AirlineSim

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Kermit, 15/5/20.

Tags:
  1. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Først og fremmest, er der andre IF'ere der spiller AirlineSim?

    Dernæst, dette bliver et langt opslag .. (ups)

    AirlineSim er, efter min mening, det bedste og mest realistiske airline simulator spil der findes. Udviklerne gør alt hvad de kan for at få det mest realistiske ud af spillet.
    Jeg kan bruge mange linjer på at forklare spillet, men der findes en Youtube video, som forklarer tingene godt


    I store træk:
    Man vælger en server, som alle har hver deres niveau. Nogle kører tidsbegrænset, nogle uden slutdato, nogle er svære end andre, hvor fx passagererne er mere tilbageholdende med at indløse billet.
    Jeg har spillet siden 2013, og jeg bruger ofte de tidsbegrænsede servere. For tiden den nyeste, som hedder "Domination"
    Fordelen ved denne er, blandt andet at der ikke er nightbans. Visse lufthavne i den virkelige verden (bla SYD og FRA) tillader ikke start/landing om natten, og i visse af AirlineSim servere er det derfor ikke muligt at flyve mellem 00.00 og 05.59. Det er det dog i "min" server.

    Når man starter sit flyselskab op, skal man tænke på hvordan man ønsker at drive virksomheden; Vil man være national, regional eller international (Longhaul), vil man være lavprisselskab eller lidt mere luksuriøs? Vælger man en base i et EU/EØS land, får man adgang til specielle rettigheder, som gør alle ruter indenrigs. Vil man flyve udenfor EU, fx CPH-NYC, skal man have base i Danmark.

    Man kan selv vælge service profil, vil man give passagerne mulighed for mad/drikke/underholdning ombord, eller køre skrabet service, for at tilbyde en billigere pris?

    Flytypen er også vigtig, og min personlige favorit er A220-300. En rummelig flyver, der flyver langt. Alle de nyeste flytyper findes, og afspejler virkeligheden. Leasing af fly er den bedste løsning.

    Generelt er tålmodighed en dyd, og endda en fordel. Spillet kører efter rigtig tid, dvs man ikke kan spole frem. Når man køber et fly, tager det tid at samle flyet på fabrikken,. Dén information får man, på flyets info-side.

    Flightschedule bliver ligeledes sat op efter et 24-timers koncept. Flytiden er baseret på flyets ground speed og andre faktorer, i spillet er en ATR mellem CPH-BLL sat til 50 minutter med en speed på 510 km/t, men A220 kan gøre det på 41, da den flyver hurtigere.
    Spillet er opbygget således, at passagerer kan booke rejsen 72 timer frem. Én gang om dagen bliver bookingtal opdateret, tidspunktet står på lufthavnens info-side. Når man har aktiveret sinfartplan er det bare at vente.
    Et godt råd: Sørg for at flyene har forbindelse med hinanden. Hver lufthavn har en MCT, som skal overholdes, for at passagererne kan skifte mellem flyene.

    Spillet passer sig selv, så hvis man er på arbejde, ude at rejse, sammen med familie eller venner, så taber man ikke noget i spillet. Det er lidt som en tamagotchi. Den skal passes og plejes regelmæssigt, men ikke hver time :)

    Der er naturligvis mange mange mange flere ting i spillet, og jeg vil rigtig gerne hjælpe, hvis nogen IF'ere har lyst til at prøve, men synes det er svært at finde hoved og hale i det.

    Man bruger 4 credits per dag, og første gang får man vistnok 120 credits, så man kan prøve spillet gratis i en måned.
    Vælger man at købe credits og dermed blive premium bruger, får man blandt andet mulighed for at interline med andre brugere af spillet.

    Prisen afhænger af hvor meget man vil købe, 500 credits koster fx 17EUR. Alt i spillet er gratis, det er kun credits man kan købe, for at holde "liv" i sin business.

    Har I brug for hjælp, kan I jo fange mig her på IF, eller hvis der er andre kyndige :)

    https://www.airlinesim.aero/en
     
    Senest redigeret: 16/5/20
    MaleneChristensen, Steen_C, Henrik Olsen og 8 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,401
    "Synes godt om" modtaget:
    12,808
    Point:
    113
    Men man kan vel bare aflyse flyene og give kunderne en voucher, der kan indløses om et år. :eek::eek::eek: Det gør selskaberne i den virkelige verden, når de skal holde gang i forretningen ;)
     
    MaleneChristensen, Steen_C, SebastianBruun og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Hahaha! Du har på sin vis ret. Hvis du aflyser en fuld afgang, betaler du faktisk hele omsætningen i straf. Omvendt får du først penge i det minut du flyver, altså ingen forskudsbetaling.. eller vouchers ;)
     
    Henrik Olsen, Erobran og Henry "Synes godt om dette"
  4. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det er første gang, jeg ser at drive en (luftfart)virksomhed sammenlignet med at holde et (virtuelt) kæledyr. Og det er jo ikke meget galt på et hvis niveau. Nogle er søde plysbobler til at nusse med på sofaen, andre mere pitbull :D
     
    Henrik Olsen, Beaglen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Du er ikke den eneste på IF. Jeg har et selskab på Tempelhof serveren med 108 maskiner. 737-300 er på jorden og venter på leasing kontrakten stopper. Næste opgave bliver nok at udfase mine embraer fly til fodel for A220 serien.

    Kan godt lide du selv bestemmer hvor meget du vil gå i dybden med det. Når du har tiden til det, kan du prissætte hver enkelt rutes priser, lave en tidstabel som gør at du får de maksimale flyvetimer ud af dine fly, som giver bedre afkast på bundlinjen. Men når man ikke har tiden eller lysten til det, så er det nemt bare at sende flyet ud på en enkelt rute hele dagen og smide priserne på alle afgange til et bestemt land eller lufthavn op med x procent og stadig få det til at løbe rundt.

    upload_2020-5-15_15-56-39.png
     
    Beaglen, Henrik Olsen, asf og 5 andre "Synes godt om" dette.
  6. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    140
    "Synes godt om" modtaget:
    415
    Point:
    63
    upload_2020-5-16_19-38-33.png

    Folk kan da også spille PRIVAT SERVERS som JEG GØR! Der er IRL selskabsnavne tilladte.

    Jeg spiller på en server ved navn LeBourget og man betaler IKKE credits for private spilverdner, der betaler man istedet til serverejeren små 150kr pr måned. MEN det er det hele værd! @Kermit

    På private servers kan man ligeledes interline med sine egne selskaber og bare det at drive en IRL luftfartsvirksomhed fremfor en "fantasi" det er der meget sjov i.

    Jeg har selv spillet airlinesim i små 5år.
     
    Senest redigeret: 16/5/20
    Henrik Olsen, asf, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    A220-300 er en super god flyver sammenlignet med fx 321LR. Der er overraskende meget plads til cargo, selvom det ikke er min prioritet.
    Min trafik er dog også mest regionalt fra min base på Okinawa, så 220-300 passer fint for mig :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Min tamagotchi døde hurtigt, men min "business" klarer sig godt :D
     
    Henrik Olsen, Henry og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    “Hvor”‘skal man så starte henne og er der en måde at accellere sin nye virksomhed på?
     
    Henry og Erobran "Synes godt om" dette.
  10. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    140
    "Synes godt om" modtaget:
    415
    Point:
    63
    @Henrik Olsen Jeg kan sætte dig i kontakt med nogle der ejer en privatserver hvis du vil så du kan starte med IRL luftfartselskaber :)?

    Hvor jeg spiller er KLM bl.a ledigt og jeg skal med glæde hjælpe dig igang?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Jeg synes i hvert fald det ser sjovt ud - du må meget gerne sætte mig i kontakt, og guide lidt hvis det lyster :)
     
    Henrik Olsen, Henry og Erobran "Synes godt om dette"
  12. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    140
    "Synes godt om" modtaget:
    415
    Point:
    63
    Jeg har sendt dig en postmessage.

    Hvis andre vil joine en privat server hvor rigtige flyselskaber er tilladte så send ligeså en besked :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Tag en nem én fra starten, bare lige for at se om, det er noget for dig. Der er som sagt en gratis periode, så du slipper for at betale, hvis det ikke er noget fort dig :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Jeg tager også gerne udfordringen op.
     
    Henrik Olsen, Erobran og Henry "Synes godt om dette"
  15. Erobran

    Erobran VIP medlem

    Beskeder:
    140
    "Synes godt om" modtaget:
    415
    Point:
    63
    Er der stadigvæk nogle der er friske på en privat server? Jeg er netop ved at sætte min helt egen server op der inde, navnet bliver "Tegel"
     
    Kermit, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg kunne godt være klar - hvis der er plads til en komplet nybegynder :)
     
    Henry og Kermit "Synes godt om" dette.
  17. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Jeg overvejer muligheden. Domination slutter snart, og jeg skal alligevel til at forny mine credits :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Du kan altid spørge til råds. Så længe du ikke lægger dig i direkte konkurrence med nogle af os andre ;)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side