Ændring af bonusbillet

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af danielbirch, 10/10/19.

  1. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Jeg er i gang med at forsøge at ændre en bonusrejse hos SAS. Den er booket via hjemmesiden, og jeg kan sagtens åbne bookingen og vælge ny dato, men når jeg trykker "Fortsæt", sker der intet.

    Et opkald til kundeservice gav det nedslående svar, at en ændring koster 150 kr. pr. person - og at det burde det i virkeligheden også gøre på hjemmesiden. Ingen tilbud om at gøre det gratis blot fordi hjemmesiden ikke virker.

    Så her kommer lidt spørgsmål, som jeg håber, at nogen kan hjælpe med at svare på:
    1. Er der andre der oplever problemer med at ændre bonusrejser, og evt. har fundet en løsning/workaround?
    2. Jeg har aldrig hørt, at det skulle koste gebyr at ændre en bonusrejse, hvis man selv gør det online?
    3. Hvis jeg afbestiller billetten, kan jeg så forvente, at pladserne bliver frigivet, så jeg kan booke dem påny? Det er nemlig kun hjemrejsen, jeg gerne vil ændre - og lige nu er der ikke flere ledige pladser på udrejsedatoen...
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  2. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Prøv at lave din ændring på classic.sas.dk.
     
    Nielspg, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja jeg har bøvlet med det online, men “selvfølgelig” ændrede de det pr telefon uden gebyr. Jeg ville lave en HUCA.

    Enig, har heller ikke betalt online. Lyder som en der ikke har styr på det.

    Og nej de frigives ikke nødvendigvis hvis du afbestiller.
     
    Nielspg, THammer, danielbirch og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Nicolas_

    Nicolas_ Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    55
    Point:
    13
    Vedr. dit punkt 3: Jeg har efterhånden afbestilt og rebooket bonusrejser flere gange. Det kan godt være at man ikke kan være garanteret at rejsen bliver frigivet igen, men jeg har ALDRIG oplevet at det ikke skete inden for 2-3 minutter.
     
    Nielspg, danielbirch og Henry "Synes godt om dette"
  5. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,051
    "Synes godt om" modtaget:
    4,472
    Point:
    113
    Jeg har oplevet at rejsen ikke bliver frigivet igen. Så det ville jeg ikke anbefale. Som @SophieHendriksen siger HUCA.
     
    Nielspg, THammer, danielbirch og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,800
    Point:
    113
    Husk, at point kun tilbageføres til din konto, hvis de ikke er blevet for gamle. Du mister forældede point.
     
    Nielspg og danielbirch "Synes godt om" dette.
  7. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Tak for input. Classic har jeg prøvet - desværre uden held. Jeg prøver at ringe til dem igen :)

    Er det rigtigt, at en online-ændring egentlig også udløser ændringsgebyr? Jeg troede, at det specifikt var et gebyr for manuel betjening?
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  8. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Nej, jeg har ændret online uden gebyr. Jeg har også bøvlet lidt med online systemet. Det virkede dog ret let at ændre afgangsdag. Du kan overveje at prøve at ændre til en afgang en anden dag (ændring 1). Derefter ændre til den afgang du egentlig ønsker (ændring 2). Jeg tænker worst case ved denne metode er at du kan ende med at blive nød til at ringe til kundeservice og få dem til at ændre til den rigtige afgang, og betale de 150, men det lyder som om at det alligevel er den eneste option lige nu, så jeg tænker det er et forsøg værd :)
     
    Nielspg og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    341
    Point:
    63
    1. jeg har ændret billet 2 gange inden for de sidste 2 måneder o begge gange gik den i fejl online. Begge gange ringede jeg ind og så fixede de det for mig uden gebyr.
    2. På dette link forholder de sig ikke til online eller telefonisk, mener dog at jeg har set et sted at det kun telefonisk.
    https://www.sas.dk/hjaelp-og-kontak...gaelder-vedr-afbestillinger-eller-aendringer/
    3. Jeg har prøvet at de ikke blev frigivet igen. Tænker at det måske afhænger lidt af kapacitet på flyet.
     
    Beaglen, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  10. niceguy1001

    niceguy1001 VIP medlem

    Beskeder:
    218
    "Synes godt om" modtaget:
    643
    Point:
    93
    Jeg har ændret og afbestilt bonusbilletter online i denne uge, uden problemer! Ny e-ticket er kommet inden for fem minutter.

    De har også fået rettet problemet med at man ikke kunne afbestille online. Det virker igen - point kommer med det samme, det samme gælder refund Message!

    hilsner fra 943
     
    SophieHendriksen, jtraveler, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  11. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Opdatering: Jeg talte med SAS i går og fik ændret billetten uden problemer - og uden gebyr. Den flinke mand fortalte også, at det åbenbart ikke var et enkeltstående problem, eftersom han havde "ombooket RIGTIG mange bonusbilletter den seneste uge".
     
    Erwin Lansing, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  12. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    lyder mere som et HUACA problem, Hang Up And Call Again... irriterende det skal være sådan..
     
    Beaglen, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side