Airbus fremviser muligheden for at presse endnu et sæde ind på en A380'er

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 29/5/14.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Airbus fremviser muligheden for at presse endnu et sæde ind på en A380′er så der i hver række kan være 11 sæder i konfigurationen 3-5-3 i stedet for den normale 3-4-3.
    Airbus hjælper nu med til at imødekomme ønsker fra selskaberne om at kunne optimere hver enkelt afgang således at der er optimal kapacitet. Dette gøres ved at indsætte endnu et sæde i hver række så midterrækken kan bestå af 5 sæder i stedet for de normale 4.
    [​IMG]
    Foto fra Airbus
    Det er en ændring af selve bygningen af gulvet der gør dette muligt. Airbus hæver gulvet med 5 cm således at der sammen med en mindre gangbredde er plads til det ekstra sæde. Det vil give mellem 35-40 ekstra sæder i denne sektion af flyet.
    Det er blandt andet flyleasing firmaet Amedeo der i medio februar bestilte 20 stk Airbus A380′er som gerne vil benytte denne konfiguration i alle deres fly. Amedeos chief executive Mark Lapidus udtaler:
    We pushed Airbus very hard to get 11-abreast introduced, adding 35 to 40 extra seats.​
    Amedeo vil modtage deres første Airbus A380 i starten af 2016 og så bliver det interessante om hvilken rute som flyene bliver sat ind på. Dette vil betyde at man som rejsende på økonomi vil opleve en forringelse af produktet da sædebredden vil blive forminsket til et 18 inch sæde (46 cm). Og med op til 40 ekstra sæder i denne sektion så vil det betyde ekstra press på faciliteterne såsom toilet og gangområderne. Også servicen vil blive presset da der ikke er mere crew ombord så der bliver også ekstra travlt.
    Bonusfeber har tidligere omtalt at tendensen inden for produktet og servicen for økonomi er løbende i forringelse. Dette er blot endnu et træk der beviser denne “spådom” som følger af de gebyrer og ringere service som løbende bliver indført.


    Read the whole post here.
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Læste om det tidligere i dag, men hvad jeg aldrig fandt ud af var, hvem de her maskiner skal flyve for. Hvis leasingselskabet Amedeo køber tyve maskiner i en speciel konfiguration, så må de vel have en kunde?
     
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg har lige skrevet en artikel om dette der kommer online i morgen omkring at Amedeo nu har fået bekræftet ordren fra Airbus. De fortæller som du selv siger ikke noget klart om hvem kunderne er. Dette afventer vi (og ikke med længsel) at finde ud af. Tænk om Norwegian eller Ryan Air valgte sådanne en fætter....
     
  4. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Tyve A380'ere. Det er der altså ikke mange selskaber, der bare lige kan absorbere. Kineserne kunne være en kandidat, i så fald kan jeg ikke se andre end China Eastern for mig. Hainan lader til at forsøge at være et kinesisk premiumselskab, og det kan jeg ikke rigtigt se kompatibelt med 11 sæder pr række.
    Nå, jeg kan simpelthen ikke gennemskue det. Glæder mig til at vi får det afsløret!
     
    mhsalv og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side