Aarhus lufthavn revisited..

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af SebastianBruun, 31/8/17.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
  2. Fruth

    Fruth Aktivt medlem

    Beskeder:
    41
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    33
    Henrik Olsen, Schwert, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Hurra - men jeg vil gerne se, hvilke ruter, der reelt kommer.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Måske kunne den DSGM #2 være heldig at få ruten til ARN tilbage. Det ville da være dejligt at have et alternativ til BLL når man skal til Jylland (ikke at der er noget galt med BLL som sådan, men valgmuligheder er jo altid rart) :)

    Dog kan det være ligemeget hvis SAS fastholder, at de skal have 3-4000 Svesetas for en returbillet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,182
    "Synes godt om" modtaget:
    6,443
    Point:
    113
    Helt enig. SAS har glemt Danmark's anden største by i mange år, som er direkte medvirkende til at drive mig i armene på KLAF, hvor en tur fra Århus via BLL-AMS-verden gav mange bedre muligheder en AAR-CPH-verden.
    Og så er jeg et levende eksempel på at loyalitetsprogrammer virker. Det hænger sørme fast, selvom jeg nu bor 10 minutter fra CPH.
    Pøj pøj Aarhus!
     
    Henry og Claus Heine "Synes godt om" dette.
  6. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Nu er DSGM jo relativt svær at imponere, så der skal da godt nok mere end en "BRAKING NEWS" på TV2 OJ til at få mig til at gå i selsving af lykke. Når det er sagt har jeg da (ud over højere frekvenser på AAR-CPH) en lille buket af ønsker der KUNNE bringe mig der op. Problemet er blot at det nok bliver ved håbet, idet der lægges vægt på at der kommet en luftbro til CPH, og en "masse nye spændende sæson ruter" jow jow - FEDT - er det lige som "ruten" til AGP ??? Ialt 7 returflyvninger i sommerplanen??? Hvis det er tilfældet er det så tragisk at det næsten er komisk, og så er mit forslag SPAR MILLIONERNE til udvidelsen, og sænk min kommune skat i stedet.

    Ruter der KUNNE gøre mit liv lettere:

    FRA (største ønske)
    ARN (tilbage)
    MUC
    CDG
    OSL (ja ja den findes med sunair, men ubrugelig til andet end point2point)
    BRU
    ZRH (som outsider)

    Og så selvfølgelig en helårsrute til AGP :cool::cool:

    /DSGM
     
    Henry, obs og Ulrik "Synes godt om dette"
  7. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg spekulerer på om revitaliseringen af AAR (til dels) kan være en brik i planlægningen af et nyt rutemønster, der tager udgangspunkt i de nye baser i Storbritannien hhv. Spanien. Lyder det som en mulig forklaring, - hvad tænker I?
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  8. OIB

    OIB VIP medlem

    Beskeder:
    197
    "Synes godt om" modtaget:
    622
    Point:
    93
    Jeg tænker, at AGP kunne blive en helårsrute, med udgangspunkt i åbning af base i Malaga. Derved slipper man for at sende fly fra CPH med besætning til Århus for at flyve AGP frem og tilbage.

    Hvis ikke det var fordi, SAS ikke har slots'ne i LHR ville jeg have gættet det samme LHR-AAR-LHR. Det kan dog næppe lade sig gøre.
     
    Nicoschon og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Hmmmmm - den vinkel havde DSGM ikke lige overvejet. Jeg er enig i at en "milliard slot" i LHR får vi nok ikke (det løb er lige som kørt for en del år tilbage - TAK O'Leary) men en "Crew/eqp transport rute" til og fra Malaga - hmmmmm INTERESSANT og definitivt inden for det muliges kunst. DSGM kunne gå hen og blive helt lykkelig hvis det skete, så vidste man da altid hvad man skulle bruge sine point på.

    Morgen afg AGP - pendle rundt i netværket i løbet af dagen, og så en aften afg fra AAR - jow jow.
     
    Henrik Olsen, jakobv84 og Henry "Synes godt om dette"
  10. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    239
    "Synes godt om" modtaget:
    568
    Point:
    93
    Enig i at det er godt at SAS nu styrker på AAR, men de andre store konkurrenter glimrer jo også ved deres fravær (læs Kjos Air mm). Tror nu det er bedst for aar at holde et godt fokus på kontinuitet i daglige afgange, og ikke kun at tilbyde afgange til leisure destinationer på vilkårlige ugedage
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  11. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    239
    "Synes godt om" modtaget:
    568
    Point:
    93
    OG... Ift adgang til lufthavnen, så undrer det mig nu lidt, at det ikke kan svare sig at få lagt grenåbanens linje så tæt på, at der kunne etableres et stop.
     
    mhsalv og Henry "Synes godt om" dette.
  12. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Så vidt jeg lige husker, så er prisen for at lægge spor til Aalborg Lufthavn knap 200 millioner - for to kilometer spor incl. een vejkrydsning..
    Den korteste løsning ved Tirstrup - et herresving mellem Kolind og Hallendrup - bliver nok i omegnen af 10-12 km med en håndfuld overkørsler.
    Regn selv videre :(
     
    Henry og MaHA "Synes godt om" dette.
  13. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    239
    "Synes godt om" modtaget:
    568
    Point:
    93
    200 mio er jo mange penge, men afskrevet over 99 år, er det jo knapt så meget. Især hvis man tror på at der kan skabes flere indtægter til bane og lufthavn....og regionen erhverv mm. I den henseende er 200 mio reelt set ikke så meget.

    Så man ender nok med hønen eller æget her, som i "god hurtig adgang" vs "attraktivt rutenet". (personligt hælder jeg mest til god hurtig adgang til lufthavnen)
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  14. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Som jeg skrev er de 200 mio overslaget til Aalborg - ved Tirstrup skal du så lige gange med en faktor 5-6 stykker. Og der er vist ingen jernbaner der lever 99 år uden vedligeholdelse, så du skal regne med at finde en milliard eller deromkring up front, hvis det skal blive til noget.
     
    Henry og MaHA "Synes godt om" dette.
  15. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det skulle i så fald være første gang :p Men nej, det kommer ikke til at ske. Så regningen bliver noget større end som så.

    En sidegevinst ved bygning af sporet til AAL er også at man får togene væk fra Lindholm st., så de ikke står der og støjer og forurener. Det skulle også være en af grundene til at man vil bygge det spor.
     
    Henry og MaHA "Synes godt om" dette.
  16. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    239
    "Synes godt om" modtaget:
    568
    Point:
    93
    Jep - my bad mht Aalborg.

    Hvis man gerne vil sælge AAR lufthavnen på et tidspunkt, tror jeg ikke, at man kommer uden om at skulle forbedre tilgængeligheden og dermed kundegrundlaget til lufthavnen.

    (Men syntes nu det lyder svært dyrt med 1 mia., set i relation til 1,3 mia. Billund-Vejle, der føres 30 km igennem bl.a. fredet ådal.)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeps - og formentlig kan de første 750 meter eller så af sidesporet bruges som dobbeltspor generelt og dermed forbedre regulariteten på banen Aalborg-Hjørring.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    239
    "Synes godt om" modtaget:
    568
    Point:
    93
    KLM i AAR med en ret kort rute.... ;-)
     

    Attached Files:

  19. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Henrik Olsen, Henry og MaHA "Synes godt om dette"
  20. THBN

    THBN Medlem

    Beskeder:
    25
    "Synes godt om" modtaget:
    71
    Point:
    13
    Ny rute AAR - LGW ?
    Intet officielt er meldt ud, men ruten fremgår af tidstabellerne, med første afgang den 2. november 2018. herefter 2 ugentlige afgange mandag + fredag.
    Screen Shot 2018-08-08.png
     
    Henrik Olsen, RasmusH, MaHA og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side