Aktiehandel Finnair

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af Kermit, 20/6/20.

Tags:
  1. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Hej alle,
    Jeg investerede for et par år siden i aktier hos Finnair. Pt har 150 styks. Forleden fik jeg en mail om, at de foretager en aktie-emission, og som jeg forstår mailen fra min børsmægler, skal jeg tage action på det.
    Selvom jeg i tidernes morgen gik på handelsskolen, og snakket engelsk dagligt, så er jeg alligevel lost.

    Det er noget med tegningsretter, som jeg skal sælge, tror jeg nok :)

    Der findes skarpe hjerner i dette forum, og fordi det handler om fly, så håber jeg på jeres hjælp og forståelse for dette opslag.

    Tak på forhånd

    Ps. Jeg har prøvet google, men jeg blev ikke meget klogere.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    Når du får tegningsretter, får du mulighed for at købe op under emissionen, hvor kursen oftest ender lavere end den var tidligere pga udbud af flere aktier.

    Det du bør gør er enten at sælge dine nuværende aktier eller købe op med dine tegningsretter.

    Du kan selvfølgelig også vælge at sælge dine tegningsretter til en anden, men jeg vil mene at den bedste handel gøres ved at enten at sælge eller købe det antal aktier op dine tegningsretter tillader.

    https://www.nordnet.no/faq/1199-hva-er-tegningsretter
     
    Peter F., Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  3. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Du kan eventuelt læse mere på Finnairs hjemmeside:
    https://investors.finnair.com/en/rights-offering

    • As a shareholder of Finnair, you receive one subscription right in the form of a book-entry for each share of the company you own on the record date of the offering, 12 June 2020. Each one (1) subscription right entitles you to subscribe for ten (10) offer shares.
    • The subscription period begins on 17 June 2020 at 9.30 a.m. Finnish time and ends on 1 July 2020 at 4.30 p.m. Finnish time.* The subscription price is EUR 0.40 per offer share.
    • You may trade in the subscription rights on the Helsinki Stock Exchange during 17–25 June 2020. You can sell or purchase rights by submitting a sell or purchase order to your book-entry account operator, custodian or securities broker.
    Som jeg læser det, så:
    Får man (1) tegningsret tildelt, for hver aktie man havde pr. 12. Juni.
    Hver tegningsret giver adgang til at købe (10) nye aktier til 0.40 € pr stk.
    Alternativt kan man sælge tegningsretten på børsen.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Er du på Nordnet, skal du gå ind under "Mine sider" og Corporate actions.
    Er du på Saxobank og bruger Saxo investor, skal du trykke på "manden" i venstre hjørne og vælge "mine corporate actions"
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Tak for svar til alle.
    Jeg benytter mig af Nordnet, og har naturligvis også læst hvad Finnair skriver ud om.
    Jeg har fået 15 tegningsretter for mine 150 aktier.

    Jeg ved ikke om en pris på 0,40€ er godt, ift jeg betalte 7,5€ dengang.

    Jeg er blevet en del klogere takket været jeres hjælp. Når der kommer overskud, så giver jeg en øl ;)
     
    Nicki Lolk Sørensen, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side