Apple TV vs Chromecast?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Kristian, 11/2/15.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    "Synes godt om" modtaget:
    8,866
    Point:
    113
    Har fået fat i et ældre HDTV og der er ingen Player eller DLNA og nu overvejer jeg strategien! Der er jo så mange kloge folk her på forum i alt muligt, så hvad burde jeg vælge? Jeg er på ingen måde Apple Fan, men har dog iPad, men ellers er set-up QNAP NAS og Samsung S5 som mobilos... - hvad ville i vælge af de 2 ovenstående og hvorfor?

2. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Personligt er jeg meget glad for AppleTV og har en sat til alle tv i huset. Men det er smag og behag. Kommer vel lidt an på hvad du skal bruge den til.

En anden mulighed, som jeg har hørt positivt om er WD TV Live boksen... Hvis du vil streame fra PC eller sætte en HD til så er den vist rigtig god og spiller alle formater. ATV er mere til Netflix, Hulu, iTunes etc.

Chromecast har jeg kun prøvet ganske kort. Det fungerer fint, men det er iPad'en som streamer til den.... Du er altså nødt til at have iPaden tændt....

Prøv at kigge på WD boksen... Tror måske det er det bedste bud:
    http://www.stream-tv.dk/wd-tv-live-hd-media-player

Kristian "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,185
    6,200
    Point:
    113
    Jeg er nok også Apple TV fokuseret. Det virker bare super godt og simpelt i min verden. Med mindre man skal bruge streamning. Der bruger jeg en PLEX server hvor jeg kan streame alle slags ting på alle enheder uanset hvor jeg er henne - Så det er ofte min backup om der ikke lige er noget på NetFlix eller HBO.

4. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    454
    386
    Point:
    63
    Hvilke tjenester bruger du og hvad vil du bruge det til? Jeg har en Chromecast som jeg synes er super value for money, med All cast app (i hver fald til Android) kan du streame lokale filer fra telefonen, netværket og streams fra nettet (mp4) osv. ud over YouTube, Netflix, ViaPlay (3 måneder inkl. hvis du køber hos elgiganten). Kombineret med VideoMix (Android, men ikke fra play store) er alt content jeg kunne ønske mig tilgængeligt (men det er måske lidt en gråzone).

Derudover kan man også streame sine Chrometabs og tlf skærm med lyd hvis man nu skal se sport eller noget der ikke er understøttet

Kristian og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  5. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    TV 2 PLAY er også på Chromecast med live-tv.

6. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,574
    4,177
    Point:
    113
    Jeg har begge dele i mit Samsung Smart TV... og benytter dem dermed ikke ret meget. Jeg havde oprindeligt en Chromecast i et non-Smart TV og det virkede fint til HBO Go / Netflix / Hulu og købte så et Apple TV for at jeg kunne streame NFL Gamepass fra en iPhone om søndagen. De supporterer nu også Chromecast så bruger den ikke rigtigt mere men har den da stadigt monteret. Hvis du vil købe en af dem @Kristian så sig til!

7. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    8,866
    Point:
    113
    Jeg vil nok bruge det til Netflix/viaplay og streame fra min NAS.. Ser ud til, at en chromecast kan gøre arbejdet!

8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    8,866
    Point:
    113
    nå men det blev Chromecast jeg fik leget med i weekenden, meget sjov lille og intuitiv fætter, dog skulle jeg nogle "video players" igennem for at finde den bedste, der var lidt problemer med noget "buffering" på 1080P, men skulle være ok nu :) - jaja, så fik man da set lidt film! tak for hjælpen!

jakobv84 "Synes godt om" dette.
  9. Jesper Hvidberg

Jesper Hvidberg Medlem

Beskeder:
    15
    29
    Point:
    13
    Hej Kristian - Hvilken video player valgte du?

10. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    8,866
    Point:
    113
    ahh, jeg var inde over VLC og den er fin nok men integrerbar med Chrome browsereren er "Videostream", men synes ikke den fungerer i 1080P, så til sidst tyede jeg til min QNAP NAS server og de har deres egen player, der hedder Qvideo player virker helt godt! Ja, men kom lidt indover en masse players :) - har du nogle erfaringer @Jesper Hvidberg ?

11. Jesper Hvidberg

Jesper Hvidberg Medlem

Beskeder:
    15
    29
    Point:
    13
    Har en Synology NAS, men synes ikke deres player er særlig god. VLC og andre er prøvet men uden at blive imponeret.
    Er tyet til en WD Live TV box, som så afspiller fra NAS'en. Men synes Chromecast'en er en federe (og billigere) løsning ;)

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    454
    386
    Point:
    63
    Har I VLC til Chromecast eller hvad siger I? Min vil mere eller mindre kun tage imod mp4 videofiler når jeg streamer

13. Jesper Hvidberg

Jesper Hvidberg Medlem

Beskeder:
    15
    29
    Point:
    13
    Bruger WD TV som hardware afkoder. Synes ikke jeg kunne finde en stabil SW player, der kunne tage alle de formater som jeg har ting i.

14. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Apple TV er idag nedsat til kun $69 i USA. Så måske værd at overveje som en "ekstra" enhed ;)

15. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,185
    6,200
    Point:
    113
    Jeg regner med at købe 2 stk af dem på min næste tur over dammen om 1½ måneds tid. Så har jeg til alle værelser :)

16. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,849
    8,866
    Point:
    113
    475kr... Måske man skulle nuppe en på torsdag

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,185
    6,200
    Point:
    113
    Jeg napper 2 stk om 1½ måned når jeg skal over dammen næste gang. Så har hvert værelse i huset en Apple Dims og så skal jeg ikke tænke på dette de næste lange stykke tid :)

18. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,185
    6,200
    Point:
    113
  19. Flemming Poulsen

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Nåede frem til at jeg ikke synes den er interessant.

Kun 1 stik i den (USB-C). Dvs. at du kan ikke tilkoble en ekstra skærm samtidig med at du oplader uden at bruge en hub. Mere end en ting ad gangen kræver en hub, hvilket i mine øjne bliver irriterende i længden.

Det betyder også endnu en ny type oplader og endnu flere adaptorer i håndbagagen - og så forsvinder det smarte ligesom, hvis det er nødvendigt.

Så hellere den opdaterede MacBook Air.

Del denne side