Øv at de ikke kunne holde det kørende, med den indtægt de har haft fra wet-lease operationer for Eurowings og Austrian - men omvendt har det vel ligget i kortene i meget lang tid at de ikke har kunnet holde det kørende. Etihad syntes nok heller ikke at der er så sjovt for tiden, eftersom de jo både er medejere i Air Berlin og Alitalia, som begge har været på røven i en årrække... Det bliver spændende hvem der endeligt kommer til at overtage de sørgerlige rester af flyselskabet? Lufthansa er vist ret sikker på en del af det, men bla. easyjet har også meldt sig på banen.
Jeg havde kun 3700 point, så tager det helt roligt, men tænker på dem som har mange - det er bare træls :-(
Deres fly virker til at være blevet lidt billigere. Købte i dag tur til Tyskland i starten af september. Lidt et sats, men billigt nok
Det tyske statslån var i hvert fald tiltænkt at det skulle holde airberlin flyvende de næste 3 måneder. Så indtil slut september ville jeg ikke bekrymre mig med nuværende informationer.
Vi har fået at vide, fra vores tyske rejsebureau at vi ikke skal booke AirBerlin efter d. 13/10. Ved ikke hvad de baserer det på.
Det er baseret på at det tyske statslån på 150 mio euro som airberlin har fået netop kun dækker 3 måneder. Så august, september og oktober. Fra dette tidspunkt så er fremtiden ret usikker og billetter kan være tabt.
Ikke nemt at være kaptajn i AB i dag, man må håbe de har "penge på kontoen" Citat Check-In: Eskorteret til kontantautomat Det er lufthavnen i Genève i Schweiz, der efter tirsdagens betalingsstandsning hos airberlin nu gerne vil se pengene ”up front”. Det oplyser lufthavnens talsmand, Bertrand Stämpfli, til det tyske nyhedsbureau dpa. Hvis ikke lufthavnen får pengene på forhånd, så vil en medarbejder fra lufthavnen opsøge airberlin-flyenes kaptajner så snart flyene er landet i Genève. Her vil kaptajnerne blive afkrævet kontantbetaling af landingsafgifter. Hvis ikke kaptajnerne har penge på sig, så vil de blive eskorteret hen til den nærmeste kontantautomat i lufthavnen, hvor de kan hæve pengene på deres egne kreditkort.... Vil hermed byde kaptajnerne hos AB velkommen i #DSGM klubben!!!
Det er lidt vildt at det er på det niveau. Det koster under 5.000 for en landingsafgift, så det er jo ikke en formue. Kunne forstå hvis det var for fuel, som nok løber en smule mere op.
3x om dagen x7 gange om ugen = 5.000x21 = 105.000... - hvis man betalte ugentligt, mon ikke der er åben kredit på løbende måned, så gang det med 4....
Jow jow - men at gå fra dette til "pay per view" er nok lidt voldsomt et statement og reaktionn. Men hvad kan AB gøre - der er ligeom en slags "monopol" på de der lufthavne - ret svært at vælge en anden leverandør
Mener også i de dage for et par år siden med SAS, der havde piloterne kontanter med til, at afregne lufthavnen og for fuel.. - jo bedre et fly til 18M USD står i en hjemmelufthavn end nuppet/stoppet i en fremmed lufthavn....
- Det sker skam også i CPH med visse selskaber, især mht fuel´en. - Jeg tror schweizerne fik hele denne problematik at føle, dengang det gode gamle Swissair gik konkurs fra minut til minut, enormt mange fly blev groundede rundt omkring i verden, og lille jeg stod i GVA. - Man kan godt forstå myndighederne i GVA lufthavn. SR´s forsvinden gør stadig ondt på mange personligt (pensions sager bl.a.) og GVA blev ladt i stikken trafikalt, LX s fremtid blev lagt i ZRH. - GVA´s myndighederne værner om lufthavnen, der skal penge på bordet, ingen slendrian.
http://www.dr.dk/nyheder/penge/laes-alt-om-soendagens-store-sas-drama Klokken 09:09: Forbereder personale på konkurs SAS forbereder angiveligt sit personale på en mulig konkurs. Ifølge TV 2 Finans er personalet af ledelsenblev bedt om at have kontanter på sig, så de kan klare i tilfælde af, at de skulle strande i en udenlandsk lufthavb. Desuden er alle fly tanket helt op med brændstof, så de kan vende direkte hjem i tilfælde af en konkurs, skriver TV 2.