Award ticket værdi (Oneworld)

Poster i 'FLYSELSKABER OG BONUSPROGRAMMER' oprettet af ThomasG80, 11/1/17.

  1. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Hej

    Jeg har lidt over 15.000 Qmiles hos Qatar. Jeg har ikke den store udsigt til yderligere point i den nærmeste fremtid da jeg primært flyver med SAS/Star alliance.

    Så vidt jeg kan se så har jeg mulighed for at redeeme pointene til en award ticket hos Qantas ifm. en tur til Australien her i foråret. Den award billet har en kontantværdi af ca. 1.100 kr.

    Så mit spørgsmål er ganske enkelt. Er ca. 1.100 kr. en rimelig værdi at få for 15.000 Qmiles?

    Mvh

    Thomas
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Det lyder ikke urimeligt, som tommelfingerregel er 1 point hos de fleste selskaber ca. 7 øre værd (ved dog ikke hvad folk værdisætter QMiles til). Men det kommer også an på hvad du evt. skal betale i skatter og afgifter?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg ville gøre det... 15.000 er ikke alverden og du har mulighed for at veksle dem for 1100 så det ville jeg da gøre...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hvis du alligevel ikke kommer til at bruge QR programmet mere, så ville jeg hoppe på den billet og få brugt pointene i stedet for de ender i ingenting. Det lyder som en okay byttehandel.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Gode pointer. Er der nogen der ved hvad der kan komme på af skatter og afgifter? Det fremgår ikke umiddelbart....
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Bør du kunne se når du booker den.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Nej sådan virker deres booking modul på partner redemptions desværre ikke. De vil heller ikke oplyse dem på mail. Man skal ringe til dem. Et call center i Polen med laaaaang telefonkø.

    Sidst jeg (fornyligt) bookede en award hos BA/Sunair for mine qmiles matchede skatter/afgifter, de opkrævede, præcist hvad ita matrix angav.
     
    Henrik Olsen, Henry og jakobv84 "Synes godt om dette"
  8. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43

    Det var lige præcis den besked jeg fik på mail fra dem. Men tak for kommentaren omkring ita matrix. Den viser ca. 75 UAD (380 kr) i afgifter... Så begynder det næsten at være ligegyldigt hvis jeg netto "kun" sparer ca. 650 kr.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. PilgrimofScandinavia

    PilgrimofScandinavia VIP medlem

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    266
    Point:
    63
    Jeg fik booket denne og betalte de 320kr i skat/afgift. En ok værdi for mine 12.500 qmiles, synes jeg.

    Fra Danmark har du vel ellers kun BA, AB eller AY ruter som airline redemptions med 15000 qmiles?

    Der er også den nye mulighed for konvertering til Accor Le Club points. Som sidste udvej. Jeg fik overført en restbalance til Accor. 4500 qmiles er 1000 Accor points og 2000 af disse giver en EUR 40 hotel voucher. Autoconvert fra Accor to Avios virkede ikke på den transaktion
     

    Attached Files:

    Henry "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Nej så er det ikke mange basseører. Omvendt - hvis du ikke har tænkt at bruge pointene til andet, så er det jo stadigvæk "gratis penge" :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Der er vist også duty free shoppen i Doha lufthavn. Rygterne på internettene siger 190 Qmiles = $1 (bedre rate hvis man er guldmedlem eller højere, og de siger også at det kan variere afhængig af hvad man køber så YMMV—spørg i shoppen!).

    Så der er en slags "baseline" at holde sig til om ikke andet.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. ThomasG80

    ThomasG80 Aktivt medlem

    Beskeder:
    109
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    43
    Nå jeg endte med at booke billetten og har lige betalt afgifterne (var nødt til at ringe til derse engelske privilege club nummer). Men det positive var at jeg slap med kun ca 22 £, altså ca. 195 dkk
     
    SophieHendriksen, Henrik Olsen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side