Air Canada/SAS (Basic/Go light)

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Magnus, 10/5/23.

Tags:
  1. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    271
    Point:
    53
    Jeg har en billet med Air Canada Fra Toronto (City)-Montreal-København på Economy Basic, altså uden bagage. Jeg har dog SK guld og kan derfor tjekke en ind. Første flyvning er dog flyttet to timer og jeg har derfor mulighed for gratis ombooking inklusiv til SAS afgangen som passer mig bedre + afgangen er fra Pearson. Jeg tænker dog at at ombooking vil resultere i en SAS Go Light billet, hvor jeg herved ikke vil kunne tage bagage med. Er der nogen der har noget erfaring med dette?
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    531
    "Synes godt om" modtaget:
    1,848
    Point:
    93
    Hvad skulle argumentet være imod, at du ikke skulle kunne fastholde en ombooket billet på din nuværende SK Guld status? Det er jo SAS der flytter din flyvning og det bør jo ikke ramme din status umiddelbart. Det er fuldstændig op til dig, om du kan bruge deres forslag til ombooking eller ej. Det virker jo umiddelbart som en god løsning for dig, så du burde kunne få bagagen med også, som jeg lige ser det. Prøv at høre SAS om mulighederne.
     
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Jeg har ikke erfaring - men har tjekket op på SAS hjemmeside.

    Der er ikke bagage inkluderet i en "go light billet". Og tidligere kunne EB-Guld heller ikke få ekstra bagage med. Men jævnfør hjemmeside, så er dette åbenbart ændret. Det fremgår:

    Antal yderligere bagage uanset billettype og destination:
    • To ekstra indcheckede stykker bagage: EuroBonus Guld og EuroBonus Diamant
    • Ét stykke håndbagage med SAS Go Light: EuroBonus Guld og EuroBonus Diamant
    Nu er SAS jo kendt for lidt uklar information. Dertil kommer, at du på første del af turen skal med Air Canada. Så jeg tør bestemt ikke love dig gratis bagage.

    Kilde: Indchecket bagage – Alt om tilladt bagage | SAS
     
    obs "Synes godt om" dette.
  4. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    177
    "Synes godt om" modtaget:
    678
    Point:
    93
    Det står lidt tvetydigt på SAS's hjemmeside. I afsnittet lige over det du har klippet står der:

    Antal indchecket bagage afhængigt af billettype uanset destinationen

    • 1 x 23 kg: SAS Go Smart, SAS Plus Smart, SAS Go Bonus, (Basic Economy)

    • 2 x 23 kg: SAS Plus Pro, SAS Plus Bonus, (Premium Economy)

    • 2 x 32 kg: SAS Business, SAS Business Bonus
    Ingen bagage inkluderet på SAS Go Light

    Så jeg ville dobbelttjekke med SAS. For informationen på sas.dk er selvmodsigende...
     
    Beaglen, Henry og jespersm "Synes godt om dette"
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,207
    "Synes godt om" modtaget:
    3,992
    Point:
    113
    Tror ikke den holder. Har lige været i Athen på en light billet. Som EBD fik jeg IKKE ret til et stk gratis indchecket bagage.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    271
    Point:
    53
    Her er hvad det endte med:

    Jeg ringede til SAS, der sagde at billetten som udgangspunkt vil blive uden bagage, da den nok ville bookes i SAS GO Light. De sagde dog at praksis på området fra deres side var, at passagerne selv betalte ekstra bagage og herefter kunne søge om refusion hos Air Canada (dog intet om at det var garanteret).

    Jeg skal dog tilbage til Canada 1-2 uger efter og tænker derfor at jeg kan godt kam undvære en kuffert og kun rejse med håndbagage. Jeg har derfor taget imod ombookning til SAS.

    Til min overraskelse stod der pludselig ‘Premium Economy’ på Air Canadas hjemmeside og jeg blev rigtig glad. Da jeg slog bookingen op i SAS’ system kunne jeg dog se at jeg var booket i economy - dog SAS GO Pro. Der står intet om bagage på SAS’ hjemmeside, men på den ny udstedte billet fra Air Canada står der 2 free checked bags. Så mon ikke jeg kan få lov at checke noget ind.
     
    Beaglen, Erwin Lansing, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. Magnus

    Magnus VIP medlem

    Beskeder:
    91
    "Synes godt om" modtaget:
    271
    Point:
    53
    Guldmailen er netop vendt tilbage og skriver:

    “Hej Magnus

    Tak for din E-mail

    SAS Go Pro giver tilladelse til 2 stk bagage a 23 kilo. Plus dine Guld fordele på 2 stk bagage a 23 kilo.

    Jeg ønsker dig en god dag”

    Så jeg tænker ikke at mine ene kuffert bliver et problem uanset hvad :)
     
    Beaglen, Erwin Lansing, asf og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side