Amerikansk kreditkort

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af SebastianBruun, 26/6/19.

  1. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det har ikke ret meget med fly at gøre, men alligevel:

    Vi handler af og til med udenlandske firmaer for at få produkter, der ikke har en dansk distributør. Nu er vi rendt ind i et lidt tricky problem:
    Et produkt vi har brug for kan kun fås fra tre leverandører world-wide.
    • Et engelsk, men de sender ikke uden for UK (uden sammenhæng med Brexit :rolleyes: )
    • Et i USA sender principielt ikke internationalt.
    Det sidste i USA sender gerne til Danmark - men accepterer kun betaling med amerikansk creditcard. o_O Jeg har spurgt efter begrundelsen: "That's our policy."

    Så er der nogen der kender en mulighed for at få et amerikansk kreditkort som dansker - evt. et virtuelt et af slagsen?

    Den sidste mulighed er at anvende ShopUSA, men det er ikke billigt, så jeg vil godt kigge lidt på evt. alternativer først.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Kan du betale med bankoverførsel / PayPal (eller lignende)?
     
    SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  3. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Ved ikke om det er muligt som non-resident i USA, men måske et secured credit card eller et Prepaid Credit Card.

    Se nogen af dem her:
    https://usa.visa.com/pay-with-visa/find-card/get-prepaid-card
     
    Senest redigeret: 26/6/19
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Har checket en håndfuld af dem, og de kræver alle at man møder personligt op og viser sit kørekort. Og det er nok trods alt overkill:).
    Nærlæsning af deres betingelser for udstedelse tilsiger også, at det nok ikke er vejen frem.

    Må arbejde videre med sagen og se, om det ender med bankoverførsel, selvom det både er mere bøvlet - og forsinkende..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nå, jeg bed i det sure æble og oprettede en PayPal konto - så kan den altid slettes igen når handlen er gennemført.:)

    Men det giver så den sideeffekt, at jeg kan sammenligne omregningskurser, og det giver et interessant resultat:
    Hvis jeg vælger at lade PayPal trække i danske kroner bliver det 5.246 DKK. Overlader jeg omregningen til SEB/MasterCard, bliver det 5.017 DKK.
    Altså 4½ % dyrere at lade Paypal stå for omregningen - ikke svært at se hvor de tjener deres penge.. :rolleyes:
     
    Henry og asf "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Jeg har gjort samme observation. Og dertil kommer at du optjener flere Eurobonus point, når du betaler i USD. Her i sommerkampagnen bliver det dobbelt op på betaling i fremmed valuta (30 point pr. 100 kroner mod 15 point ved betaling i DKK).
     
    Thorbjoern, MortenS, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Alternativt kan du oprette en Revolut konto, overfærer til den med dit Sas MC, og dermed både få points og slippe for deres valuta/vekselgebyr..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Men så vidt jeg har forstået er Revolut, udstedt i Danmark, et dansk kreditkort - og så er vi jo lige vidt..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. mdk

    mdk VIP medlem

    Beskeder:
    379
    "Synes godt om" modtaget:
    637
    Point:
    93
    Det var ift. top-up på din PayPal konto jeg mente :)
    - Du overfører DKK til Revolut, veksler internt mellem dine revolut konti, og overfører USD til Paypal..
    Du får point, og gratis valutaveksling, samtidig med du sender pengene via PayPal.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Aha, den fangede jeg ikke.

    Men jeg skal ikke toppe-up på en PayPal konto, jeg vil ikke have penge stående her, der og alle vegne.
    Og at flytte rundt på penge blot for point - så meget pointjæger er jeg ikke, det er min tid for kort til, og timelønnen bliver for lav ( undskyld, jeg ved godt, det ikke er comme-il-faut.:oops: )

    At lade PayPal trække beløbet fra et kort kan lige gå, selvom det er mig imod at have mine kortoplysninger liggende hos et firma der uden tvivl tjener på at aflure købsmønstre og ad den vej sælge målrettede annoncer.. Men da jeg ikke vil købe mere end dette ene produkt ad den vej er det begrænset hvad de kan læse ud af det.:cool:
     
    Henry og Offlyer "Synes godt om" dette.
  11. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Hvordan overfører man USD fra revolut til Paypal? Fra Paypal kan man jo ikke toppe op med kreditkort. Mener du, at man fra Revolut overfører til Paypal, og hvordan gøres dette?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. martingottliebsen

    martingottliebsen Medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    30
    Point:
    13
    Er PayPal værre end alt muligt andet?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Jeg tror han mener at, hvis han sender fra Paypal, så kan han bruge et Revolut kort og dermed slippe for valutatillægget.

    @SebastianBruun

    På med sølvpapirshatten :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Sikkert ikke; men 'alt muligt andet' er formentlig også blandt det jeg har fravalgt.:cool:
    Det er rent og skært princip; jeg ønsker ikke mine private oplysninger, aktivitetsmønster på nettet, købspræferencer etc. lagret i en-eller-anden udenlandsk mega-database udenfor al kontrol - og slet ikke gjort til genstand for kommerciel udnyttelse!
    Jeg ved godt, at jeg hverken kan gøre fra eller til og er som en dråbe i havet. Men som andre har sagt: Havet består af dråber.

    Jeg er så gammel(dags:rolleyes:), at jeg tager begrebet 'privatlivets fred' alvorligt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det skal helst ikke udarte til pindehuggeri, men jeg synes egentlig ikke at lige den analogi passer her.

    'Sølvpapirshatten' bruges normalt humoristisk om folk, der med irrationelle virkemidler forsøger at beskytte sig mod en trussel, som alle i bund og grund ved er imaginær.

    Der er nok ingen her der tror, at firmaernes registrering af besøgendes adfærdsmønster og købspræferencer er imaginære? :rolleyes:
    Eller at oplysningerne ikke bliver handlet og solgt til højstbydende?

    Det har jeg naturligvis ingen mulighed for at forhindre, men man kan da altid søge at minimere effekten.

    Go' varm weekend :)
     
    Senest redigeret: 29/6/19
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,475
    Point:
    113
    Min strategi er, at sprede min adfær over så mange udbydere som muligt, så ingen har det fulde billede. Dette velvidende, at de alle sælger det videre, og videre, og videre, så det i sidste ende havner hos en af de store aggregatorer, som så alligevel har alt. Damned if you do, damned if you don't.o_O:oops:o_O
     
    Henry og SebastianBruun "Synes godt om" dette.
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    #meetoo :)

    Kombineret med forskellige mailadresser (tilknyttet forskellige domæner), brugernavne m.v. kan man om ikke andet så drysse lidt grus i deres maskineri.:p
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.

Del denne side