Alternativer til SAS EuroBonus?

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Flemming Poulsen, 27/11/14.

1. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    "Synes godt om" modtaget:
    2,210
    Point:
    113
    I forbindelse med at SAS slagter EuroBonus godt og grundigt, så tænkte jeg at starte denne tråd, hvor vi kan dele tips til alternative bonusprogrammer.

Selv har jeg netop suppleret med BAEC, som helt sikkert kommer til at få mere af min omsætning det kommende år.

Hvad er jeres strategi og erfaringer med andre programmer når man bor i Skandinavien?

Henrik Olsen og tbh "Synes godt om" dette.
  2. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,817
    3,207
    Point:
    113
    Jeg har desværre ikke et rejsemønster hvor jeg kan bruge meget andet end SAS for det meste. Jo LCCs eller betale ekstra for noget der giver så godt som ingen point (LH group o.l.).

Overvejer et statusmatch til TK for at holde status når det bliver et problem, og ellers for lifetime *G (så længe det holder) ved 500k hos OZ lyder også som et godt incitament ved siden af deres forholdsvis lave krav for *G (men også forholdsvis lav optjening?).

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  3. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,841
    8,851
    Point:
    113
    Det er vel Aegan eller Turkish, hvis man vil være i Staralliance... - overvejede også KLM/AF, det kunne være en ide, har en tidlig flyver ud om morgenen fra CPH.. - hører flere siger BA, men det er vist for besværligt for mit rejsemønster

4. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,572
    4,174
    Point:
    113
    Tja... Det er jo noget med at se hvor du skal hen men du har jo også Finnair, Iberia og Air Berlin i OW du kan rejse med. Vi må finde en øl og vende situationen!

Senest redigeret: 27/11/14
  5. Ali Taran

Ali Taran VIP medlem

Beskeder:
    296
    437
    Point:
    63
    Jeg overvejer Turkish Air Lines. Jeg syntes de dækker verden rimeligt godt. Har fornuftige priser. Deres fly og personale har været ok, selvom min sidste pr flyvninger ikke var 100 tilfredsstillende. Men en af grundende jeg valgte EB og ikke miles and smiles var at det var nemmere at blive EBG som gir lounge adgang kontra M&S. Men nu overvejer at skifte.... Men syntes også selv BA system virker interessant... Har ikke sat mig helt ind i det.

Jeg har normal flyvning som vil gi mig EBS men i år havde jeg tænkt mig ta et par ekstra flyvninger bare for at blive EBG, Ja faktisk overvejede jeg at gå efter EBD via OT. Men den plan har jeg dropper efter deres nye ændringer. Trist for mig, men også trist for SAS da de går glip af de penge....

6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,841
    8,851
    Point:
    113
    @jakobv84 - klart vi tager en øl sammen og laver en mini BF meetup og vender situationen.. dog har vi vist lidt foreskellige rejsemønstre i Verden...

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    758
    1,620
    Point:
    93
    Jeg opnåede Bronze hos BAEC sidste år og var ikke langt fra sølv. Desværre bestemte jeg mig for at satse på EB Diamond. Det var da lige godt noget ef et fejlsats nu.

Arbejdsmæssigt har jeg ikke megen indflydelse på hvor turen går hen eller med hvem, men privat rejser jeg næsten altid til Asien.
    Jeg ville ikke vælge SkyTeam så enten skulle man skifte et andet StarAlliance selskab eller helt skifte hest til OneWorld.... Selvfølgelig er græsset ikke kun grønnere på den anden side, men de seneste tiltag hos EB, gør det i hvert fald lidt grønnere.

Umiddelbart, skulle man skifte, så virker OneWorld som et bedre alternativ. De har ofte også nogle fornuftige priser ud af CPH.

8. jakobv84

Beskeder:
    2,572
    4,174
    Point:
    113
    Kommer jo an på hvordan man vil bruge sine points. Personligt er jeg helt pjattet med BA avios fordi de kun tager 10% ekstra avios for at rejse med babyer under 2år (istedet for 10% af normal billetpris), men det betyder jo nok ikke noget for de fleste. Jeg synes dog OW opruster med købet af US Airways, Finnair's expansion mod Asien og Air Berlin's mod mellemøsten. En skam Etihad ikke er partner med BA (endnu?).

Hvis jeg fløj dagsture ud af CPH så ville SAS Fasttrack nok også betyde mere end det gør for mig.

Henrik Olsen og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  9. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Ekeren, jefi99 og THammer "Synes godt om dette"
  10. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    301
    441
    Point:
    63
    Jeg ved ikke helt hvad min strategi skal være. Til mine rejsemål kan jeg primært bruge SAS eller KLM. Jeg kan vælge at kreditere mine SAS flyvninger til et andet *A selskab. Eller jeg kan starte forfra med KLM/Flying Blue. Med mit flyvemønster kan jeg godt opnå det højeste status i 2015 hos KLM (Platinum). Omvendt orker jeg ikke at der skal gå en del måneder hvor jeg ikke har FastTrack eller lounge adgang, fordi jeg ikke har status dér.

Jeg synes godtnok at når først man har de goder, så er de svære at vænne sig af med. Hvad gør I andre - tager I bare en kold tyrker og starter forfra med lange security køer og arbejde på gate siddepladserne? :)

11. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,841
    8,851
    Point:
    113
    @Frequie du kan anskaffe dig et Priority Pass, det hjælper ihvertfald til ikke at sidde iblandt de uvaskede masser... - med hensyn til Fasttrack, derfor jeg i en anden tråd her til morgen spørger om erfaringer med CPH Fast Track og derved kunne vælge ny FFP: http://www.cph.dk/en/about-cph/b2b/airline-sales/FacilitiesProducts/cph-express/

Samme dilemma, rejser til Mellemøsten, Europa og Asien.. - ville helst blive i *Alliance, men måske det er på tide at komme videre.. - ser jo, at KLM har en morgenafgang hver morgen, så amsterdam kan blive et alternativ, men forstår at man betaler afgifter ved brug af point, så derved er der OW, som har Air Aberlin, Iberia og BA.. - så choices choices også her i hytten..

jefi99 og Frequie "Synes godt om" dette.
  12. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    301
    441
    Point:
    63
    @Kristian

God pointe med Priority Pass - glemte alt om det. :) Så nu er der kun security tilbage.

Du har ret i at der er afgifter ved brug af point hos KLM. Til gengæld har de ofte ret gode tilbud på point-rejser:
    http://www.flyingblue.com/promo-awards.html

Fx Kuala Lumpur til 40.000 points + 1500 kr. i skatter i Economy (t/r) eller Miami til 62.500 points + 4000 kr. i skatter i Business Class (t/r).

13. jakobv84

Beskeder:
    2,572
    4,174
    Point:
    113
    OW kan man undgå afgifter på bonusrejser hvis man vælger det rigtige selskab og er lidt fleksibel. Ulempen ved OW og ST er at rejser indenfor EU let ender med mellemlanding. OW har lidt flere direkte ruter fra CPH end ST, men ST via AMS/CDG er oftere mere direkte end BA via LHR. Her er ruterne jeg lige kunne finde...

OW flyver direkte fra CPH til:
    - Air Berlin: DUS, INN, TXL, SZG, VIE
    - Air Lingus*: DUB
    - British Airways: LHR
    - Finnair: HEL
    - Iberia: MAD
    - Qatar: DOH
    - Vueling*: ALC, BCN, FLR, MAL
    *) ikke OW medlem, men du kan optjene og bruge avios

ST flyver direkte fra CPH til:
    - Aeroflot: SVO
    - Air Lingus*: DUB
    - Air France: CDG
    - Al Italia: FCO
    - Czech: PRG
    - Delta: JFK (om sommeren)
    - KLM: AMS
    - Transavia**: EIN
    *) ikke ST medlem, men partner med Flying Blue og du kan optjene points
    **) ikke ST medlem, men partner med Flying Blue og du kan optjene og bruge points

Senest redigeret: 1/12/14
    Schwert "Synes godt om" dette.
  14. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,841
    8,851
    Point:
    113
    @jakobv84 - tak for kort opsummering!

Har vi nogle der samler point hos Finnair? de har jo ok connections til Asien og kommer også op med nogle gode priser en gang imellem! Så nogle erfaringer der? ser man skal have 90.000 miles, det er jo alligevel nogle miles der skal samles sammen på deres Gold...

15. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    301
    441
    Point:
    63
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  16. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,841
    8,851
    Point:
    113
    Men jeg er jo ikke gold, skal jo først optjene nogle point hos dem... - smarte er, at man ved køb optjener status! Så til at starte med er det jo ikke 20 point, men 10 point, guld 15 point... - problemet er, at man skal have 90.000 miles per år! det er alligevel en del for at få lounge access...

Hvad med Qatar Airways? nogle erfaringer det?

17. jakobv84

Beskeder:
    2,572
    4,174
    Point:
    113
    Hvorfor ikke starte med hvilket selskab du vil flyve mest? Ofte er der jo flere benefits ved det enkelte selskab udover netværksfordelene...

Eller hvem der vil matche EBG bedst. Man skulle tro Finnair gerne ville...

18. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,841
    8,851
    Point:
    113
    Altså det har du ret i, og måske er jeg blevet "børnefornærmet" over SAS og deres udspil! Jeg har Diamant per 1.1 og derved sikret 1 år diamant og 1 år guld, så an kan også bare have "is i blodet" og så satse på, at der kommer ændringer i deres bonus politik... - men som sagt er mit mønter pt. - lidt Europa til konferencer, øst europa noget, tyrkiet (og som stopover), Mellemøsten ret meget og endelig også Asien! Så der er ikke den perfekte partner for mig, hidtil *Alliance igennem SAS.. - men flyver også Emirates! Så man kan sige, rejsemæssigt, Asien via Helsinki kunne være en måde og Europa igennem LHR/HEL også.. - bare lidt en omvej ikke, at flyve til LHR for at komme til CDG/BCN... Og så mellemøsten med Qatar og så få alt i alliancen OW... - så er det bare at vælge hvem i den alliance...

19. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Vueling er vel ikke medlem af Oneworld, og Delta flyver også til CPH om sommeren.

20. jakobv84

Beskeder:
    2,572
    4,174
    Point:
    113
    Sorry my bad. Har markeret at de er ligesom Air Lingus og har tilføjet Delta!

Senest redigeret: 1/12/14

Del denne side