Hej Eksperter Jeg har prøvet at kigge lidt på SAS og Uniteds website og kan ikke finde noget information, om det er muligt at tjekke bagage ind med United og så få det videre på mit SAS fly uden at skulle tjekke det ind igen. Jeg flyver United: EWR -> MCI -> EWR Og SAS: EWR -> CPH Efter planen har jeg ca. 1½ time fra jeg lander i EWR til mit fly til CPH afgår, derfor ville det være smidigt hvis jeg ikke skulle bøvle med bagage. Er SAS Sølv.
Hvis det er samme booking er det intet problem, men hvis det er to forskellige skal du selv oplyse i bagage check-in at du gerne vil have sendt din bagage hele vejen til CPH. De vil spørge efter flynummer og afgangstiderne. Det kan være en halv besværlig affære hvis bagage check-in personalet ikke er routineret. Men er helt sikkert muligt! Dog har jeg selv oplevet at bagagen ofte er forsinket og derfor kommer senere frem end passageren. Det kan dog være tilfældigheder.
Tak for svar Christian. Bookingen er hhv. på United og SAS, så altså 2 forskellige. Men jeg prøver at kontakte dem ved check-in. Man kan måske skrive til dem på forhånd og høre dem?
Har i AAR oplevet, at SAS ikke vil tjekke bagage videre med Aeroflot (til Moskva) og heller ikke med Czech Airlines (til Prag), selvom jeg havde mere end 8 timer mellem ankomst i København og den videre rejse. Min SAS billet var på en booking og min videre rejse på en anden booking.
I Aalborg ville de gerne indchecke bagage til Tirana (via Wien). AAL-CPH booket af os, CPH-VIE-TIA via rejsebureau (pakkerejse). Ditto do i Tirana på hjemturen.
Kan nu fint forstå SAS i Henry’s tilfælde - to særskilte billetter OG forskellige alliancer. Jeres billetter må have været *A på alle segmenter? Det hjælper ofte.
Det burde ikke være nødvendigt, og du får sandsynligvis et autosvar i retning af at de ikke kan sige det på forhånd. Men det kan selfølgelig ikke skade!
Har uden problemer fået SAS til at viderechecke baggage til ikke *A carriers før, og andre gange haft problemer med *A carriers. Hvis de har en interline aftale, så burde de kunne, hvis de gider, og kan finde ud af det... Men det er ikke en garanti
Heller ingen problemer at tjekke bagage fra CPH-WAW videre med KLM til AMS og CTU. Interline må være en forudsætning, og også nok tid mellem skiftet, for hvis der opstår forsinkelser, ville SAS hænge på regningen.
Kan afslører som check-in personale at det kræver som også nævnt tidligere - At airlines har interline agreement - minimumsconnection time er overholdt - at der ikke skal opkræves noget excess gebyr, fx ekstra baggage, overvægt ol.
Tak for alle jeres input. Jeg ringede til United's kundeservice (overraskende nok, tog de telefonen med det samme uden kø og var virkelig hjælpsomme), de sagde at efter 9/11, så var det ikke muligt at få forwardet sin bagage mellem to flyselskaber i USA - øv
Forstå mig ret men vi nærmer os det 17. år efter den frygtelige dag. Tænker fra tid til anden over, at de teknologiske landvindinger ikke har været mange siden inden for bl.a. identifikation af sprængstoffer. Kan huske årene efter, samt da væskeforbuddet i sin tid blev indført, og alle restriktioner blev annonceret som “midlertidige”. Restriktioner eksisterer dog fortsat den dag i dag. Nogle der vil sætte nogle perspektiver på, hvorfor vi fortsat bærer rundt på sikkerhedsrestriktioner i flyindustrien i dag, der har rod helt tilbage til 9/11? (såsom det @Niclas refererer til)
Og angsten for at begå fejl. Hvis en restriktion fjernes - og der efterfølgende er et terrorangreb, så har man pludselig risikoen for at nogle vil hævde, at terroren kunne have været undgået, hvis man stadig havde haft de gamle sikkerhedsforanstaltninger.
Den køber jeg ikke. For masserne er ikke så dumme. Når jeg går igennem security, så er det næsten så sikkert som amen i kirken, at jeg bliver taget ud. I AAL blev jeg for nogle år siden så irriteret - kombineret med at jeg havde ok tid - at jeg gik personalet lidt på klingen. Her sagde de mellem linjerne, at deres scannere var værdiløse, men det måtte naturligvis ikke hedde sig, så i stedet skulle det lyde udadtil, at jeg var blevet udtaget til stikprøvekontrol
Men igen en indikation på, at de teknologiske landvindinger står i stampe. Vi har allerede selvkørende tog, og selvkørende biler er på vej. Og både Airbus og Boing eksperimenterer med pilotløse fly. Men at få forwardet sin bagage mellem to flyselskaber i USA eller et glas Nutella gennem Security. Der bliver masserne øjensynligt utrygge og politikerne går i panik? Så enkel håber jeg ikke virkeligheden er.
Det lyder mærkeligt. Nu ville jeg ikke stole ubetinget på en tilfældig kundeservicemedarbejder, det er set før at de ikke har styr på ting Selv ved indrejse i USA kan man jo få checket kufferten hele vejen til slutdestinationen selv om man så lige skal have den igennem tolden i indrejselufthavnen. Så kan ikke se andet end at det skulle virke fint ud af landet.
Der er flere trin før at vi når rigtigt selvkørende biler (niveau 5). Niveau 3 kommer inden for de næste 2-3 år (dyrere modeller) men niveau 5, måske 2030, men held et par år før. Der er mange problemer der ikke er løst endnu. /Henrik
Vil blot lige opdatere med min meget postive oplevelse af United. Nu hvor jeg er alligevel er jetlagged og ikke har noget at lave Da jeg skulle checke ind i Kansas City lufthavn (MCI) til mit fly til Newark via Washington, spurgte damen om det var min slutdestination. Da jeg sagde at jeg skulle flyve fra Newark til København med SAS, spurgte hun om jeg ikke hellere ville have min bagage routet hele vejen til København, så jeg slap for at skulle hente bagagen i Newark, checke det ind igen og igennem security igen. Det tilbud kunne man jo ikke takke nej til. Som sagt, som gjort. Side node, MCI er en lille lufthavn så vadede lige igennem security og det var faktisk eneste gang jeg skulle igennem det for at komme hjem - dejligt at opleve at security i USA også kan være en leg. I Washington spurgte jeg bare for sjov ved gate-skranken om min bagage nu også virkelig blev sendt til Cph. De tjekkede mine bagage kvitteringer (de små klistermærker man får) og kiggede i deres system - den var god nok. Et halv døgn senere kunne jeg samle min bagage op på bånd 6 i Cph ! Overlegen service! PS: United's personal device entertainment system på de "små" indenrigsfly er GENIALT. Med de positive oplevelser jeg har haft med indenrigsflyvning i USA, vil jeg til hver en tid flyve United over LH og SAS, som begge bare mangler noget service og et opdateret entertainment system.