Årsopgørelsen 2017 - på bonusprogrammerne

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 30/11/17.

1. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,454
    "Synes godt om" modtaget:
    26,237
    Point:
    113
    Så er vi ved at komme hen i slutningen af 2017 og det er tid til en årsopgørelse for ens bonusprogrammer.

Hvordan ser det ud for jeres status for året - er i med i forhold til det i planlagde eller hvordan ser det ud?

Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,454
    26,237
    Point:
    113
    For mit vedkommende ser det ret fornuftigt ud her per 30. november.

Hotel:
    Jeg fokuserede kun i år på Hilton og droppede Radisson og min Concierge status. Jeg rundede min ophold nummer 30 i denne uge i London og dermed er endnu et år som Hilton Diamond sikret. Har endda endnu et besøg i Johannesburg i kommende uge.

Fly:
    Jeg er med på mine to primære programmet. EuroBonus og Executive Club. Begge har fornyelse i maj måned. Så forsat god tid endnu.
    På EuroBonus er jeg nået 45.000 point og demed er Guld sikret. Har rejse booket for godt 30.000 point endnu, så regner med at Diamant status også der bliver nået.
    På Executive Club fronten er jeg på 770 Tier Points. Har turen til Johannesburg på søndag i økonomi og det er med Qatar. Så det er 140 ekstra Tier Points. Så dermed over halvvejs der også. Har en tur til USA i marts og der må jeg nok lave et Tier Point run for at sikre mig Guld igen.

Kenneth K, Henry, Ali Taran og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Ekeren

Ekeren VIP medlem

Beskeder:
    400
    838
    Point:
    93
    Hotel:
    Jeg har ad omveje fået mulighed for at få topstatus hos mange af hotelprogrammerne via AMEX Centurion, og det giver mig bl.a.
    Hilton Diamond, Club Carlsson Gold, SPG gold (match til Marriott gold), Jumereiah Gold, Shangri La Diamond, 5C Relais & Château m.fl.
    Jeg benytter mig dog mest af Hilton som giver god mening både ift. point, pris og behov. Fordelen er bl.a. at jeg ikke behøver at vedligeholde status, da det blot bliver forlænget år efter år.
    Ud over dette har jeg også benyttet Hotels.com, da det giver en god mening når man både optjener rewards samt får cashback.
    Hotel overnatninger 2017 - +60

Fly:
    Star Alliance.

Stadig TK Elite til slut 2018. Tror ikke jeg fortsætter her, men skifter formentlig over til SAS EB, i løbet af 2018 da jeg allerede optjener +100.000 point pr. år her (ekstra point) og det derfor vil give mening for mig. Jeg har dog en mulighed for at få Krisflyer Elite Gold med en enkelt flyvning via match fra Shangri La Diamond, i ca. 2 år, så dette er også en mulighed hvis målet blot er at beholde *A gold.
    One World.
    BA gold. Har pt. 760 tierpoints. Mit år slutter ultimo april, men har ikke planer om vedligehold af gold, da jeg ikke finder værdien stor nok. Kommer der et godt OW tilbud kan det selvfølgelig ikke udelukkes at jeg går efter det, men ellers er sølv fint fremover.
    SKYTEAM
    Nej tak :p

Flyvninger i 2017 - 42. + to i december...

Kenneth K, Ulrik, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

Beskeder:
    1,508
    6,507
    Point:
    113
    Min SAS status-saldo siger pr. d.d. 72.974 ( + 2 schweizer ture i dec. Tur nr 1 er op via ARN, som giver 4.687 point og tur nr. 2 giver 3.750 point).
    Min optjenings periode udløber 31.juli18 !!! Masser of tid.

Desuden har jeg foreløbig
    - En UA tur sfo-hnl-sfo i januar, der plejer at give 2400.
    - En LX tur via zrh til gva i mar (biludstilling)
    - En LH tur til SIN i mar
    - To LX ture til zrh i juni og juli.

Desuden Premium point 1.000 pr. måned.

Kenneth K, Ulrik, clager og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Grisefod

Grisefod VIP medlem

Beskeder:
    348
    1,060
    Point:
    93
    Øjjjj hvor jeg glæder mig til at blive pensionist. Er kun en smule misundelig. :p

Nj4220, mathiasfe, Peter F. og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. jtraveler

jtraveler VIP medlem

Beskeder:
    286
    597
    Point:
    93
    Så må du hellere huske at få sparet op til pensionen ;)

Nielspg, SebastianBruun, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. frankbrix

frankbrix Priority member

Beskeder:
    554
    1,424
    Point:
    93
    SAS EB Diamant + Club Carlson Concierge. Så et rigtig fint år det har været :)

Claus Heine og Henry "Synes godt om" dette.
  8. PENSIONISTEN

Beskeder:
    1,508
    6,507
    Point:
    113
    Ja, jeg kan betro dig, at jeg nyder min tilværelse, jeg føler en kæmpe frihed.
    Som @jtraveler skriver : pensionsopsparing og atter pensionsopsparing, det er det, som giver mig den enorme frihed.
    Single ja, og det er absolut ikke noget problem at rejse alene, skønt, skønt.

Kristian, Kenneth K, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. Schlandy

Schlandy VIP medlem

Beskeder:
    573
    1,649
    Point:
    93
    SAS EB: 54000 point og optjening til 31/7. Så guld sikret og har, med MC Premium, omkring 25000 point i pipeline. Kommer nok til at gøre et lille stunt for diamant.

BA: 85 TP, men har en tur i januar OSL-SIN som vel giver 560 TP ? er med dette BA Silver.

lander totalt på 100 flyvninger i år regner jeg med

på hotelsiden er der skudt med spredehagl..... totalt 60-70 nætter, mest er dog booket via hotels.com og har givet 4 bonusnætter i år.

Senest redigeret: 30/11/17
    tbh, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,761
    8,840
    Point:
    113
    Ikke utænkeligt at den bemærkning giver nogle PMs fra for nogle af forummets medlemmer der gerne vil med ud at rejse :D

DanielBahn, SophieHendriksen, Kermit og 13 andre "Synes godt om" dette.
  11. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    1,212
    4,495
    Point:
    113
    EBD, Club Carlson Concierge og Marriott Silver via optjening.
    Kommer til at mangle et enkelt stay på også at nå Hilton Diamond, så den skal jeg lige have fundet plads til inden nytårsaften.
    Når vist total 165 fly segmenter i 2017.

Kristian, Ulrik, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. PENSIONISTEN

Beskeder:
    1,508
    6,507
    Point:
    113
    Forslag : Hvad med Zürich Airport Hilton, weekend pris 16-17dec dkr 718,- super billigt og brug lørdagen til juleshopping på den berømte Bahnhofstrasse.

Henry, Kristian og Baadsgaard "Synes godt om dette"
  13. PENSIONISTEN

Beskeder:
    1,508
    6,507
    Point:
    113
    (For tale om noget helt, helt andet : så du det forslag jeg skrev dedikeret til dig på "God torsdag" side 41 nr.819, helt sikkert noget for dig, gå til deres hjemmeside for at se et wav-klubhus).

Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  14. HrKrogh

HrKrogh Aktivt medlem

Beskeder:
    28
    116
    Point:
    28
    SAS EB: 120000 point, optjent på 6 mdr., perioden kører til 31/5.
    Da jeg nemt når diamant og MC premium hver år, havde jeg planlagt at flytte noget trafik i 2017 til KLM/SkyTeam, men det er kun blevet til et par ture til Amsterdam.
    Desuden har jeg i år fået super hjælp fra diamant mailen til at finde bonusrejser, så jeg syntes ikke der er nogen grund til at optjene 2 steder.

Hilton H: Jeg sagde ja (og gennemførte) til et fast track offer (21 nights/90 days) til HH Diamond i januar, så jeg er sikret diamant til 31/3 2019.

AVIS Preferred: President's Club. Er ikke svær at få da det kun kræver 10 rentals. Og, de er gode til at give gratis upgrades, og fjerner altid gebyr hvis jeg f.eks. afleverer bilen tilbage på en anden lokation end der hvor jeg hentede den.

Jeg lander på 93 fly segmenter i 2017.

Henry, Kenneth K, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    390
    790
    Point:
    93
    Må man spørge hvordan man får fingre i sådan et kort? Bor du i DK ?:)

Henry, MortenS, clager og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,948
    7,438
    Point:
    113
    Måske man skulle lave en dating site for frequent travellers (findes nok allerede), der jo farmer dating så hvorfor ikke?

Henry, Kristian, Baadsgaard og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. kc1829

kc1829 VIP medlem

Beskeder:
    116
    428
    Point:
    63
    Jeg lægger pt på 122000EB basispoint for de første 6mdr af optjeningsåret samt 330000 EB point de sidste 12 mdr. Ender på ca 50 flyvninger i år og kun 2 med SAS. En del hotelovernatninger men ikke noget der har givet status.

IMG_0222.PNG

IMG_0223.PNG

Henry, Ekeren, Frequie og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Ekeren

Ekeren VIP medlem

Beskeder:
    400
    838
    Point:
    93
    Ja jeg bor i DK. Det er et kort man skal inviteres til at få, og er et chargecard fra UK i euro. Jeg har fået det via en ven og er rigtig glad for det :)

Henry og MrJensen "Synes godt om" dette.
  19. Ali Taran

Ali Taran VIP medlem

Beskeder:
    581
    1,421
    Point:
    93
    Jeg troede at vi 2 også var venner :D:D:D

MaleneChristensen, Henry og Ekeren "Synes godt om dette"
  20. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,114
    6,164
    Point:
    113
    FB Guldet blev nået for et par flyvninger siden, det bliver ikke nok til platin. Vi må se hvad det nye FB bringer næste år, især nu jeg også har fået fat i et FB AMEX Gold kort.
    Hoteller er som altid over det hele, regner dog at beholde Accor Gold gennem Ibis Business programmet.
    Hertz kontoen siger nu Presidents Circle uden at leje en eneste bil i år :rolleyes: Vi får se hvordan det ændrer tingene når jeg henter bilen på lørdag.

Del denne side