Badeferie i Abu Dhabi?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af jakobv84, 26/9/15.

1. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Nogle der har været på badeferie i Abu Dhabi og har erfaringer de kan dele? Vejrmæssigt ser oktober godt ud så overvejer at booke næste års efterårsferie med Etihad First/Business frem og tilbage og så Intercontinental Abu Dhabi.

2. Rune

Rune VIP medlem

Beskeder:
    166
    484
    Point:
    63
    Var 4 dage med familien på badeferie i Abu Dhabi i februar. Boede på St Regis resort på Saadiyat Island for SPG point. Super lækkert og fredeligt med brede hvide strande og blåt vand. Strand promenaden inde i Abu Dhabi er mere crowded. Der er også nogle resorts på Yas Island sammen med kæmpe shopping center og themeparks (Ferrari og et sjovt vandland). Abu Dhabi by er mindre interessant end Dubai, men der er meget mere plads både langs kysten og inde i ørkenen. Men en badeferie i Abu Dhabi kan sagtens kombineres med Dubai, idet Dubai Marina kun ligge godt en times kørsel fra Saadiyat/Yas eller 2 timer fra DXB (afh af myldretid).

Hvis strand ikke er et krav og du er klar til at hoste op med en pæn sjat Dirhams, er ørken ressortet Quasr Al Sarab helt unik. Vi havde en lejebil og kørte derind for at se solnedgangen i ørkenen. En helt unik oplevelse.

Oktober er varmt i UAE, og havvandet vil ofte være for varmt at bade i, så husk at tjek at der er nedkølet pool hvor I tager hen.

3. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Super info. Min umiddelbare tanke var at brænde IHG points af. Er der en bedre tid på året end Okt?

4. lionshield

lionshield VIP medlem

Beskeder:
    315
    512
    Point:
    93
    Jeg har boet på Emirates Palace som er Kempinski. Det er et skønt hotel med fantastisk privat strand. Skønne restauranter

5. JacobBruun

JacobBruun Aktivt medlem

Beskeder:
    35
    120
    Point:
    33
    Jeg rejser selv til de forenede emirater i efterårsferien på badeferie, hvilket har været prøvet nogle gange før, men det bliver første gang med overnatninger i Abu Dhabi. Vi har tidligere overnattet på Hilton i Fuijarah, hvilket er et helt fantastisk mindre resort, der klart kan anbefales, hvis det blot er for afslapning og badning. Derudover har jeg nu 3 gange besøgt Hilton i Ras Al Khaimah, hvilket er et kæmpe ferieresort, der dog også kan anbefales, da det har en super lækker strand og kæmpe poolområde. Til efterårsferien i år skal det nye Waldorf Astoria i Ras Al Khaimah prøves for første gang, hvilket ifølge Tripadvisor skulle være tip-top. Dog kræver dette selvfølgelig, at du lejer en bil, men især Fuijarah er et besøg værd.
    Alle mine 3 besøg i De forenede emirater har været i efterårsferien, og vejret har været 10/10 alle gange - varmt, skyfrit og varmt hav alle dage.

Senest redigeret: 26/9/15
  6. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Lyder skønt. Og ikke så varmt hav man ikke har kunnet bade i det...?

7. JacobBruun

JacobBruun Aktivt medlem

Beskeder:
    35
    120
    Point:
    33
    Nej bestemt ikke. Det har blot haft en temperatur, der gør man ikke behøver at tøve for at komme i vandet :D

8. lionshield

lionshield VIP medlem

Beskeder:
    315
    512
    Point:
    93
    Jeg var på det Waldorf sidste år i september. Personalet er noget af det bedste jeg har mødt. Hotellet og stranden er skønt.

9. Rune

Rune VIP medlem

Beskeder:
    166
    484
    Point:
    63
    Tja, det er jo tydeligvis en smagssag. Personligt finder en vesterhavsdreng som mig havvandet (og aften temperaturen) varmt i UAE i oktober, og mere behageligt i januar/februar. Men så absolut ikke noget der gør at jeg ville tøve med at tage afsted i oktober; blot ville jeg personligt som sagt holde mig mere på kanten af en kølet pool (hvor muligheden for at få serveret en kølig øl også lokker).

Men som sagt en smagssag, og på ingen måde en showstopper :)

JacobBruun "Synes godt om" dette.
  10. Rune

Rune VIP medlem

Beskeder:
    166
    484
    Point:
    63
    Bemærk iøvrigt at Fujairah kysten et ud mod det Indiske Ocean, som jeg er ganske enig i er en tand køligere i Oktober end inde i Golfen.

11. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    December til februar, der er hårtørreren løbet tør for varme, klart det bedste tidspunkt.. abuDhabi der sker der klart mindre, det er også emiraternes hovedstad, så er som en regeringsby er mindre sjovt. Så en kombi AbuDhabi er nok mere spændende.. Som alle andre meget varme lande, så køler man swimmingpoolen ned..

12. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Nu var titlen jo badeferie så om der sker noget i byen betyder intet. Vi kan godt klare varme og jeg foretrækker helt klart 32 grader fremfor 20 grader. Er det så ikke lidt for køligt hvis det er januar? Jeg kan se der ligger et Staybridge Suites på Yas Island og det kunne jo måske være meget godt når man er afsted med børn at det er mere lejlighed end hotelværelse. Og der er gratis adgang til den private strand på øen..

13. Rune

Rune VIP medlem

Beskeder:
    166
    484
    Point:
    63
    Nu er jeg ikke IHG ekspert, så jeg skal ikke kloge mig på Staybridge Suites, men placeringen er helt sikkert fin til en familie badeferie. Tæt på strand, themeparks og shopping centeret (som også har en masse spisemuligheder, bla. en ShakeShack hvis man føler trangen til en lækker NewYorker burger ...).

Mht. Januar vs. Oktober, tror jeg ikke vi kommer det nærmere end at det er en smagssag. Jeg har været i UAE i både midt oktober og tidlig februar, og har aldrig oplevet at det har været for varmt eller for koldt til at ligge i solen. Juli/august derimod, er en helt anden snak ....

Så kom du bare afsted når det passer ind i familiens planer og rejse/hotel mulighederne :)

Henrik Olsen, jakobv84 og Kristian "Synes godt om dette"

Del denne side