Fløj i sidste uge CPH-FRA-MIA og havde booket Premium Economy Basic Plus svarende til klasse E til 150% optjening. Udmærket deal.... Sidder nu og vil booke Orlando men pludselig er Basic Plus kategorien reduceret til klasse N, 100% og de 150% gives kun i Premium Economy Flex kategorien der er næste dobbelt op i pris og tæt på den lave business class (der dog også kun giver 100%). Nogen der har hørt om disse ændringer, eller var jeg blot heldig på min MIA tur?
Vil tro du var heldig med MIA tur. Købte selv N til asien, hvor E kostede næsten dobbelt så meget.. Så ville tage den ene billige E, men "nøjes" med N på vej hjem
Jeg var afsted med LH på Premium Eco i august, booking klasse N. Det gav 100% optjening og sådan har det været siden 1 juli http://www.sas.dk/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216843 Hvordan det var før 1 juli, ved jeg faktisk ikke. Jeg vil sige, at du blot gjorde et godt fund med prisen på din Premium Eco booking klasse E til MIA.
Ja, det lader til det... Fik den booket med SAS som connect til FRA for at hæve 25% EBG bonus, så 18450 point i alt. Egentlig interessant (hvis man er nørd) at man med Lufthansa connect fly CPH-FRA-CPH får klasse Y af LH (=2500 point), men "SAS PLUS" af SAS (=3000 point) og dertil EBG bonus til samlet 3750...
Fedt. Sidst jeg bookede Y+ så placerede de mit SAS-segment i Plus.. så der er nok endnu flere point at hente end som så dog giver det også relativt meget med LH da man bliver booket i Y på connecting (dvs. 1250 point til/fra FRA). God tur
Hmm. Nu er giver det ikke mening. Ville tjekke tilgængelighed og pludselig giver alle booking klasser "E" og dermed 150% optjening, Kan det virkelig skifte så meget?