5 myter om Flybillet salg...

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Daniel K, 23/1/17.

  1. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg er helt enig i at det sker for tit at priserne ændre sig ved hyppige søgninger. Ville helt vildt gerne kunne gennemskue det :)
     
    MaleneChristensen, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Jeg slår altid "private" funktionen til, når jeg søger. Så bliver der ikke gemt noget på PC-eren, som kan oplyse udbyder om mine tidligere søgninger. Alternativt kan man bruge forskellige browsere (tror jeg nok)
     
    Beaglen "Synes godt om" dette.
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det afhænger meget hvor gerne de vil følge dig, teknisk kan det gøres meget svære at undslippe, men for de fleste sites vil begge metoder hjælpe "nok" :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeps. De enkelte browsere kan ikke se hinandens Cookies. Naturligvis kan sitet vælge at sammenholde på IP adresser, men det vil ikke fungere i praksis.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Arrrrhhh man kan nu godt gøre lidt mere end det, men legitime sites respekterer dit "do not track" request og at du ønske at browse privat og det er ikke besværet værd at arbejde rundt om det.
     
    Beaglen, SebastianBruun og Henry "Synes godt om dette"
  7. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Der er mange der påstår at priserne går op ved 2. besøg/søgning men jeg holder indtil det modsatte er bevist på at det er en myte. Jeg tror ærligt talt ikke at flyselskaberne og OTA'erne, der i forvejen er kendt for utroligt ringe og forældet IT, orker at brænde megen energi af på det frem for blot at hæve priserne med et par promille, som giver samme effekt på bundlinien.

    Hvis det virkelig blot hænger sammen med cookies og 2. besøg er det jo nemt at bevise, men beviserne er i så fald svære at finde. En hurtig søgning giver masser af artikler om myten, mange der siger det ingen effekt har, og endda en Reddit-tråd med en der udlover dusør for bevis (ingen af forsøgene på bevis blev godkendt).

    Er der nogen der er stødt på noget konkret som kan reproduceres? Personligt tror jeg at folk tror de oplever det fordi de f.eks. lige havner på en næsten-tom fare bucket som flipper mellem 0 og 1 afhængig af hvor langt i reservationen andre går. Eller at prisen bliver justeret af selskabet mens man søger. Eller at den er baseret på en valutakurs, der når at svinge.

    Det ene tilfælde jeg har oplevet, som jeg selv kan reproducere, er at Airberlin bliver billigere hvis man går ind på deres eget website fra Momondo. En tur/retur TXL-CPH d. 18-19/2 koster pt. 1005kr hvis man går direkte ind på airberlin.dk og søger, og 968kr hvis man søger på Momondo og der klikker på airberlin.dk.

    Og det er med cookies! :p
     
    Henry, Schwert, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg har netop købt en billet til HKG i dag og under betalingen fejler den og siger den ikke kan gennemføre betalingen.. - Nå, men øv da, må have været for længe om, at vælge sæder osv osv - Så tilbage igen og VUPTI så var den billet jeg havde købt lige steget... GRRR... - har i andre været udsat for det?

    Kan det mon betale sig, at ringe og brokke sig eller?

    Så det endte med, at jeg købte en tidligere afgang og skal glane i ARN i mange timer.. forslag til, hvad man kan gøre der?

    Andre forslag til, at hvad jeg kan gøre for, at få min første afgang jeg ville og ikke spildte for mange timer i ARN?
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Måske prøve at booke fra en anden IP/mac adresse???

    Eller vente til i morgen, så kan prisen snildt være faldet igen.......
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    well, jeg ved det jeg ved det, men da mega tarveligt under en betalingssession, at den skriver prisen er steget.. lad os se
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  11. henrikbjorn

    henrikbjorn Aktivt medlem

    Beskeder:
    120
    "Synes godt om" modtaget:
    229
    Point:
    43
    Jep det skete for omkring en uge siden, da jeg ville bestille en billet til netop HGK med Finnair. Fandt billet til 3299kr igennem Flybillet.dk men ligemeget hvad jeg gjorde fejlede den når jeg skulle betale. Så ingen A350 tur til mig i Oktober.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  12. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    "Tuesday Is The Magic Day To Buy Airline Tickets..."

    Mon ikke der tænkes på at det er billigere at starte rejsen en tirsdag, for det kan man jo se hvis man laver en søgning på momondo.

    "When An Airline Says "Sale" It Means Cheap Tickets..."
    Jeg skal ikke gøre mig klog på lovgivning i det øvrig udland, men her i skandinavien er et udsalg et udsalg og ellers koster det bøde - vil gå så langt at sige det gælder hele EU/EØS.


    "Clearing Your Internet History Will Get You Lower Prices..."

    Den kan ikke være helt galt, det var oppe og vend i Programmet Penge, det var så hotel reservation, siderne loggede dit besøg på kryds og tværs og ligeledes var der forskel på priserne om du brugte Roid, IOS eller PC og ja priserne havde en "tendens" til at stige hvis man søgte på det samme - men det udbud og efterspørgsel gælder jo også inden en handel.

    "Airlines Punish You For Skipping Flights..."

    Har man en Qatar airways booking kan man se hvad det koster at lave nummeret, man kan se det under booking reference - og det fremgår også af selskabers COC.
     
    SophieHendriksen, Henry og Kristian "Synes godt om dette"

Del denne side