A dummy in Club Carlson... hjæælp

Poster i 'HOTEL OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af john christensen, 20/6/17.

  1. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Halløj

    Jeg har brug for lidt hjælp mht. Club Carlson programmet, som jeg tænker, der er en del af jer, der har erfaring med.

    Jeg har længe brugt Hotels.com Rewards, som jeg er vældig glad for pga. rejsemønster og overskuelighed... Men for et par måneder siden blev jeg statusmatched via mit EBD til Club Carlson Gold. Jeg kan sådan til husbehov forstå tingene, men jeg må indrømme, der er nogle steder, jeg bliver lidt forvirret - måske fordi jeg er lidt langsom - eller fordi CC-app eller/og hjemmeside kan være spøjs.

    Heres the thing:

    1. Jeg har signed up til lidt forskellige kampagner, men kan ikke længere huske dem. måske noget med triple points? Er der nogen steder, jeg egentlig kan få et overblik over det? I går kom de første point, og jeg kan blot se, der er trillet 6.676 point ind for min første overnatning/ophold. Er der nogen steder, jeg kan se, hvad de point stammer fra mere specifikt? altså om/hvor mange der stammer fra køb I restaurant o.lign, og hvad der kommer fra selve opholdet?... Det kun én nat, og det er fra fre til lør....

    2. booking-processen. De hoteller, jeg har ledt efter værelse på via app'en, har jeg kunnet booke standard og superior med vist 10 pct. rabat kan jeg se. Er det aldrig muligt at booke eks. et businessværelse med rabatter? Priserne jeg har fundet for biz er identiske eller I vise tilfælde dyrere end hotels.com. Her med Dream Deals kampagnen synes jeg er også det er svært finde ud af, om jeg egentlig finder en pris, hvor de 30 pct. er inkluderet eller ej?

    3. optjening af point/gratis nætter.
    Jeg ved godt, at der ikke er noget klart svar på, hvilket fordelsprogram, der er nr. 1. Det afhænger af vældigt mange ting, men jeg ridser lige op her mht. CC blot for at høre, om jeg har nogenlunde fat I tingene.
    Jeg synes, det virker som om, man nærmest skal bruge alle de forskellige kampagner og virkelig være på vagt hele tiden før det giver en lille smule mening. En enkelt overnatning giver, hvad 1.000 point eller? Og skal du have 30-40k for at få en enkelt overnatning på et fornuftigt hotel, så skal du spare op længe? Men jeg kan misse noget her... Og hvad får du ud af status? Er der ikke lidt svært at gennemskue, når opgraderinger ikke kan loves på CC I modsætning til flere andre programmer, hvoer du er garanteret upgrade. Jeg tænker bare - med Hotels.com kan du hele tiden se, hvor langt du er fra en gratis nat - og det kan se gns. beløbet hele tiden. Bruger du samtidig en cashback-side så er der jo kontanter at hente - mens jeg har lidt svært være at gøre op, hvad du egentlig på garanteret vis får ud af CC...Men igen. Jeg er ny id programmet, og jeg skriver mest herinden fordi jeg har lidt svært ved lige at få overblikket. Kan nogen hjælpe med lidt korte input?

    På forhånd tusind tak.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    I appen kan du klikke på "mit kontoudtog" og se dine ophold og hvis du klikker på en af dem, kan du se details - hvad du har optjent på de enkelte ting.
    Kampagnerne giver godt og dreamdeals giver bl.a 2500 points ud over det du optjener på opholdet. Og iøvrigt sørg for at tilmelde dig kampagnerne. Er du CC gold, får du nogle ekstra points - husk at alt er omsætningsafhængigt, så jo mere du bruger, jo mere optjener du.

    I forhold til at se dreamdeals, så kan du nok nemmest se det på websitet - der er det tydeligt at se om der er nogen. Husk, at de er nonrefundable og prepaid.

    Pt er der også en kampagne, hvor du kan få 3-gange point og er du der natten mellem søndag og mandag, kan du derudover få 5000 points. Så et enkelt ophold der kan sagtens skubbe 10.000 points ind på kontoen. Husk også, at du kan få rabat i onsite restauranter og barer (de fleste) når du er gold.
     
    Nielspg, john christensen og Henry "Synes godt om dette"
  3. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Jeg er selv ClubCarlson Concierge og bruger så hotels.com på siden af det.

    Helt generelt er den store forskel mellem de to programmer værdisætningen af bonusnætter.

    Ved hotels.com er det helt gennemskueligt. Du får et gavekort på 1/10 af prisen for dine hotelovernatninger før skatter.

    Ved ClubCarlson er det mere det typiske bonusprogram, hvor hoteller er inddelt i kategorier og det gælder om at finde sweet spots for at få mest muligt ud af det. F.eks. er en booking i Abu Dhabi under Formel 1 38.000 point vs. 6.000kr per nat. Det holder 100% at invitere på drengetur derned

    Jeg sætter derudover selv stor pris på den ikke garanterede upgrade i clubcarlson. Jeg har upgrades på næsten alle bookinger. Senest 3 kategorier til club floor med lounge i Beijing.

    Forresten kan du også bruge Cash back app med ClubCarlson.
     
    Nielspg, john christensen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Tusind tak for rigtig god info @Baadsgaard. Nu er jeg lidt klogere på, hvad mine point kommer af. Er det ene og alene penge, der giver point? Dvs. værelsesprisen, der giver antal point for en nat? Og er der nogen fiks tommelfingerregel for, hvornår restauranterne giver point?
     
    Nielspg, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  5. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Mange tak for feedback @HenrikAmby :) Ja, jeg tror jeg vil køre CC og så hotels.com ved siden af - I hvert fald så længe jeg er gold. Så må vi se, om det bliver til nok overnatninger til noget status.

    Du nævner Abu Dhabi og Formel 1 til 38.000 point vs. 6.000 kr. Er der reelt mulighed for at booke værelser for point på sådanne tidspunkter? Jeg tænker Black Outs og andre finurligheder, der gør at det ikke rigtig kan lade sig gøre.....

    //john
     
  6. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Alle de penge, du bruger på et ophold, er pointgivende, incl restauranter, hvis du betaler over værelset.
    Det er kun i forhold til rabatten, der er nogle restauranter, der ikke giver rabatten. Jeg mener, jeg er stødt på et par stykker indtil nu af dem, men kan ikke huske hvor. En af dem er vist Michelin restauranten på Radisson Blu i Prague og den anden var vist Radisson Blu Marina mall i Dubai. Begge steder var det noget med at hotellet ikke driver restauranten.
     
    Henry og john christensen "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Nu var det godt nok ikke Formel 1, men jeg har netop booket to rum for point i Stockholm for et par uger siden.
    Det var under Summerburst festivalen med navne som David Guetta og Justin Bieber og det var ingen problem på trods af der var mange folk i byen.
     
    john christensen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. HenrikAmby

    HenrikAmby VIP medlem

    Beskeder:
    93
    "Synes godt om" modtaget:
    327
    Point:
    53
    Jeg har booket to år i træk, så det skulle jeg mene;)

    I år har jeg endda booket to værelser i Formel 1 weekenden.

    Sidste år boede kørere/teams fra i hvert fald Redbull, Williams og Sauber der også, og Felipe Massa var bogstaveligt talt den første person vi så, da vi ankom til hotellet. Så det var jo en attraktion i sig selv:)
     
    asf, SophieHendriksen, john christensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Denne tråd er nok den bedste til mit spørgsmål:

    Jeg har i en kampagne tjent 3 certifikater til gratis overnatning på Radisson (fredag nat med udløb 26 januar). Og da jeg skal bo på Radisson i Ankara 2 - 3 uger i januar, var det oplagt at bruge certifikaterne dér. Men det kunne ikke lade sig gøre. Der var ingen ledige nætter i december og januar.

    Nåja, så kunne jeg da tage en overnatning i Chisinau. Morgenmaden er jo fin på Radisson - og når det nu er gratis:D:D:D Samme resultat: Ingen mulighed for at bruge certifikaterne.

    Så skulle jeg lige tjekke Aarhus (jeg har en nevø, der har giftet sig til en rigtig Radisson fan. Måske kunne jeg glæde dem). Ingen ledige værelser. Samme resultat i København og Berlin.

    Så jeg har altså 3 ubrugelige certifikater på lager :(:(:(

    Hvad har jeg overset med disse certifikater? Eller kan det virkelig passe, at de er lette at optjene men svære at bruge?
     
    frankbrix "Synes godt om" dette.
  10. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    SophieHendriksen, tbh, Nielspg og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    Mange tak - Det skal jeg da prøve
     
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,783
    Point:
    113
    tbh, SebastianBruun, frankbrix og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side