Animawings - et par spørgsmål

Poster i 'ALLE ANDRE FLYSELSKABER' oprettet af Henry, 1/3/21.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Jeg har lige læst artiklen om det nye flyselskab mellem Billund og Bukarest. Og så har jeg et par spørgsmål:

    Jeg har tjekket på wikipedia (for det selskab har jeg ikke hørt om - selvom jeg har været meget i Rumænien). Selskabet har ét fly i januar 2021 (Airbus 320-200), to baser i Rumænien (Bukarest og Cluj) og 21 destinationer i Europa (udenfor Rumænien), Afrika og Østen. Selskabet sælger ifølge Wikipedia billetter fra 11 destinationer i Rumænien (men indenrigsruterne kan naturligvis flyves af andre).

    Hvad tænker I lige om det setup?

    Til orientering: Selskabets hjemmeside ser ud til at være under opbygning (beta version), men findes både på rumænsk og engelsk: AnimaWings - Home Nåja - og så kan jeg kun reservere billetter fra 3 rumænske destinationer (ikke 11, som fremgår af Wikipedia).
     
    Nielspg og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Uden at have gravet mere i det, så kunne deres flyvninger til Billund være drevet ganske meget at rejsebureauer, der har købt x antal pladser.
    Men Billund står på deres hjemmeside som destination allerede: https://animawings.com/en/flights-to/billund
    Så noget kan der da købes billetter til i sommer.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Enig. Såvidt jeg ved, ejes flyselskabet af et Rumænsk rejsebureau - og det vil sikkert gerne sende turister til Danmark. Dertil kommer, at der bor over 30.000 rumænere i Danmark (tallet er fra 2019 - så nok højere i dag). De skal jo også hjem i ferien + have besøg fra familie og venner hjemmefra. Derfor er der sikkert en god basis for ruten, hvor du kan få en returbillet fra Bukarest til Billind for omkring 150 euro. Men det er naturligvis den mest skrabede rejse. Bagage m.m. koster.
     
    Beaglen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Det kan være et godt feriemål i den sene sommer tænker jeg?
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side