Hej, Skal afsted i morgen på bonusbilletter til USA. Desværre er datteren blev syg hertil aften. Nu må vi se hvordan det ser ud i morgen. Jf. generelle betingelser skal en bonusbillet afbestilles mindst en hverdag før afrejse. Point refunderes ikke: Er der mindre end én (1) dag til EuroBonus-rejsen starter, eller ankomst på hotellet, tilbageføres pointene ikke til det betalende medlems EuroBonus-konto i tilfælde af annullering. Deruover: Hvis et medlem eller anden person, der bruger medlemmets point, bliver syg mindre end én hverdag før en EuroBonus-rejse, kræves der en lægeerklæring for ombooking eller udstedelse af en ny billet/værdikupon. Dette gælder, forudsat at pointene er gyldige. Udløbne point kan ikke genbruges. I tilfælde af ændringer, eller hvis der kræves nye dokumenter, skal SAS EuroBonus kontaktes. Dvs en lægeerklæring vil kunne få pointene tilbage? - men, hvorfor skriver de: "udstedelse af en ny billet/værdikupon" og ikke blot tilbageførelse af point? Samtidig har jeg forsøgt at finde ud af, hvad prisen for et eurobonus point er, såfremt afbestillingsforsikringen skal anvendes. Desværre har SAS midlertidigt stoppet med af sælge ekstra point. Er der nogen der kan huske, hvad SAS plejer at sælge 1000 point for? Tak.
Men så vidt jeg husker fra tidligere (mange mange år siden), så erstattede afbestillingsforsikringen tilsvarende som køb af nye point.
Først vil jeg ønske god bedring - og håber på, at alt ser bedre ud i morgen. Ekstra point kan (såvidt jeg husker) købes for 20 øre - altså en ret høj pris. Da www.sas.dk er nede, kan jeg ikke lige tjekke det.
Der er p.t. lukket helt for køb af ekstrapoint, så prisen kan ikke verificeres. Men jeg tror du har ret i de 20 øre. Og ja, så er de osse betalt, som man siger.
Det blev heldigvis ikke aktuelt. Når jeg kommer hjem vil jeg opsøge en afklaring på mit eget spørgsmål gennem Vibeke i Diamond desk. skal nok dele svaret. God weekend/vinterferie