Anbefalede restauranter i hele verden

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Christian Løn, 15/8/14.

  1. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Det sker tit at jeg ender med at spise på en hotelrestaurant, enten fordi jeg ikke har haft tid til at finde en god restaurant og vælger den nemme løsning, eller fordi det tit er lettere.

    Jeg håber derfor at i vil være med til i denne tråd at anbefale restauranter rundt omkring i verden, så vi alle kan kigge her hvis vi er på vej til et hotel et sted og ikke gider spise på en hotel restaurant eller anbefalinger på gode hotel restauranter.

    Jeg smider et par anbefalinger op, når jeg kommer på dem og ser frem til en masse gode anbefalinger:) London er et af de steder hvor jeg spiser meget på hoteller, forbi det er det letteste og ok, så anbefalinger modtages gerne.
     
  2. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Christian Løn "Synes godt om" dette.
  3. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,275
    "Synes godt om" modtaget:
    6,778
    Point:
    113
    Den bedste gang Fish'n'Chips jeg nogensinde har fået, var hos Zip's i Spokane, Washington. Det var ganske vist en fastfood-joint, men mmmm....
     
    Christian Løn og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  4. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Christian Løn "Synes godt om" dette.
  5. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Et sted med den n0k bedste BBQ sauce jeg har smagt (heldigvis kommer Randy Petersen til Skandinavien i næste uge med nye forsyninger).

    http://www.rudysbbq.com/page/home

    Besøgte stedet på Colorado Springs, som er et gammelt ombygget værksted, hvor man spiser ved langborde. Der serveres mexicansk cola ;)
     
    Christian Løn og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg kan anbefale steder i mange byer, men et sted, der er exceptionelt er A Figueira Rubaiyat i Sao Paulo. Jeg spiste der første gang i 2004, og senest i november 2013. Det er en steakrestaurant ud over det sædvanlige, og er opkaldt efter et kæææmpe figentræ (figueira), der står midt i restauranten, og går op igennem taget. Udover fremragende kød, så har de også et for Brasilien meget imponerende vinkort.
    Restauranten har flere filialer, men den her er den oprindelige. Det anbefales at booke bord, hvilket man dog kun kan max 30 dage før.
    Billedet herunder er fundet på nettet.

    a-figueira-rubayat-003.jpg
     
    Christian Løn og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  7. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    En af mine seneste restaurant oplevelser i London var mexicanske street food på Wahaca.

    Wahaca er en kæde der serverer Mexican street food i stormer lokaler dekoreret i en kombinationen af en American food truck møder Mexican cantina style. De servere ligeledes et faktisk udvalg af forskellige margaritaer med Olmeca tequila.

    http://www.wahaca.co.uk
    image.jpg image.jpg image.jpg
     
    Senest redigeret: 15/8/14
    jefi99 og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  8. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Jeg har lige været på Barbie i København her til aften, som er en US BBQ joint. Det er en såkaldt hemmelig restaurant i kælderen under Steake Retour Vesterbro. Der er ikke noget skilt udenfor, men kun over trappen når man er gået ind igennem Steak Retour. Lækker BBQ serveret på en bakke i en meget afslappet atmosfære - god mad og et skægt koncept.
    image.jpg image.jpg
     
    Henrik Olsen og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  9. Bizflyer

    Bizflyer Aktivt medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    127
    Point:
    43
    Jeg har et tip for Sandefjord, Norge.

    Zorbas Restaurant! Har god græsk mad, men laver også supre steaks og en dejlig bernaise! En af mine store favoritter!
     
    Christian Løn og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  10. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Christian Løn - jeg bruger selv Tripadvisor med hensyn til restauranter.. - men selvfølgelig, hvis tit London kan udbuddet jo være uoverskueligt.. - lavede en tråd en gang vedrørende gode spisesteder i København, men den kan jeg ikke finde.. - underligt, men der kom også mange bud på spisesteder i her :)
     
    Christian Løn "Synes godt om" dette.
  11. Christian Løn

    Christian Løn VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    391
    Point:
    63
    Selvom jeg selv har døbt denne tråd til en restaurant tråd, er jeg nød til at nævne Arteian på Langham Hotel i London, som officielt er 'World's Best Bar' udnævnt af Drinks International.

    Selve cocktail baren er ikke noget prægende, det er en hotelbar, som ikke ligner noget særligt. Cocktailsne derimod er en oplevelsefor i sig selv for alle sanser. Alt fra Above & Beyond, hvor en oppustet plastic pose med eukalyptus duft bliver frigivet i det ansigt før du smager cocktailen til Aqui Estoy som serveres i et skull med sombrero, hvor der under sombreroen er rygende træstykker i lime, for at skabe stemningen at et mexicansk marked.

    Alle cocktails koster £16,50 og er bestemt et besøg værd, hvis man skulle komme forbi området omkring Soho i London. Se videoen nedenfor for kort gennemgang af et par af deres cocktails.



    http://www.artesian-bar.co.uk/
     
    Senest redigeret: 18/8/14
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  12. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Hvad med restauranten i Parken?? der er alligevel ikke andet at komme der for :confused::confused: (*FNIS*)
     
  13. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg vil anbefale "rigtige mænd" (og kvinder) der kan lide et godt stykke kød to steder i Dubai.

    http://themeatco.com/index.php/jumeirah

    Den "filial" der ligge ved Dubai Mall kender jeg ikke, for når menuen står på "kød i rå mængder" og et godt glas vino i den del af Dubai, er der KUN et sted at gå hen:

    http://www.margaux.ae/gallery/#/Photo01/

    Restauranten ligger med terasse direkte ud til Dubai fontænen ved Dubai Mall, og de serverer de mest fantastiske Cote De Beuf jeg til dato har smagt. Et besøg i Dubai er IKKE et besøg uden at være forbi Margaux, af de ca. 30 gange jeg har været i sandkassen, tror jeg højest jeg har svigtet de 5-10. Og prisen ?? Ca. 675,- DKK for en Cote De Beuf der "snildt" rækker til 2 prs. (hvis den ene er min kone) deler du med en anden kødspiser, anbefales en forret, og evt. dessert.

    Tillægsinfo: Der serveres vin/øl og spiritus på Margaux!!
     
    Flemming Poulsen og Christian Løn "Synes godt om" dette.
  14. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    1) På en restaurant ved navn Margaux, burde der ikke serveres øl og spiritus.
    2) Har en "rigtig mand" som dig, bosiddende i smilets by, været på den nye restaurant, "Köd"?
     
  15. Bizflyer

    Bizflyer Aktivt medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    127
    Point:
    43
    Tillad mig at gå modsat et øjeblik!
    Jeg var på badeferie i Blokhus her for nogle uger siden.
    Da vi så skulle ud at spise, havde jeg set en restaurant der så meget hyggelig ud. Hawet hed den. Men jeg slo det hurtig fra mig da jeg så nogle af anmeldelserne.
    Du finder dem alle her: http://www.tripadvisor.com/Restaura...rbugt_Municipality_North_Jutland_Jutland.html

    Men jeg vil specielt trække frem en:

    Værste mad nogen sinde...Vi bestilte stegt flæsk med persillesovs...på menukortet stod der ganske vist "tør"stegt....det vi fik serveret skal jeg love for var tørt, efter min mening har det stået i ovnen i alt for mange timer..flæskesværd vil jeg betegne det som..:-( den såkaldte persillesovs, havde aldrig set skyggen af persille..hmmm...(gad vide hvorfor man kalder det persillesovs)...men det smagte aldeles afskyeligt..kartoflerne var goe´..anyway..jeg kalder på tjeneren og siger..."undskyld men det her er bare ikke i orden, det vil jeg simpelthen ikke betale for sovsen smager ikke godt og det er totalt umuligt at stikke gaflen i det her flæsk"...normal kutume er så, at man bliver tilbudt noget andet...ikke her...chefen kom ud og pustede sig op overfor min kæreste...at hvis ikke vi ville betale, ville han påkalde politiet og vi ville blive sigtet for gadeuorden..."det syntes jeg bestemt du skal gøre", sagde jeg til ham...ALDRIG har jeg været ude for at få noget lignende...de 2 betjente der kom, kunne ikke gøre noget, men bad ejeren om at anlægget et civilt søgsmål....det afventer vi så..........

    Visited August 2014

    Er det det man kalder at skyde sig selv i begge fødder og i røven samtidig? Jeg vil nok anbefale den indehaver at finde sig et andet job...

    Nej, jeg fant sk'u en annen restaurant den dag!
     
  16. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    @Bizflyer - havde vi ikke en dialog også vedrørende Københavnske restauranter på et tidspunkt? - af underlige årsager kan jeg ikke finde den trå?

    Forstår godt du ikke besøgte den restaurant, så Tripadvisor virkede ;-)
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  17. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Den "rigtige mand" har end ikke HØRT om en restaurant ved navn Köd :eek::eek::eek: (må straks google o_O )

    Men når det er sagt, så frekventerer jeg næsten udelukkende 4 restauranter når jeg går ud og spiser i Aarhus (når jeg selv bestemmer ;) ):

    1) Restaurant Mellemrum
    2) Miró
    3) Restaurant Mefisto
    4) MASH

    Og til brunch lørdage og søndage:

    1) Cafe Drudenfuss (stamkunde igennem de sidste 10 år)

    /Schwert
     
  18. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    @jefi99 - jo børsen o_Oo_Oo_O

    Men, jeg kan faktisk god huske at der har været noget om "de der vegetarer" men som sagt går egentligt ikke meget ud når jeg er hjemme, og læser egentligt ikke meget lokal avis (klarer mig med TV2 OJ netavisen) Kiggede lige deres hjemmeside, og hvis kvaliteten er i orden, må det siges at deres priser er ret så fine, så som ægte kød elsker, er jeg da nødt til at tjekke dette ud.

    Skal FLUKS berette om det er værd at rejse til "smilets by efter" når jeg har prøvet dem af.

    ALTERNATIVT: Laver vi et lille BF træf om et par uger når Aarhus folder sig ud til festugen, jeg skal gerne vise de ærede "flynørder" rundt i Danmarks Største og bedste byfest, startende med en god bøf på Köd, og afsluttende med en GOD fodboldkamp i Herning eller Hobro om søndagen - HVIS @Kristian skulle få lyst til at deltage :D:D:D:p:p:p
     
    Flemming Poulsen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  20. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Dagen før festugen officielt begynder er der AGF-Fredericia, og på festugens sidste dag er der AGF-Lyngby. Men, nååååårh nej, det er jo ikke Superliga... :rolleyes:

    Jeg var til Smukfest forrige weekend. Det var rigeligt Jylland for mig for et stykke tid. Var faktisk også blevet forsøgt lokket til Silkeborg i lørdags til Regatta, men måtte melde afbud.
    I øvrigt havde jeg lige på fornemmelsen, at hoteller var pissedyre under festugen, men godt nok koster Royal 1695,- fra 5.-7. september, men masser af værelser til under en tusse - det er vel fair nok?
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.

Del denne side