Hej Findes der andre sites som Optiontown hvor man kan være heldig at købe billige opgraderinger hos andre flyselskaber, såsom AF, KLM, Delta, BA, US Airways?
Langt de fleste selskaber tilbyder betalte opgraderinger på den ene eller anden måde fra økonomi til Premium economy og/eller business. Enten via points, points og copay, faste priser, auktioner eller optioner som SAS. Er der noget særligt du har kig på?
Jeg har kun point/miles hos SAS men billetprisen til NYC på mine datoer er omkring 6.000 kr. Så nu kigger jeg på følgende ruter; Over LHR med AA (branded enten BA eller US), til ca. 2900,- Over Paris/Amsterdam med AF/KLM til ca. 3400,- Direkte med Delta til ca. 4100,-
Jeg ville lige give den et par dage og se om SAS ikke sænker prisen hvis du kan vente... De må gøre noget når de er så meget dyrere.
Hej Jakob Indtil for et par dage siden var prisen hos SAS ca. 4000 - er der en chance for at de sænker den igen? (i samme tidsrum har de andre Star Alliance selskaber såsom UA & LH også hævet prisen med >1000,- på ruter med layover)
Hej Jakob og velkommen til Bonusfeber.dk Det er umuligt at svare på. Priserne justeres løbende ud fra bookingtal og markedet generelt. Men selvom prisen hos konkurrenterne går ned, så betyder det ikke at SAS nødvendigvis sætter prisen ned, hvis de nu er godt bookede på afgangene. Men omvendt, så kommer der jævnligt kampagner eller prisjusteringer. Sparede selv 1.500 kroner på en SAS booking til ATL (via ORD) ved at vente, men har også ofte oplevet at prisen er gået op. Men at SAS sætter prisen helt ned på niveau med BA skal du nok ikke regne med. Direkte ruter er generelt dyrere end med mellemlanding. Når der er så stor prisforskel, som i dette tilfælde og når prisen via f.eks. LHR er så lav som den er, så ville jeg personligt booke den gode pris og starte lidt sideløbende optjening hos BA. Nu kommer der jo også et dansk BA kreditkort, så muligvis det slet ikke er en dum idé at have en konto med lidt Avios på. Desuden kan man lave familiekonti og samle hele familiens point, hvilket jeg finder ret interessant.
@ThomasG80 Det her er ikke en præcis videnskab. Mit råd ville være at hvis du er ligeglad hvem du flyver med så book den billigste. Hvis du meget gerne vil flyve premium eller business ville jeg poste dine datoer så kan vi tage et kig på hvad der samlet kan svare sig. Hvis du derimod gerne vil flyve SAS og du ser SAS generelt er dyrere og ikke kun på dine datoer så ville jeg som sagt lige give den et par dage og se om de ikke kommer ned. Hvis det kun er dine datoer der er dyre og dagene rundt omkring er billigere så tvivler jeg meget på de sænker prisen da det tyder på de billigste billetklasser er solgt.
Tak for Jeres svar. Jeg ved selvfølgelig godt at det ikke er nogen eksakt videnskab. Jeg vil helst flyve med SAS og vil også gerne betale lidt ekstra men ikke 40% ekstra ift. at flyve med Delta (også direkte). Det lader til at SAS har hævet prisen på alle datoer i Juni således at de næsten ikke kan findes under 5500 retur (sidste uge kostede de ca. 4000). Hvis nogen gider at kigge så er datoerne ud enten d. 3.6 eller 4.6 (evt. kan 2.6 også fungere) og hjem enten d. 17.6 eller 18.6 (14 eller 15 overnatninger) for 2 personer. Fruen foretrækker flytyper med to sæder "for sig" og hvis muligt ville EWR være marginalt mere praktisk end JFK/LGA da vi skal på roadtrip ind i landet (NY, PA, OH, VI, DC, DE, NJ)
Hvis vi tænker lidt mere på prisen, kan du på kilroy.dk finde priser ned til 2750 per person, fra 3/6 til 17/6. Her flyves der fra København via London, og begge veje, er det American Airlines der flyver på den lange strækning (LHR-JFK) med en 777. Her er konfigurationen 2-4-2, så det vil sige, at i næsten er garanteret en 2 sæders for jer selv
Hej Peter Jo jeg har også kigget en del på den rute med AA. Men så vidt jeg kan se så er konfigurationen på den 777'er 3-4-3 med enkelte undtagelser. Hvis jeg booker - eksempelvis hos Kilroy ell. lign. - vil jeg så få mulighed for selv at vælge sæder?
Hov, det ser ud til at SAS billige priser (4.000,- retur direkte) er tilbage. Et hurtigt spørgsmål - på hjemturen kan jeg vælge imellem en A330 med gammel kabine http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Airbus_A330.php eller en A340 http://www.seatguru.com/airlines/SAS_Airlines/SAS_Airlines_Airbus_A340.php Er der nogen forskel i kabinekvalitet?
Det er sgu en velfortjent følelse Jakob - tak fordi du gav mig is i maven! Billetterne er bestilt og fruen og jeg glæder os
Det kommer an på hvilken A340. De har én gammel nedtrådt en fra LAN Chile, som man helst skal undgå. Check sædekort på expertflyer.com - har den 2-4-2 config i PLUS, så undgå den. Ellers er der ikke forskel på A330 og A340 (de gamle) - med undtagelse at antal rækker i hver kabineklasse.
Men LAN maskinen flyver da ikke EWR gør den? Medmindre der er irregular ops hvilket jo ikke kan forudsiges ved booking... eller er jeg galt på den?
Såvidt jeg har hørt, så skal den bruges på SK901 over sommeren.... Med norsk crew fordi de danske åbenbart er for fine til at flyve den maskine
Spørgsmålet er jo snarere om man virkeligt kan slå op i forvejen hvor de bruger den... virker som om de mixer den ind på må og få... men jeg flyver jo mest BA så ikke et emne der berører mig fantastisk meget
Det kan man ikke helt. Men man kan få en god indikation. Den er som udgangspunkt planlagt på ORD frem til sommer, hvor den skal flyve SK901 (iflg. mine kilder) Efter sommer er den tilbage på ORD igen (har den desværre selv i oktober, så håber helt klart på at min teori ikke holder ) Men der kan selvfølgelig altid ske ændringer pga teknik mv. ORD er en udemærket rute for den, da den kan flyves med et fly. Desuden roteres ORD ikke med andre baser, som det sker i EWR. IAD har i forvejen sin egen "odd bird" i form af den eneste A340 med A330 config i kabinen. Øvrige destinationer er for lange til at ruten kan flyves med kun et fly.
Min returrute er med SK902 d. 18.6 - iflg. Seatguru så er layoutet 2-2-2 (Business), 2-3-2 (Plus), 2-4-2 (Go), så umiddelbart burde det vel ikke være den gamle LAN maskine? ..men hvis de flytter den rundt så er det måske svært at sige på forhånd? Det gør mig dog lidt i tvivl om jeg skal prøve heldet med Optiontown på den strækning...