Air China starter den 30. maj 2018 4x ugentlig CPH-PEK. https://www.routesonline.com/news/3...esumes-copenhagen-service-from-late-may-2018/ CA877 PEK0255 – 0645CPH 330 x246 CA878 CPH1315 – 0410+1PEK 330 x246 Udrejsen til Kina kunne godt have været 2-3 timer senere, men fint med natflyvning på turen til CPH. Det var vel forventet, at Air China ville annoncere en rute, da de tilsyneladende har fået tildelt ruterettighederne istedet for Beijing Capital Airlines (som tidligere havde annonceret opstart, men pludselig forsvandt fra systemerne).
Det var da nogle decideret dårlige afgangstider og ankomsttider! Den rute med disse tider, får ikke en lang levetid...
Havde tiderne været bedre, så kunne SAS have lavet et tættere samarbejde? Og rykket afgange til Oslo jvf deres nye aftale med dem.
Synes ikke det er helt så ringe. Det giver jo mulighed for feed i begge ender. Afgang kl 02.55 er naturligvis sen, men fint med ankomst 06.45 i CPH. Synes mere det er afgangen kl. 13.10, som er dårlig og ankomst kl. 04.10 i PEK er sgu halvtidligt. Der er basis for at blive totalt basket! Air China-afgangen fra ARN til PEK er 18.20 og fremme 09.40, så noget bedre i mine øjne - evt. kan man jo tage en SAS-flyver fra CPH 15.20 eller 16.10 og flyve via ARN på udturen, hvis man vil lidt senere afsted. Men noget helt andet er nok, at dette rute primært vil blive benyttet af kinesere og der er schedule mindre væsentligt.
Jeg var med deres A332 FRA-PVG og A333 PEK-ARN, ikke nogen speciel fornøjelse, men jeg overlevede da begge dele. Specielt A332 var slidt, med IFE der ikke virkede ordentligt og det hjalp så ikke med deres regler om at mobiler skal være helt slukkede under hele flyvningen. Til den rette pris, og lidt point optjening ville jeg da flyve med dem igen, men man skal lige være forberedt
Tror priserne vil blive fastsat lavere end SAS generelt. Så der kommer noget mere konkurrence på den rute - og det er godt for pointjægerne.
Schedule for CPH ruten er identisk med schedule for mange af Air China's andre europæiske ruter som Barcelona, Dusseldorf, Frankfurt, Madrid, Milano, Munchen,Paris, Warsawa og Wien - det ser da ud til at gå meget godt med disse ruter, så mon ikke også der er håb for CPH
ARN-PEK er da afgang 13:50 og lander 04:30 hjemturen er afgang 18:20 og ARN 09:40... LHR-PEK er eftermiddags/aftenafgange... og hjemturen PEK-LHR er eftermiddag eller aften afgange ligeså Frankfurt har en også en natafgang og dagsfly... fra Peking.. Anyway, det er ikke entydigt, at det er gode afgangstider og ja, skal man videre fra Beijing, er man da klar til morgenflyet... har man forretning i Beijing er det da ikke den foretrukne ankomsttid... eller afgang for den sagsskyld
Nu reagerede jeg ikke på om du synes det er dårlige rutetider eller ej - men på det udsagn om at ruten ikke vil holde længe med de rutetider. Jeg vil tillade mig at antage Air China trods alt har en lille smule styr på deres butik. Når nu en stor del af deres europæiske ruter har samme tider som den kommende CPH rute, må det antages dette er optimeret i forhold til feed m.v. Med andre ord en formel der fungerer for Air China på mange andre europæiske destinationer og formentlig også vil gøre det på CPH. Husk desuden på at Air China også i langt større grad vil have fokus på trafik fra Kina til DK og ikke omvendt.
Nå, men i det lokale blad, Havnefronten, i et sikkert meget lille oplag har Air China reklame for deres nye rute... - ok priser, Business til Shanghai/Shenzhen (tæt på Hong Kong) for 11.340 Kr...
Tydeligvis har avisen ikke haft den rigtige font, så der er defaultet til en eller anden grim standardskrifttype. Ikke kønt, men man kan da læse hvad der står.
Enig, men jeg mener at det er meget brugt skrifttype brugt i Kina og Japan når de skal "oversætte" fra deres tegn. Har altid den var grim.
Det må være den hidtil billigste pris til AUS/NZ fra CPH jeg har set... Men den giver jo nok desværre ikke 100% optjening....
Justerer ned fra 4 til 3 afgange ugentligt i vintersæsonen fra 28 okt 2018 (W18). Beijing – Copenhagen eff 28OCT18 Service operates 3 weekly instead of 4, A330-200 operating https://www.routesonline.com/news/3...-international-service-changes-as-of-17may18/