OPDATERING: http://www.britishairways.com/en-dk/executive-club/collecting-avios/credit-cards Link til ansøgningen: https://britishairways.resursbank.dk/ A card that rewards you 2,000 Avios when you use your card for the first time 7,000 Avios when you spend DKK 30000 in your first three months 10 Avios for every DKK 100 spent Double Avios when you shop with British Airways 250 bonus Avios when you book with Avis rental cars Access to exclusive MasterCard Priceless Cities offers ----------------------- Har ikke mange detaljer men Raffles skrev lidt om det i dag: http://www.headforpoints.com/2015/0...alliance-denmark-british-airways-credit-card/
Sådan! Hvis det passer er det jo en fantastisk nyhed. Af to årsager. 1) Hvis det giver 2000+7000 Avios i sign-up og mulig bonus, så er det betydeligt mere end hvad man får med SAS kreditkort. (Men dog stadig langt fra hvad man får i USA) 2) Der kommer mere konkurrence på kreditkort markedet og DET er der brug for. Ikke utænkeligt at det får SAS til at tage sig sammen og tilbyde flere/bedre kreditkort i DK (som fx AMEX)
Wauv, det er da ikke helt dårligt! Endnu en pind til, at skulle skifte alliance... - og spændende, kender måske et firma, der kunne levere disse chips på disse kreditkort
@Kristian du skifter jo aldrig... vi har givet op! @danielbirch det er langt sværere at sige entydigt, men du skal være velkommen til at oprette en tråd ovre i BA forummet så skal jeg gerne give mit besyv med!
Gode nyheder. Langt om længe sker der lidt på kreditkortområdet i Danmark... Lad os håbe at de starter en lille hvervekrig i Danmark.... Dog stadig lidt dårligere pointoptjening end BA Visa i Sverige.... Her optjenes 10 Avios pr. 100 SEK og der er ofte tilmeldingskampagner, hvor man optjener 6000 Avios efter første transaktion (indenfor 30 dage) på kortet. Jeg har dog stadig ikke fået mine 6.000 point efter at have rykket dem flere gange - og har trods alt haft kortet siden juni. Her er i Sverige det dog Entercard, som har BA-kortet.... Men fedt med et Visa, som kan bruges alle steder (og hvor man ikke skal betale ublu gebyrer som i Danmark). Det giver nogle gode Avios på kontoen ved at køre alle indkøb (som ikke kan laves på SAS AMEX) over på dette kort....
Der kommer en lille artikel på det i morgen på forsiden. Lad os se hvem det får et af de nye kort først
Hm, det er langt fra de 50k Avios man optjener hos den amerikanske version https://www.britishairways.com/en-us/executive-club/collecting-avios/credit-cards Har I flere forskellige kort? Hvordan fordeler I jeres forbrug i så fald? Det skal vel næsten være ens primære hvis man skal have noget ud af det
Problemet i Danmark er bare at rigtigt mange forretninger tager gebyr når man benytter andet end det fordømte Dankort. Det gør det svært at opnå et stort forbrug ud fra dit dagligdags forbrugsmønster uden at det koster dig en formue. BA kortet giver en mulighed for at tjene Avios istedet for EuroBonus-point, men derudover er det nok ikke nogen større deal breaker.... Du kan selvfølgelig tage toget til Sverige for at lave alle dine daglige indkøb - her er kreditkortgebyrer heldigvis forbudt ;-)
Jeg håber da at jeg kan flytte til Californien et halvt års tid når jeg nu er færdig til sommer, så kunne det da godt være at jeg skulle gå rundt med sådan et i lommen! Står ellers lige og mangler 300 avios point
300 Avios er jo rimeligt let at få/købe sig til - er det ikke Tier Points du mener for at opnå en status?
Nej jeg skal til Peru og mangler 300 avios points til min sidste indenrigs flyvning. Det kan bare ikke svare sig at købe 1000 næsten
Prøv en post i denne tråd - måske er der en der vil "dele/give" lidt avios med dig - http://forum.bonusfeber.dk/threads/miles-points-exchange.1108/
"Ikke utænkeligt at det får SAS til at tage sig sammen og tilbyde flere/bedre kreditkort i DK (som fx AMEX)" Er det SAS i Sverige der udbyder AMEX, må sige at det kort savner jeg temmelig meget her.
Tror ikke at et BA kort vil få stor indflydelse på om SAS udbyder AMEX i Danmark eller ej. Det handler mere om AMEX, som p.t. ikke er repræsenteret på det danske marked og dermed er det ikke noget kort at tilbyde. Såvidt jeg ved, så har Danmark ikke nogen særlig prioritet fra AMEX side, da Danmark er et uland mht. kreditkort og de store gebyrer som de fleste forretninger opkræver gør det umuligt for kreditkortselskaberne at konkurrere. Så længe man politisk beskytter Dankortet og det er tilladt med så ublu kreditkortgebyrer, så tror jeg desværre ikke at der kommer nogle særligt interessante tilbud i Danmark. Man kan håbe på at BA Mastercard vil tilbyde en 2-for1 voucher, som de går i Sverige på deres Visa (dog via et andet kreditkortfirma).
Jeg har de sidste par dage forsøgt at få en kommentar fra både BA i Danmark samt Resursbank - og det lader til at de begge forsøger at undgå at kommentere på emnet. BA henviser blot til deres PR bureau, som giver et standardsvar om at de vil vende tilbage, hvis de får info fra BA og Resursbanks informationschef trykker mig bare på telefonsvareren hver gang jeg har ringet (ca 10 gange). Beskeder på hans telefonsvarer reagerer han ikke på ej heller på emails. De er ikke særligt interesserede i at få noget info ud om denne sag. Når kortet bliver offentliggjort, så vil jeg råde alle til lige at vente med at signe op til kortet. Jeg har en idé, som jeg arbejder på Dog er det blot en idé nu, så ingen løfter el.lign., men vil se om vi ikke kan få en god Bonusfeber-deal.... men det kræver jo at de gider at tage telefonen....
Tak for indsatsen og godt at høre I tænker affiliate Credit Card bonusser ligesom alle de amerikanske titan bloggere ej et særtilbud kunne da være cool!