Baggage regler med star alliance

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af AndreasMouridsen, 21/5/16.

  1. AndreasMouridsen

    AndreasMouridsen Andreas

    Beskeder:
    64
    "Synes godt om" modtaget:
    44
    Point:
    18
    Jeg har efterhånden oplevet en del forskellige meninger om, at det er tilladt at få baggage med hos star alliance uden det koster noget, hvis man rejser med en familie med et diamond, og to guld kort. Jeg sidder og skal bestille nogle billetter til Larnaca med Austrian og Lufthansa. Der står på min billet at der kun er håndbaggage med i prisen. Men er det ikke tilladt at få en kuffert med, hvis man har disse kort????
     
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Jeg har tidligere undersøgt det på

    http://www.sas.dk/eurobonus/om-eurobonus/Medlemsniveauer/

    Et medlem med guld-/diamantkort kan tage et stk ekstra baggage med hos Star Alliance (gratis). Bemærk dog denne note til oversigten: Ekstra bagage tilbydes ikke ved rejser i Europa på ”Light”-billetter med Lufthansa, Austrian og SWISS samt ”Check&Go”-billetter hos Brussels Airlines.
     
    Beaglen og jakobv84 "Synes godt om" dette.
  3. PeterK

    PeterK Guest

    Lufthansa-gruppens guldkort holdere får heller ikke gratis bagage med på Light-billetterne. Det er kun hos SAS, at du kan få bagage med i henhold til status.

    Jeg fremhæver punkt 8;

    http://www.miles-and-more.com/onlin...m/information?nodeid=2547184&l=en&cid=1000225
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Nogen der ved, om det er et problem at få tjekket baggage igennem hele vejen på to forskellige PNR i Star Alliance?

    Det er med SAS fra CPH til ORD og med UA fra ORD til LAX.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Som regel er det ikke et problem, men i dit eksempel er det jo ikke den store ulejlighed hvis de ikke kan finde ud af det i CPH da du alligevel skal have bagagen igennem immigration og et nyt tag plejer at tage 2min at få henne ved bag drop...
     
    Henry, RasmusH og Ulrik "Synes godt om dette"
  6. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Intet problem.
    Sørg dog for at vente med at tjekke ind til du er i lufthavnen. Så kan de tjekker ind på begge pnr samtidig og printe bagage-slip'en ud til slut-destinationen
     
    Henry og RasmusH "Synes godt om" dette.
  7. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Er det et krav, at man ikke skal være tjekket ind?

    Det er til min mor, der ikke har *A status og som skal købe 1 stk. baggage hos UA, når hun tjekker ind.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jeg har prøvet det med at tjekke bagage ind hele vejen på 2 forskellige bookninger hos SAS og United. Så længe, du ikke er tjekket ind, kan de klare det ved afrejse-destinationen - er du tjekket ind, kan de ikke.
    Har også prøvet det andre gange med 2 forskellige bookninger hos SAS og her var det det samme: Er man tjekket ind på slut-rejsen, kan de ikke - men er du ikke, kan de godt.
    Jeg har derfor et par gange, hvor jeg har glemt de her ting prøvet at annullere en check-in for at de kunne få bagage hele vejen
     
    Henry og RasmusH "Synes godt om" dette.
  9. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jep undlad at checke ind før du tropper op (i god tid!)
     
    Henry og RasmusH "Synes godt om" dette.

Del denne side