Hvis man hypotetisk kunne forestille sig at en ven gerne ville sælge 4 billetter til CPH- new york Afgang 19 maj 2018 og hjemkomst 26 maj, og at man kunne udnytte pinseferien på denne måde. Kunne nogen så være hypotetisk interesseret. Man skal selv betale navneændring. Billetterne er til alder 43,42,13,12. Jeg sælger til 6000,- DKK. For at kompensere min nye ven, med besværet for at skulle betale for navneændring, kunne min nye ven modtage et guldkort fra min diamantstatus. Hvis dette hypotetiske eksperiment har din interesse, så send gerne en privat besked.
Alderen er ligegyldig, så længe der ikke er tale om børnebilletter.. Og godt nok meget som ‘din ven’ vil have for billetterne..
Min ven er åben for bud, men 6000.- tur retur for New york er vel en okay pris med star alliance selskaber? Jeg må dog indrømme at jeg ikke har undersøgt hvad navne ændringen koster.
Så vidt jeg ved tillader UA og AC ikke full name changes, og som regel skal billetterne prissættes efter i dags tilgængelighed ved navneændring, så det bliver nogle væsentlig højere klasser. Bare FYI.
Måske skulle "din ven" lige undersøge først om det overhovedet kan lade sig gøre med name change og hvis muligt så prisen? - det ville nok gøre det noget mere salgbart.
Hvis du hypotetisk set var interesseret i at sælge, ville jeg hypotetisk set være interesseret i at købe...
Måske lidt off-topic; men hvorfor skal det være så dyrt/besværligt at sælge en flybillet? Det kræver vel ikke mange ressourcer for et flyselskab at ændre et par navne.. Jeg ved ikke om det er samme årsager som til koncert/sports-biletter at man ikke må sælge dem til mere end hvad man selv har givet for dem, men hvis man ser bort fra det, er flybilletter ikke en umiddelbart "begrænset" vare... Er der nogle af jer kloge hoveder der kan forklare denne kompleksitet? (sorry for hijack af tråd)...
Fordi at de mennesker der køber "2nd hand", ellers havde købt direkte fra flyselskabet, hvilket flyselskabet havde tjent mere på ;-) Det må være det korte svar
Måske for at undgå, at nogen køber en masse billetter på et 'billigt' tidspunkt og efterfølgende videresælger dem tættere på afgang, hvor flyselskabets priser ofte er højere. A.k.a billethajer...
Et hurtigt opslag på Momondo.dk viser, at du kan købe nye billetter til ca 10.500 kr og til ca 11.500 kr med star alliance. Så at skulle give 6.000 kr + 4x navneændringsgebyr (+ evt priskorrektion som angivet tidligere i tråden) + et guldkort, for noget der koster omkring 11.000 kr fra ny, virker lidt usikkert.
Tror det var meningen guldkortet skulle trækkes fra, så hvis det havde kunne lade sig gøre så var det da potentielt en god handel.
Lyder som om I ikke har nærlæst OPs trådstart, som ganske vist også (måske bevidst) er tvetydigt formuleret. Jeg læser den som et maskeret forsøg på at omgå reglerne og sælge et Guldkort for 6.000 kr.. - men tager forhåbentlig fejl
Kan være, at du har ret. Navneændringsgebyr hos UA kunne jeg ikke finde på deres hjemmeside. Men sider lignende denne, nævner beløb omkring 200$ pr. billet. Så 6.000 kr + 800$ er vist ret dyrt for et guldkort og en tur på New York med en fixed trip, som mellemlander i Canada ud og Island hjem.
Der er skam 4 billetter til New York som min ven desværre ikke kan komme afsted til Så de sælges til 6000,- eller hvad man ønsker at byde. Så vil min ven give hans nye ven der har købt flybilletterne et guldkort som ulejlighed for navne ændrings gebyret