Tilbud på airberlin redemptions til RIGTIGT skarpe mileage priser: https://www.airberlin.com/en/site/tb/redeem/bargainredemption.php Husk at man kan overføre til Air Berlin fra SPG og at Air Berlin ikke har fuel surcharge på deres awards! EDIT: Obs der er fuel surcharges på deres egne award, ikke når de bookes gennem partnere. https://www.airberlin.com/en/site/tb/redeem/bargainredemption.php
Hvor får du fra, at der ikke fuel surcharge? Vilkårene siger: are always excl. taxes, charges and fuel surcharge
Airberlin HAR brændstoftillæg på deres awards—og det er som regel højt. Derimod er der IKKE brændstoftillæg på airberlin flyvninger booket gennem BA Executive Club som nok er det @jakobv84 tænker på Desværre med de her "bargain redemptions" er miles-prisen lav, men brændstoftillægget er ofte højt, og nogle gange (især intra-EU) højere end at købe en tilsvarende kontantbillet. Så tjek lige kontantprisen før I booker Edit: Som eksempel, TXL-CPH 8/5-10/5: Kontant Eco Light (kun håndbagage): DKK 671 (brændstof DKK 150, betalingsgebyr DKK 75) Kontant Eco Classic (inkl. indchecket bagage): DKK 969 (samme gebyrer) Miles Bargain (inkl. indchecket bagage): 5.000 miles + ~DKK 690 (brændstof ~DKK 300, intet betalingsgebyr) Fælles for alle 3 er lufthavnsskatter mv. ca. DKK 394. Betalingsgebyret slipper man for ved at booke hos fx. Expedia, som i øvrigt stadig tillader at vælge mellem Eco Light/Classic/Flex.
Air Berlins bonustilbud er som regel helt ubrugelige, da man ofte kan købe en ganske almindelig billet billigere som asf giver et fint eksempel på herover.
Godt spørgsmål, har aldrig rigtig kigget på dem fordi jeg hellere vil bruge mine miles på upgrades og C-awards. Det er også bizart at de opkræver brændstoftillæg hos dem selv, men ikke gennem BAEC...
Blev lige nysgerrig og kiggede efter. Det ligner samme problem, skatter og afgifter svarer til prisen på en Eco Saver billet, i hvert fald Berlin-New York som jeg lige søgte på... Så køb hellere en Eco Saver billet, evt. under en af kampagnerne, og brænd pointene af på opgradering til business—25.000 point pr. vej til USA.
Sidst snakkede vi jo om at skatterne var for gale. Har netop fået mail fra dem: topbonus improves redemption conditions for award flights and upgrades. New as of now: We're reducing the additional payments significantly, e.g.: from approx. €235 to approx. €135 in the US from approx. €69 to approx. €39 within Europe from approx. €55 to approx. €44 within Germany We're offering long-haul award flights in Economy and Business Class, without any additional payment. We're introducing award flights and upgrades from all booking classes, even in European Business Class. As of 1st September: You can book an upgrade in advance via the Service Centre or directly at the airport for the same mileage value. The mileage values for award flights and upgrades are changing. The new values are available here.
Jeg kan godt lide, at de så har valgt at transponere tabellen, så det ikke fremgår så tydeligt, hvor meget de forskellige awards stiger....
Economy Class Economy Class Prämienflüge verteuern sich um 2.500 oder 5.000 topbonus Meilen, was wohl zu verkraften sein sollte. Hier seht ihr die alten Preise im Vergleich mit den neuen: Inland: 10.000 statt 7.500 Meilen Europa: 12.500 statt 10.000 Nahost/Nordafrika: 25.000 statt 20.000 Nordamerika: 30.000 statt 25.000 Mittelamerika/Karibik: 35.000 statt 30.000 Süd- & Zentralasien/Golfstaaten: 35.000 statt 30.000 Business Class Business Class Prämienflüge verteuern sich um bis zu 25.000 Meilen (oneway). Am stärksten betroffen sind Flüge nach Asien, Nordamerika und Mittelamerika/Karibik. Auf den kürzeren Flügen innerhalb Deutschlands, innerhalb Europas und nach Nordafrika vergünstigen sie sich im Gegenzug jedoch. Insgesamt macht die relative Preisgestaltung zwischen den Zonen so zwar etwas mehr Sinn – vor Allem Nordamerika Prämienflüge waren mit 40.000 Meilen für die Business Class vorher im Vergleich mit anderen Zonen eigentlich zu günstig -trotzdem ist die Verteuerung insbesondere auf den Nordamerika Routen natürlich entäuschend. Hier fällt ein topbonus Sweetspot weg. Inland: 17.500 statt 20.000 Europa: 20.000 statt 25.000 Nahost/Nordafrika: 37.500 statt 50.000 Nordamerika: 55.000 statt 40.000 Mittelamerika/Karibik: 60.000 statt 45.000 Süd- & Zentralasien/Golfstaaten: 70.000 statt 45.000