Det må der gøres noget ved!

    Her er status på verdensplan:

    verden.jpg

    Samtlige Australiens stater er nu besøgt: Western Australia, South Australia, Victoria, New South Wales, Queensland og Tasmanien.

    Jeg fik i 2019 besøgt ni nye amerikanske stater: New Mexico, Nebraska, Iowa, South Dakota, North Dakota, Montana, Idaho, Wyoming og Nebraska. Jeg var også i Minnesota, men ikke i 24 timer, så den tæller ikke. Idaho burde næsten heller ikke tælle, selv om jeg var der i over 24 timer, for jeg oplevede ingenting. Men jeg har et mål om at nå alle stater og jeg mangler disse tolv: Alaska, Minnesota, Wisconsin, Indiana, Michigan, Ohio, West Virginia, South Carolina, North Carolina, Alabama, Mississippi og Delaware:

    usa.jpg

    Årets bedste tur var afgjort turen til USA, hvor jeg brugte en måned på at køre rundt, og hvor jeg næsten oplevede for meget på så kort tid: https://insideflyer.dk/forums/threads/roadtrip-usa-montana-wyoming-nebraska-new-mexico-m-fl.4639/

    Dog var Ukraine også en utroligt positiv oplevelse med tur til Tjernobyl og gåture rundt i Kyiv.

    Jeg har i 2019 fløjet med følgende flyselskaber (der er lidt for enhver smag!):
    - Qantas
    - American
    - Norwegian
    - Turkish
    - Air Vanuatu
    - Scoot
    - Singapore
    - Jetstar
    - Vietnam Airlines
    - Air New Zealand
    - British Airways
    - Air Canada
    - Sun Express
    - SAS
    - KLM
    - Wizz Air
    - Lufthansa
    - LOT
    - Easyjet
    - Ukraine International Airlines
    - Air France

    Status hos flyselskaberne går jeg ikke så meget op i - jeg er ikke loyal nok, men jeg sparer da point op hos SAS (Star Alliance), British Airways (OneWorld) og Delta (SkyTeam), og der bør være nok til lidt sjov i løbet af 2020.

    Hos hotellerne går det til gengæld bedre. Siden 1. juli har jeg stort set udelukkende boet på hoteller, og så er det jo forholdsvis let at opnå status:
    Radisson Rewards: 33 nætter, guld
    Hilton Honors: 40 nætter, guld
    IHG: 85 nætter (inkl. de fem sidste i år), spire

    Målet for 2020 er Spire hos IHG og Diamond hos Hilton - Radisson satser jeg ikke på. Jeg er simpelthen ikke tilfreds med standarden, men pointene skal jeg nok få brugt. På et tidspunkt må jeg hellere komme til Egypten og få god værdi for pointene :)

    Jeg har ikke booket mange ture i 2020, men jeg har i hvert fald planer om en tur til Grønland samt endnu et roadtrip til USA, hvor jeg får besøgt fire nye stater i det sydøstlige hjørne. Desuden vil jeg meget gerne have taget hul på Afrika, hvor jeg slet ikke har været endnu.

    Nå ja, og så har jeg købt 3756 træer, så mit liv på nuværende tidspunkt ser ud til at gå i CO2-nul i 2024.
     
    Senest redigeret: 31/12/19
    Beaglen, kchung, Jeblin og 14 andre "Synes godt om" dette.
  2. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    6,835
    Point:
    113
    Er der slet ikke andre, der vil gøre status over 2019?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Man vil jo helst ikke prale.:cool:

    Men skidt - for at andre ikke skal blive flove:

    17 'flyben'
    4 lande
    12 hoteller
    1 Michelin-stjerne

    :oops::rolleyes:

    Et magert år med andre ord. Og med frinætter/point på lager hos diverse hoteller, som udløber i løbet af 2020, så vi skal til at i gang..
     
    Henry og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg har helt mistet overblikket :rolleyes:
    Det meste korte ture i Europa og langt det meste med KLM (og storesøster Air France), men også andre Skyteam partnere som Czech Airlines og AlItalia (så længe de lever). Lidt længere hjemmefra også en enkel tur med Westjet, Korean og et ferietilbud med Austrian. Og når vi nu er ved den "anden" alliance, selvfølgelig kunne SAS ikke undgås heller i 2019 :)

    Jeg må stadig se frem til min første tur med Nordic Seaplanes. Den tur der var booket, blev desværre aflyst pga tåge :(

    Alt i alt et godt år, og jeg har helt tabt antallet af legs...
     
    Beaglen, SophieHendriksen, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Så en hurtig opdatering fra mig:

    Status:
    • Generhvervet SAS Diamant kort
    • Kom ned på Sølvkort hos Czech Airlines
    • Generhvervet Radisson Platinum
    • Fik Marriott Titanium

    Rejste med:
    • Air France (incl. HOP)
    • Czech Airlines
    • LOT Polish Airlines
    • Lufthansa
    • SAS
    • Turkish Airlines
    • United
    Nye destinationer:
    • Thorshavn
    • Washington

    Og den opmærksomme læser kan se, min status i fodnoterne ikke er opdateret. Den funktion kan jeg simpelthen ikke finde.
     
    Steen_C, SophieHendriksen, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Gå ind på din profil og vælg signatur.
    upload_2020-1-5_13-46-57.png
     
    Henry og Baadsgaard "Synes godt om" dette.
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    2019 - et år hvor jeg sagde pænt farvel til mit tidligere arbejde - og følgelig er de arbejdsrelaterede rejser dalet til 0, mens jeg er i tænkeboks og afsøgningsmode.
    Dog er der blandt andet sket følgende
    EBD bevaret - og EBG sikret i indeværende optjeningsår.
    Mestendels baseret på SK925/926 bussen (IAD), selvom HAM også har været frekventeret en del. Dertil en række småture og private weekendture
    Nye lande var Estland, Kroatien, Slovenien og Færøerne.
    Eneste nye selskab så vidt jeg husker var Nordica.
    Fået brændt en del hotelpoint af i diverse programmer - resten bliver brændt af i 2020

    I 2020 er følgende på plads
    Kort tur til Berlin (easyjet) med tøserne for at se Seventeen koncert i marts
    Tur til LAX med vennerne i marts (SAS) - det bliver også den første tur i rigtig mange år bagerst i bussen på en lang flyvning.
    Forlænget weekend i Athen med den yngste datter (SAS)
    Sommerferie i Japan (Air China på deres Singles Day biz sale - lidt spændt hvad det er for et produkt)
    Efterårsferie i NYC (SAS)
    Og hvis de arbejdsrelaterede flyvninger forbliver minimale så må jeg også imødese nogle millageruns sidst på året for at sikre Guldet til det 9. år i stræk.
     
    Beaglen, Ulrik, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Der kommer også en her fra mig.

    Status:
    • Generhvervet SAS Guld kort
    • Statusmatchet (igen) til SIXT Platinum
    • Generhvervet Hilton Diamond (115 nætter totalt, så 55 rollover til næste år og mangler blot 5 nætter i år for at generhverve diamond til næste år)
    • Generhvervet Emirates Gold
    • Generhvervet Europcar Privilege Elite VIP

    Rejste med:
    • Lufthansa
    • SAS
    • Turkish Airlines
    • United
    • Emirates
    Nye destinationer:
    • Istanbul, Supercup Finalen Liverpool v. Chelsea

    Et år hovedsageligt fyldt med arbejdsrejser, 60stk og kun 12stk private.
     
    Beaglen, Steen_C, Offlyer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Takker. Det er gjort - og resultatet ses nedenfor. Så vidt jeg kan se, står den gamle tekst stadig.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg rejser jo udelukkende privat, men det har været et fint rejseår:

    Destinationer: EWR, SFOx2, LAX, ORD, DEN, DXBx3
    Selskaber: SAS, Emirates, Norwegian, United, American Airlines

    Et enkelt ben med hhv. EK og DY på eco og et enkelt ben på Plus med SK - og ellers har jeg haft et godt år udelukkende på business (long haul) eller first (US domestic). Det sætter barren højt for næste år ;)

    Biz-turene til USA gav næsten EBG, købte de sidste 3800 basispoint for ekstrapoint og jeg kan nu frekventere Guldstuen! Så bliver livet ikke bedre :D Jeg tvivler desværre på jeg får særlig meget ud af min status, da jeg som bekendt er flyttet til Dubai og nok fremover kommer til at flyve mest med EK. Men det virkede fjollet ikke at lande kortet nu jeg var så tæt på.
     
    Beaglen, Henry, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. nicolajpaaske

    nicolajpaaske Aktivt medlem

    Beskeder:
    40
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    2019 blev ikke voldsomt meget flyvninger - 11 stk, en distance på 8.615 km.

    Nye lufthavne: AMS, BLL, BRU og DUB.
    Nye selskaber: easyJet, Wizz Air og Brussels Airlines.
    Nye flytyper: A319, A321

    Udover de nye lufthavne har jeg rejst til CPH, KRK, OSL og SXF.
     
  12. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    I 2019 blev det til 150 flyvninger, 150.380 km, 267 timer i luften

    Nye lufthavne: Houston International og Reagan National, Washington
    Nye flyselskaber: Alaska Airlines

    Har fløjet med: SAS, United, Lufthansa, Norwegian, Emirates og så Alaska Airlines
    Optjente Eurobonus Diamant endnu engang

    På hotelsiden blev det til genoptjening af Platinum hos Radisson Rewards og nåede Hilton Diamond nogle dage før jul efter have været Gold resten af året.

    Sidste status er Uber Gold, som jeg har optjent 2 gange - og med en vis chance for at nå Platinum inden den starter forfra her senere på sæsonen.
     
  13. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg ved ikke hvor mange flyvninger, km eller timer i luften men mange af alle tre.

    Rigtig mange ture til Düsseldorf og Hamborg kender begge som mit eget hjem.

    I år får jeg ændret rejsemønster; meget mindre schweinshaxe und bier og meget mere Tapas og Ribera del duero, så jeg skal beslutte om jeg skal satse på Norwegian eller Iberia Express for at optjene Avios. Er lidt i tvivl om man kan samle Avios på Iberia Express eller kun på mainline Iberia, men så vidt jeg kan læse mig til er det tilfældet.

    SAS flyver jo ikke så tit til Madrid eller Barcelona som er de to lufthavne der er i spil, jeg er ikke sikker på jeg gider tage en mellemlanding undervejs for at flyve Star Alliance.

    Skal stadig en del til Japan og Australien/ New Zealand så jeg skulle kunne samle Star Alliance point nok til at beholde EBD i 2020.

    Nye lufthavne i sidste år IUE (Niue en lille østat i Stillehavet i forbund med New Zealand) og CAG (Cagliari, Sardinien).

    Har fløjet med SAS, LOT, Lufthansa, Singapore Airlines, Air New Zealand, Qantas, Virgin Australia, Aircalin, Czech, KLM, Ryanair, Easyjet, Vueling, United, ANA, Cathy Pacific og Norwegian

    Har beholdt mit IHG Platinum Elite status, har kæmpet lidt med Hilton har kun sølv i år.
     
    Senest redigeret: 5/1/20
    Beaglen, tbh, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  14. MK1

    MK1 Aktivt medlem

    Beskeder:
    46
    "Synes godt om" modtaget:
    176
    Point:
    33
    2019 herfa:

    (alt på QR, med mindre andet nævnt)
    12 x DOH-CPH-DOH
    9 x DOH-LHR-DOH
    1 x LHR-DOH
    1 x DOH-LGW
    1 x DOH-AMS-DOH
    1 x DOH-NCE-DOH
    1 x LHR-AMM (Royal Jordanian)
    1 x AMM-DOH
    1 x DOH-MCT
    1 x MCT-DOH (Oman Air)
    1 x DOH-SLL-DOH
    1 x CPH-EWR-CPH (SAS)

    Ingen nye lande.

    Optjent 2x Platinum ved QR Privilege Club, Mariott Titanium Elite.

    Min SAS-status er faldet til EBS, efter flere år som EBD. Sådan er det, når man flytter sydpå.

    Nedenfor kort over mine ture med QR. Der er et mønster...

    Screenshot 2020-01-06 at 08.29.16.png
     
    Beaglen, Steen_C, SophieHendriksen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  15. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Status for 2019:
    • Ramte præcist samme antal flyvninger som 2018 (39)
    • Men fløj 7,000 miles mindre (60,508)
    • Nye destinationer: AUA, CUR, SXM, BKK, EDI, CDG, MAN (glemte DCA)
    • Flyselskaber fløjet med: SK, UA, DVR (DiviDiviAir), 7I (InselAir), LH, AC, SQ, D8
    • Bedste flyoplevelse: SXM (set fra Maho Beach), stærkt efterfulgt af en kort flyvning AUA-CUR med en DHC-6 Twin Otter.
    • Værste flyoplevelse: Flyver primært economy, så 787 bliver aldrig min ven.
    • Generhvervet EBG
    • Ingen hotelstatus
    upload_2020-1-6_9-34-5.png
     
    Senest redigeret: 7/1/20
    Beaglen, Steen_C, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Status for mig i år:

    Antal flyvninger: 45
    Nye destinationer: NCL, PQC, HAN, NRT, JED
    Fløjet med: SAS, Norwegian, Easyjet, Japan Airlines, Vietnam Airlines, Lufthansa, Brussels Airlines, American Airlines, KLM, British Airlines
    Bedste flyoplevelse: SAS i biz hjem fra NRT - min søn havde på det tidspunkt været oppe i 16-18 timer, faldt til ro med det samme, og sov stort set hele turen. Samtidigt var det et fremragende crew.
    Værste: Ikke videre slemt - Easyjet til TXL - men blev da mindet om, hvor meget pris jeg sætter på fasttrack.
    Status mistet og tjent: Ryger ned på EBG fra EBD - har kun optjent 30.000 EB-point og ser ingen grund til at optjene til et rigtigt EBG. Har i store dele af året aktivt fravalgt SAS, efter deres point-slagtning. Det har så været til KLM, Lufthansa og Brussels fortjeneste. Håber det giver mening hos regnedrengene, for mig giver det i hvert fald ikke længere mening konsekvent at vælge SAS. Havde de bibeholdt optjeningen var jeg landet på lige godt 46.000 statuspoint i år. Skal overveje om de kan betale sig, at bibeholde EBG. Derudover mister jeg Hilton Gold, beholder Avis PP, og krydser fingre for, at jeg beholder mit Spire Elite, som jeg ikke har optjent.
     
  17. mathiasfe

    mathiasfe VIP medlem

    Beskeder:
    112
    "Synes godt om" modtaget:
    513
    Point:
    93
    Gjør det enkelt og limer oppsummeringen min fra Insideflyer.no:

    Antall flyvninger:
    76 (-10 fra 2018)
    Antall miles/kilometer flydd: 150,171 km / 93,312 miles (+105 km fra 2018)
    Tid i lufta (timer/dager/uker): 232 t / 9.7 dager / 1.4 uker

    Mest besøkte flyplasser: OSL (25), BOO (16), CPH (13)
    Mest brukte selskaper: SK (28), TK (6), WW (4)
    Nye flyplasser: FAO, KBP, IEV, YUL, PEK, IST (ISL), FRU, ALA, SVO, PER, MAD, AGP, RAK, TNG, STN, TRF, TAS, DYU, BKK, SGN, PNH, REP, DMK, CNX, KBR, URT.
    Nye fly: A350-1000 og sikker noe annet

    Beste lounge(r)/bakkeservice: LH F på FRA og TK C på IST
    Beste flymåltid(er): Middagen i LH F
    Verste flymåltid(er): Aeroflot var ganske lort
    Beste destinasjson(er): Bisjkek og Singapore
    Beste opplevelse(r): 4,5 uker på reise i Sentral/Sør-Øst Asia og nye BA Club Suites.
    Verste opplevelse(r): PER-DOH-CPH med 10 timer på DOH, dagen etter å ha flydd CPH-LHR-PER var ganske slitsomt.

    «Nyttårsforsetter»:
    - Få snudd den negative trenden med antall flyvninger de siste årene i 2017 var det 96, i 2018 var det 86 og i 2019 var det 76.
    - Besøke mange nye land.

    Annet:
    Ble en del turer dette året og hele 5 kontinenter ble besøkt. Det artige er at jeg var i til sammen 5,5 dager på 3 av kontinentene (Nord-Amerika (2), Afrika (2) og Oseania(1,5)).

    Syns antall flyvninger som er en vei er ganske fascinerende. Oransje streker over nesten hele kartet.
    Skjermbilde 2020-01-02 kl. 00.06.28.png
     
    Beaglen, Erwin Lansing, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. Steen_C

    Steen_C Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    103
    Point:
    33
    Det blev til 23 ture i 2019 med:
    - SAS (langt de fleste)
    - UA
    - Norwegian

    Nye lande:
    - USA (NC og NY)
    - Luxembourg
    - Monaco

    i 2020 er der foreløbigt planlagt følgende nye lande:
    - Marokko
    - Wales
    - Tjekkiet


    Status:

    EBS (bliver til Gold inden min optjeningsperiode udløber til april).
    Sixt Gold
    Hotels.com Silver (rejser for lidt/irregulært til at de "alm." bonusprogrammer giver mening for mig).
     
    Beaglen, Nicki Lolk Sørensen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    679
    Point:
    93
    Det blev til 87 flyvninger for midt vedkommende i 2019.
    Langt størstedelen mellem CPH og BRU eller CPH og DUS.
    De fordelte sig på
    38 x SAS
    34 x Brussels Airlines
    4 x British Airways
    2 x Lufthansa
    2 x Eurowings
    2 x Easyjet
    2 x Pegasus
    2 x Austrian Airlines
    1 x Ryanair

    Næsten alle flyvninger var enten til eller fra CPH.
    Status: Optjente igen igen Eurobonus sølv samt Miles & More Frequent Traveller. Ville ønske SAS ikke skar så meget ned på BRU og DUS om sommeren - så havde jeg nået de magiske 45 segmenter, som giver guld...
     
  20. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Det største rejseår for mig nogensinde, men det blegner i forhold til mange andre herinde! Alle rejser var ifm. ferie.

    13 flyvninger (=13 enkelte ben), heraf 10 med Lufthansa, to med SAS og én med Austrian. Austrian og den ene SAS-flyvning var pga. Lufthansa-strejken i starten af november, hvor vi blev ombooket til BLL-CPH-VIE i stedet for BLL-FRA-VIE med LH.

    Nye lufthavne:
    MUC, MIA, FRA, VIE (og SXM, dog kun set fra Maho Beach).
    BLL, CPH, YVR, YYC, LHR og LGW har været besøgt tidligere (YVR, YYC og LHR dog for 20 år siden, og LGW for 15 år siden).
    Ligeledes har VDB (ja, den ser man ikke så tit!) været besøgt for omkring 15 år siden, hvor jeg fik en fantastisk tur i svævefly over de omkringliggende bjerglandskaber.

    Nye flyselskaber: Lufthansa, SAS, Austrian. Tidligere (15+ år siden) selskaber er British Airways og easyJet.

    Nye/"nye" lande:
    Østrig (helt nyt), USA (har ikke været der siden 2007, og dengang var besøget i området omkring New York/Niagara Falls), en del lande i Caribien (helt nye, de blev dog besøgt ifm. to krydstogter og ikke ifm. flyvninger).

    Status:
    Ingen, men har heller ikke aktivt kigget på det.
    Er blevet basismedlem af Hilton Honors (som i sig selv giver gratis wifi på alle hoteller ved booking direkte hos Hilton).
    Jeg havde booking.com Genius-status inden året begyndte, og har det også stadig i 2020.

    2020 bliver formentlig et meget dødt år hvad flyvning angår, der er ikke planlagt nogen ture. Måske bliver der lige plads til en forlænget weekend til London, da min hustru gerne vil se Harry Potter/Warner Bros Studio nord for London, og i så fald bliver det formentlig med BA BLL-LHR-BLL - jeg magter ikke at bøvle med Ryanair, og BA er næsten lige så billigt hvis man holder øje med enkelte meget billige dage, og rejser uden indtjekket bagage.
     
    Senest redigeret: 8/1/20
    SophieHendriksen, Ulrik, Beaglen og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side