ARN-CPH via Oslo r/t?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Sebastian011, 4/3/17.

  1. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Hej IF,
    Jeg er pt. ude og rejse to måneders tid, men tænker at forlænge med en måned eller to til Indien. Min rejseforsikring dækker kun de første 60 dage, og kan muligvis ikke forlænges når turen er påbegyndt.

    Derfor pønser jeg på at tage mit retur fly HKG-ARN d. 4 april, og så være i CPH og flyve til HKG igen d. 10. Specielt fordi der er dobbelt points (Satan's, så faldt jeg i fælden) og mulighed for at beholde mit sølv kort (har vi fået bekræftet at det kun er ekstra points Der krediteres?).

    Afhængig af hvor dyrt tilbuddet fra rejseforsikringen er, så er prisforskellen kun ca. 1200 Kr, som jeg synes er OK givet ud hvis jeg beholder sølv et år til, og får 20.000 point oven i hatten. Jeg har jo en uge hjemme, så kan nok formå en dag eller to på arbejde også.

    Jeg opnår desværre ikke sølv på point i år, men har med HKG-ARN 5 segmenter. Så tænker at flyve ARN-OSL-CPH hjem, og så CPH-OSL-ARN // ARN-HKG for at opnå de sidste fem inden 30 april.

    MEN kan man bestille en sådan retur billet til en rimelig pris, over Oslo begge veje? Og endnu bedre, kan det gøres som Ung billet? På SAS.dk kommer der kun de direkte fly op
     
    Peter Krogh Frausing, Nielspg, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Når jeg har en rejse-ide med multileg, så går jeg altid ind på Expedia.dk og leger med forskellige ruter, først og fremmest aht prisen, men også for at se om det kan gøres med SAS aht basis point. - Når jeg så finder noget brugbart, ringer jeg til SAS og spørger om de vil matche den pris, som jeg har fundet. - Sådan gør jeg hvert år med min årlige tur til HNL i januar, bl.a. for at få et stopver enten i Lax eller i SFO på udrejsen. Når SAS så udsteder billetten har jeg hele rejsen på et SAS dokument (livrem og seler).

    For et par uger siden brugte jeg virkelig enormt meget tid på at finde en rute til JAX (Jacksonville, Florida) med afrejse i maj. Basis point betød ikke noget, for jeg er allerede over 100.000 og har et havlt år tilbage af min optjenings periode, men dèt som betød noget var lange transfer tider i USA ... jeg er nemlig ikke en racer bil. Jeg konstruerede den ene rute efter den anden, men uha de var dyre .... så pludselig pling havde jeg en, der lige nøjagtigt passede til gamle mig. Det blev en dejlig rute med selveste LH via IAD på udturen og LH via ORD hjemad (og UA indenrigs). Prisen blev OK og fine lange transfer tider. - På Lufthansa´s hjemmeside var billetten sindssygt dyr, så jeg købte en Expedia.dk billet med et LH billetnr, men waw det tog tid at finde sådan en rute til en billig pris.
     
    Senest redigeret: 4/3/17
    Nielspg, Flyvefisken, kc1829 og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Det koster mange penge at booke over telefonen (500-600 kr)... Har du virkelig fået SAS til at pris matche? Synes de er meget firkantede!

    Det er reelt kun ARN-OSL-CPH r/t jeg skal have booket, for billetten til HKG bliver med SAS ung til 1980 Kr :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Ja, SAS har matched flere gange u d e n gebyr. Jeg dikterer hele routingen med flynumre og datoer og så giver jeg dem den pris jeg har fundet.
    Jeg siger som det er, at deres hjemmeside er mangelfuld eftersom man ikke kan konstruere multileg rejser som man kan hos andre flyselskaber samt hos nogle rejsebureauer, hvorfor jeg beder SAS gøre det for mig. Det kan vel ikke være for meget forlangt.
     
    SophieHendriksen, Nielspg, jtraveler og 6 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side