Airbus A380plus ser dagens lys på Paris Airshow 2017

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 19/6/17.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,642
    Point:
    113
    Eller en demo/testversion af den.

    Den får kæmpe sharklets (disse er kun demo og ikke til faktisk brug).

    IMG_1778.JPG IMG_1779.JPG

    Airbus vil presse op til 80 nye sæder ind og reducere brændstofforbruget.

    Hvad tænker I om planerne?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg tænker at de desperat forsøger at holde liv i "mega jumboen".

    Men virkligheden er, at disse kæmpefly ikke passer ind i den moderne fly rejsendes mønster. Vi vil hellere have mindre fly, og så til gengæld en bredere pallette af destinationer. Dette er meget godt understøttet af trenden fra Norwegian, med deres 737MAX, til sekundære destinationer i US.

    De helt store fugle bliver forbeholdt nogle ganske enkelte ruter der kan bære denne passager mængde, eller lufthavne der slider med ledige slots.
     
    SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.
  3. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Hvor mange skal man producere, før det giver økonomisk mening?

    Jeg kan sagtens følge @Schwert mht. mindre fly og flere destinationer - men fx Emirates har jo valgt en anden strategi, hvor man nærmest kun har long-haul ruter betjent med 777 og A380 - der er ikke mange små fly i dén flåde.

    Airbus har iflg. Airfleets leveret 244 stk. A380, hvoraf de 94 er gået til Emirates - er det en holdbar forretningsmodel?
     
  4. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Det er ikke et endeligt concept, men et såkaldt "development study" - bare for at være pedant ;)
    http://www.airbus.com/newsroom/press-releases/en/2017/06/airbus-presents-the-a380plus.html

    Jeg synes det er godt de prøver at holde liv i den maskine, synes den er fantastisk at rejse i. MEN, at de vil lave 3-5-3 i economy er godt nok en nitte, selvom de bevarer sædebredden - hævder de:eek:
    Det er sgu på en måde lidt trist hvis det hele bliver 777/333/787/350 og deslige, de er sgu lidt kedelige sammenlignet med A380/B747, men det kan man jo næppe lave god forretning udfra, om de er sjove at flyve i. Og så alligevel, Emirates synes at gøre det (måske).

    Airbus hævder de går i break-even i år med produktionen af A380 - ikke i forhold til udviklingsomkostningerne, men af selve produktionen - så den store indtægt bliver det nok aldrig.

    Interessant bliver det, om de kan lokke kunder i butikken. I min lille verden, kan jeg da godt se behovet for så stor en dame i luften hvis behovet for flyrejser vokser så kraftigt som forecastet.
    LHR er jo fyldt til bristepunktet, og andre store lufthavne jorden rundt - så må svaret da være at proppe flere mennesker i hver af de tønder med vinger.:):)
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  5. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    It ain't over till the fat lady sings!!

    I dette tilfælde yderst passende sammenligning. Jeg har aldrig været "rigtig" fan af den fede dame. Kort sagt - i min snævre verdensopfattelse - A380 er TUDE GRIM. Og nogen burde have tævet designeren med en våd LeMonde.

    Den er klodset og grim. Bevares in flight oplevelsen fejler ikke noget, hvis man altså ikke lige får et midtersæde i en 3-5-3. Næh nej - 747 det er en "rigtig dame" smukke linjer og graciøs - i min lille verden er det stadig "den smukkeste fugl i flokken" Var iøvrigt lidt overrasket over at falde over damen i ARN i torsdags, nogen ide om hvad VA laver der?? Jeg kunne ikke finde nogen "flight information" og før jeg så mig om var "hun" væk.

    VA.jpg
     
    Henry og isolCBflyer "Synes godt om" dette.
  6. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Du har ikke et billede med registrerings nummeret på? Så kan vi måske tracke tøsen udfra det!?

    Nuuuu skal tykke damer jo ikke alene dømmes udfra looket, men også 'indre varme' og et stort hjerte som en anden bedstemor :D:D;) Og det har hun...specielt øverst;)

    Måske ikke verdens smukkeste flyver, men alligvel et symbol på menneskelig teknisk formåen, og dette syn er sgu ret sejt, tjek de vinger linier, det er sådan en fugl ser ud - omend med en høøøj pande;):
    a380.jpg

    747 er bare Dronningen - sådan er det.
    Men hun har da også lidt en tyk underkæbe:D
    article-2108138-11F690BE000005DC-506_964x402.jpg

    Meget sjovt i øvrigt, da 747'eren blev introduceret var den også omdiskuteret, om den brugte for meget fuel, forud for dens tid, lidt for stor, men passagererne ville gerne flyve med den:
    http://www.nytimes.com/1970/06/01/a...t-120-days-of-the-jumbos-reign-passenger.html
     
    Ali Taran, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  7. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Her er forklaringen


    B744 ARN G-VLIP cruise ship charter

    http://thevssource.com/virgin-atlantic-b747-400-g-vlip-operates-california-stockholm-charter/
     
    Henrik Olsen, Henry, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Bare lige for flueknepperiets skyld, så er det altså VS for Virgin Atlantic og VA for Virgin Australia :oops:
     
    HenrikAmby, Henry, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Ud fra en pax oplevelse så er 380 bare kongen. Stille, rolig og god kabineoplevelse.

    På economy er 787 decideret rædselsfuld med meget smalle sæder i 3-3-3 konfigurationen. 3-5-3 lyder ret klaus.
     
    Henry, banditten og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  10. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Enig.
    Synes 787 er oversolgt af Boeing - Marketing, DET kan de!;):D
     
    Henry og banditten "Synes godt om" dette.
  11. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Den fede dame er misforstået, hun skulle være en bryggerhest men så fik araberne sjove ideer.
     
    Schwert og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    He he - DSGM er stolt, du har gået i en god skole............ :cool::cool::cool:
    #jegtageræren
     
    Henrik Olsen, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"

Del denne side