Hej folkens, Hvor bedre end her at bede om anbefalinger til en ny kuffert... Jeg skal have købt en ny stor (indtjekning) hard case kuffert med 4 hjul.. Prislejet er 500-1000 kr. Hvad vil I anbefale?
Der findes jo adskillige forskellige mærker inden for kufferter og det kan være svært at sige, om det ene mærke er bedre end det andet. Min hardcase kuffert med 4 hjul er købt i Aldi og den fungerer stadig fint, selvom Ryanair præsterede at trykke det ene hjørne ned på kufferten, men det fik jeg da heldigvis også erstatning for hos dem, for de vidste godt at de var ansvarlige for skaden. Jeg vil råde dig til ikke at fokusere så meget på selve mærket af kufferten, men du skal mere forholde dig til dens funktioner. F.eks. kan det nok være et krav, at kufferten har TSA lås, hvis du skal have kufferten med til USA og andre steder, hvor det er påkrævet. Endvidere vil det også være smart med en kuffert, der ikke vejer så meget i sig selv, men som først bliver tung, når du kommer noget indhold i den. Jo mindre kufferten vejer i sig selv, desto mere indhold kan du have med. Som udgangspunkt er der jo kun dig selv til at slæbe på den og din kuffert skal jo også gerne holde i mange år fremover, uden at du bagefter står med rygproblemer, fordi din kuffert er for tung at løfte. Vægten på selve kufferten tæller også med når bagagen skal vejes, så det skal man også huske at tage højde for, ligesom hjulene på kufferten også skal regnes med i de tilladte mål hos de forskellige flyselskaber. Hvis personalet hos flyselskabet eller i lufthavnen påstår at din kuffert vejer for meget, er det værd at kende både det eksakte mål og den eksakte vægt, så du undgår at skulle betale for overvægt. Jeg vil endvidere også råde dig til at vælge en særlig farve på kufferten, så den er let genkendelig på transportbåndet i lufthavnen. Langt de fleste rejsende kommer med en sort kuffert og der er således stor risiko for, at en anden rejsende kan tage din kuffert (hvis man ikke lige når at læse navnet på bagagestrimlen). Du behøver selvfølgelig ikke at vælge en skriggul kuffert, men vælg en farve eller nogle mønstre du kan lide, så du nemt kan spotte din kuffert.
Tjek https://crashbaggage.com/en/ Er i god kvalitet, og så er de super fede. Har en der har været med på en del ture allerede. Og der er vist udsalg på nogle af deres kufferter lige nu.
Totally agree, prisen er ikke det vigtigste. Jeg købte en 8.000 kroner Rimowa kuffert og magen til piece of shit, skal man lede længe efter. Hver anden eller tredie gang jeg bruger den bliver den seriøst ødelagt (hjul der falder af eller lignende), og det er trættende at sende den til reparation hver gang......
Jeg er virkelig glad for min gode gamle Samsonite. Så gammel at den går tilbage til den gang, hvor de havde reklamer med en elefant, der sætte sig på en. Håndtagene er skiftet flere gange, og hjulene blev skiftet efter akslen var slidt ned(!!). Desværre er jeg bange for, at tiden nu også er løbet fra den at der ikke længere kan skaffes reservedele næste gang. Den er dog også ret tung, men til gengæld ikke til at slide op. Rådet herfra lyder derfor på at holde sig til hard-shell og ikke en af de flimsy tynde kufferter. Dermed ikke sagt, at der ikke laves gode light-weight kufferter, men lidt styrke skal der være.
Jeg er den lidt gammeldags type, der har haft sorte Samsonite kufferter i rigtigt mange år. Så vidt jeg husker, er der kun en af dem, der er gået i stykker (den kom i klemme i Axelborgs åbne elevator, så det udtrækkelige håndtag brækkede. Folketinget har samme type elevator - det er den, du somme tider ser i fjernsynet). Men prisen ligger noget over det prisleje, du har angivet. Måske kan du finde et godt tilbud et sted?
Uha. Det er nærmest en religionssag det her. Personligt foretrækker jeg klart soft case kufferter - en halvtom hard case kan være sårbar. Og så undgår jeg farverne sort og blå, andre farver er meget nemmere at kende/finde på båndet. Gennem årene har det udelukkende være travelpro og samsonite. Har en Tumi håndtaske - og den kan ikke slides op. Men ligger uden for budgettet angivet.