Bandittens rejselog 2017

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af banditten, 17/4/17.

1. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det her bare en lille prelude, første rejse er på onsdag så hvis man ikke er interesseret i andet end rejsen læs ikke dette opslag men vent til onsdag :).

Nyt arbejde fra januar af så der bliver nok færre Oslo hop i år og generelt færre flyvninger - de korte af slagsen.

Men bliver kastet på en opgave der starter d. 20 april, de kære offshore lader mig dette vide onsdag d. 12 kl.15:33.

Så intet hjælp at hente fra vores EU rejsekontor da alle er på ferie, så skal selv booke på vores rejseselskabs portal - arbejder i et amerikansk selskab hvor alle regler falder tilbage på ens "paygrade", men åbenbart har de glemt at overføre reglerne til rejseselskabet.

Kan ikke få direkte billetter til AMS, KLM er ikke et fortrukken selskab på arbejdet, det er derimod BA (Mest fortrukne), Lufthansa og AF(Fortrukken), desværre er det lige nært umuligt at finde rejser med BA da de alle bryder med regler man skal bestille intl. rejser 14 dage før afgang - goddag mand økseskaft når man får indkaldelse fra ens eget firma 7 dage før afgang.

Sådan helt firkantet, så skal man helst flyve med BA, Lufthansa/AF (intra EU), der næst er der nogle prisregler, så hvis den billigste billet koster 100€ med eks. KLM, så må en billet med eks. BA koste 500€, 400€ Lufthansa/AF, ligeledes er der reglen om der skal bestilles 14 dage i forvejen, men systemet er firkantet så den ser ikke på rejsetid eller stop på turen, alene prisen så SAS havde nogle billige billetter CPH - AMS, AMS - OSL - CPH, men det giver færre muligheder med andre da prisen var lav, men SAS er ikke fortrukken så dem kunne man ikke vælge :confused: CPH - AMS, AMS - CPH med SAS kunne af den grund hellere ikke vælges da de var dobbelt op på pris og SAS er ikke fortrukken, så der var 3 regler brudt :eek:.

Får fat i offshore og må forklare at jeg ikke kan booke nogle billetter grundet den sene indkaldelse og manglende "regelsæt", men ingen problemer jeg kan jo bare hive fat i min travel manager så kan han godkende det, men han er smuttet på påskeferie det er alle, så offshore der ikke kender til individuelle rejseregler eller at der er påske i EU og arbejder man i påsken ryger man direkte i helvede og indkassere derved ikke 2000 kr. ved start.

Men de finder alternativer :confused: CPH - FRA - AMS (afg. 10:00 ank. 18:45), AMS - MUC - CPH (Afg. 15:50 Ank 20:55), men det er nede bagerst, hvis jeg vil have baggage med må jeg selv punge ud også kan min supervisor jo godkende udlægget, ligeledes kan jeg jo opgradere og selv ligge ud.

Det var sådan lidt tåbeligt da jeg allerede har bookinger i systemet:
    CPH - FRA - CAI - DOH - PHL i september på business og modsatte i oktober med Qatar/Lufthansa, men det var jo bestilt af travel manager, så det kunne offshore ikke uddrage noget af, altså vedrørende mine personlige rejseregler

I går blev selve billetten udskrevet så der kan man fortage ændringer direkte hos Lufthansa, men der er ingen mulighed for at opgradere og de kan første gøre noget ved billetten i morgen jf. deres telefonserviceo_O.

Så tror jeg tager en på opleveren rejser kun med carry on og genbruger underdrenge, det er i en sen alder at tage på "interrail".

DanielBahn, Beaglen, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,505
    26,385
    Point:
    113
    Dette var da en god pre-lude til på onsdag - jeg glæder mig :)

banditten, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  3. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,800
    Point:
    113
    Jf. @Henrik Olsens rejselog, så er der masser af gode råd til hvordan man rejser en hel uge kun med carry-on :D:D

PS. Jeg blev helt træt i ansigtet på dine vegne. Jeg kan ellers godt lide regler.

Beaglen, banditten, jtraveler og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    926
    Point:
    93
    Kom igennem til LH telefonservice, og jeg går ud fra jeg imponerede med mit tyske for der kunne opgraderes 1400 kr. så ja tak, der efter kunne jeg høre agenten klabre løs på tastatur, der blev stille afbrudt af et "ein moment bitte" også vente muzak, så vidste jeg godt hvad klokken var slået, det viste sig så at det var for sent at opgradere ?, de har åbenbart et auktionssystem hos LH som skal bruges og der er pt. flere kongresser i AMS så alle ben til AMS er fyldt i snuden.

Det var for sent med at byde på udgående men fik da smidt bud på hjemturen, så man kan da håbe Frk. Fortuna smiler.

Regler er godt, men når reglerne er afhængige af ens paygrade og de ikke har sørget for at få det på plads DANG, for der er også regler for hvor meget guld man må fyre af på hoteller, igen problem da min paygrade ikke er i systemet så mente rejsekontoret de havde fundet et forrygende tilbud 2 nætter til 1000 kr. lige op af De Oude Kerk så løsslupne fruentimmer og hash klubber som naboer o_O, de havde dog ikke lige fået læst at det var på sovesal med 9 andre, men det er åbenbart OK for offshore personel at bo på sovesal :rolleyes:

PS. Jeg var stor i slaget med hånd baggage, men efter nøje overvejelser bestilte jeg en taske, jeg er jo ikke vant til hånd baggage ture så kan slet ikke pakke til det, det gav mig ticks og svedture at tænke på det - ej hellere min mor eller kæreste kan pakke til det :D.

Beaglen, Henry og asf "Synes godt om dette"
  5. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 1 i 2017
    Fly nr: LH 825
    Route: CPH-FRA
    STD: 10:00 ATD: 10:15
    STA: 11:30 ATA 11:31
    Gate: B5
    Sæde: 26A
    Load: 70~75%
    Fly: A320 200
    Point:

Var i god tid da tøserne altid gerne vil med i lufthavn og sige farvel, de er vant til at senere afgange så tager moren dem med ud til flyvergrillen så falder der normalt en is mens de vinker - det blev dog farmor og bane 22L så ingen vinken eller is :D

Køen til security var lang men det gik raskt, dog irriterende at folk ikke kan bruge sund fornuft og sprede sig til alle sluser, det er som om den første den skal alle stå i kø til så køen bagud kan blive endnu længere.

Men var hurtigt igennem fik et ekstra pad down, kunne glæde mig over at "Satan and the hellbox" ikke havde skruet op for deres infernalske larm, blev endnu gladere da jeg så Paul Smith også har åbnet en biks i CPH, nu skulle jeg ikke over LHR som er normen, men fik alligevel lige et par sokker fra den nye kollektion.

Skulle forbi rygeboksen (Gate B5) som herinde er blevet svinet godt til grundet lugten, så jeg forventede lugt af S-togs ryge kupe, men den ud blev der var en svag lugt af røg men ikke noget der burde genere nogen, tog toilettet ved rygeboksen og der stank der endnu mere end ved rygeboksen det var dog ikke røglugt.

Der var ikke så mange der skulle med så boarding gik hurtigt, ligeledes hjulpet til af at de kaldet biz og støtterne frem først derefter række 30-20 så der var ikke meget vente tid, der var masser af plads i hattehylden, da alle havde taget pladser så langt forud som muligt, selvfølgelig var der en masse der ikke forstår at vente på de bliver kaldt frem.

Flyet var forholdsvist nyt og rent og kan nu meget godt lide de sæder LH har, går ud fra det er Recaro sæder, da de i pas form minder om dem jeg har i bilen, dog kunne ballepuden godt have lidt mere skum, den føles hård, men ryg og lænd passer mig fint, masser af benplads og midter sædet var ikke i brug.

Der blev hurtigt sat gang i servering af varme og kolde drikke samt en sandwich eller kage, fik mig en middelmådig kaffe med snalder fløde, sprudelwasser samt en sandwich, sandwichen var god ingen dikkedarer, dernæst en kage til den søde tand, hvilken også var udmærket.

Vi tog af sted i hæderligt vejr og landede i en mere skyet en af slagsen, der var lidt taxien til remote stand, hvilket bevirkede flyet på et tidspunkt holdt stille og de fleste fløj op af deres sæder som var de blevet stukket af en bi, FAerne der stadig sad fastspændt forsøgte at råbe folk op, men de fattede minus det var først da der blev gasset op igen folk fattede de skulle slå popo i sæde:eek:.

Alle havde vendt hovedet mod den forreste udgang og den sædvanlige skubben og dunken tasker i hovedet på folk var begyndt, folk havde nok ikke bemærket det var remote så bagenden blev også åbnet så os på de bagerste rækker kom ud på samme tid som dem forrest, vi kunne jo så bare vente i bussen ;)

Må sige jeg er glædeligt overrasket over LH på denne rute og på de billige rækker, det fungerede bare og jeg har intet imod at tage en eco tur med dem igen.

Attached Files:

DanielBahn, Beaglen, Flyvefisken og 6 andre "Synes godt om" dette.
  6. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 2 i 2017
    Fly nr: LH 998
    Route: FRA-AMS
    STD: 17:35 ATD: 17:47
    STA: 18:25 ATA 19:02
    Gate: A40 ->
    Sæde: 22A
    Load: 95%
    Point:

Havde 4 timer i Frankfurt, var nu ikke imponeret ikke meget charme i den by, vejret var udmærket skyet men det klarede op og solen var der knald på.

Tilbage i lufthavn strøg lige igennem sikkerhed, enten er FRA overdimensioneret eller også er de bare effektive, det fungerede bare. Eneste ankepunkt det var svært at finde et vandhul med sidde pladser, det virker til alle stederne er små så måtte helt ud i den ene ende, lige overfor Kamellounge igen ingen lugt fra de forfærdelige rygere, dog hellere ingen lugt på toilet der var rent og duftede af citron - ikke som i CPH hvor der lugtede af pissoir.

Boarding var det rene galskab, efter biz og støtterne var det bare lemming løb, og den klassiske med 2-3 personer i de forreste rækker der lavede kø mens de pillede alt ud af hånd baggage de skulle bruge til den korte flyvning:confused:.

Men kom ned til min plads og der var en plads i hattehylden, men den tid det tog mig at kigge ned på min taske for at tage den op kom der en kvinde fra række 19 og snuppede pladsen, på den anden side var der indtil flere asiatiske rejsende og deres sparsomme hånd baggage fyldte godt, men som man rydder en bardisk sådan gør man også plads i hattehylde - på det punkt glemmer jeg alt om Emma Gad og Takt og Tone, hvis folk ikke kan udvise konduite så får de af samme skuffe:mad:.

Der var ikke så meget taxien, men der var run på der var kø på begge sider af banen, fik lige set Qatars A350 som j forhåbentlig skal med til sep - hvis ikke de skifter udstyr, og helt fremme i næsen hvor man ikke skal slås om plads til hånd baggage, vi var måske i kø i 10 min men det føltes kortere da der var masser af se på.:)

Igen hurtig servering, samme sæt som sidst dog ikke kage til sidst, indflyvning til AMS finder jeg altid interessant, når man sidder deroppe ser det ud til de alle bor på vandet :D

Der var lidt længere indflyvning end normalt, da den ene bane er ved at blive renoveret.

Men igen LH overraske, høflige FA og rent fly.

Attached Files:

Beaglen, Flyvefisken, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  7. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 3 i 2017
    Fly nr: LH 2305
    Route: AMS-MUC
    STD: 15:30 ATD: 16:12
    STA: 16:55 ATA 17:22
    Gate: B31
    Sæde: 22F
    Load: 100%
    Fly: CRJ-900 New
    Point:

Skulle af sted fra 1A så en lang gå tur, var i god tid og havde købt en iste jeg vil nyde inden security, men i 1A er der ingen udgang så drak den på toilet det eneste sted man kan sidde ned i den terminal, men kunne se at der var tryk på alle steder hos SAS var køen 100 m lang og de råbte efter deres støtter og biz passager, da det var et stort kaos.

Køen til security var snoet 8 gang og da jeg gik igennem boarding pass check var jeg lige i køen, det sneglede sig af sted, i denne kø gik det op for mig at Hollændere må stamme fra den samme familie, de har alle store hænder, lange smalle fødder også er de min 2 m høje, jeg er selv 195 og ikke vant til at se ind i skulder på andre, men da vi var kommet til 4 snoning i køen, der kunne jeg ikke se resten af terminalen af den simple grund jeg var lavere end alle de andre - jo jo der var et par stykker der var mindre men de var ikke hollændere.

Da jeg endelig kom igennem køen, havde jeg forberedt det hele og sikkerheds generalen gav mig en thumbs up da jeg var forberedt, fik en ekstra pat down pga. ur og bælte - de har krops skanner i 1A så det var kun ur og bælte hun ville røre ved, havde fyldt 3 bakker de 2 kom ud i tag selv siden min taske røg til ekstra check.

Det viste sig at der i bunden af min taske var en perfume, denne vidste jeg ikke selv var der. I CPH og FRA havde de ikke opdaget den - jeg havde hellere ikke selv, jeg forsikrede ham om jeg intet kendte til den og han var velkommen til at snuse til mig så han kunne lugte at det ikke var den jeg havde på, så han smilte og jeg fik min perfume med.

AMS var fyldt af ferierejsende, så det var et være hækkeløb utroligt at forældre lader deres børn lege alene på rullende fortov, men sat mig i hoved terminalen og fik mig en burger og en stor fadøl, der blev råbt en del Gate changes og trusler om at lette røven og komme til sit fly ud af højtaleren - deres skynd dig nu kald er noget ala, "A og B der sidder et fly fyldt af folk og venter på jer, i vil vel ikke være skyld i de bliver forsinket og hvis I ikke skynder jer til gate bliver jeres baggage taget af", kaos var nok pga. lukning af den ene bane.

Fandt dog ud jeg var gået lige forbi en Champagne bar :mad: denne tur havde ikke givet de sædvanlige dråber kun bayersk øl.

Konstaterede min gate var ændret undrede mig dog over rejse app ikke havde bippet og jeg havde ikke fået en mail om det, men sat mig ud til gaten, hvor jeg undrede mig over det var et KLM fly og en Airbus, der var åbenbart 2 afgange til MUC indenfor 5 min LH og KLM så jeg sad forkert.

Ved korrekt gate var fly ikke ankommet endnu, så havde løbet en halv marathon til ingen verdens nytte og der var ikke et vandhul derude :mad: Der var til gengæld fyldt i Gate og de sædvanlige mennesker der mener de skal bruge 1 el 2 ekstra sæder til deres hånd baggage :mad:

Da de var klar blev støtter kaldt op først, derefter var det igen tumult folk snød sig foran på alle mulige og umulige måder, selv nede på asfalten snød folk sig foran, det er jo en lille maskine så alle dem med kæmpe hånd baggage måtte aflevere, inde i selve flyet var det også et helvede der var lavt til loftet så de fleste måtte bøje hovedet jeg selv måtte også bøje hovedet, havde jeg set der var skiftet til CRJ havde jeg ikke taget vindues plads, for der kan man simpelthen ikke være hvis man er over 180.

Vi sad og vente lidt på at taxie, der var kø men da vi fik lov til at køre tog det ikke lang tid ud og af sted kun 2 fly foran i køen.

Var dog meget glad for mine QC35 på denne flyvning for der var larm meget larm, igen fin og hurtig service fik mig kage kaffe og sprudelwasser, ved siden af mig sad en ung yndig asiat der endte med at sove op af min arm, men hun var så yndig og hun savlede ikke så jeg lod hende hænge der :D

Ud af flyet var det samme galskab som altid, men her forstærket af flyets størrelse, men alle insisterede igen på at komme ud først, igen havde de nok ikke bemærket det var remote stand, så de blev ikke belønnet alle komme med samme bus og dem der var først inde i bussen blev godt skubbet til da vi sidste skulle ind.:D

Attached Files:

DanielBahn, Beaglen, Flyvefisken og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 4 i 2017
    Fly nr: LH 2446
    Route: MUC-CPH
    STD: 19:25 ATD: 19:25
    STA: 19:25 ATA 19:25
    Gate: K21
    Sæde: 1F
    Load: 100% ECO (3 på biz)
    Point:

Havde smidt et bud på deres opgraderings side på 85 dollhairs, så den blev på biz, brugt lidt over 1,5 time i den store business lounge terminal G-H, der var en del mennesker men opbygningen som en bier halle med bænke gjorde der var masser af plads, godt at se de har bad til biz rejsende.

Der var dejlig kold fadøl på hane og flasker, udvalget i mad var meget lille pasta og noget kødrulle af gris, så pasta og 2 store fadøl blev det til og en kop kaffe der faktisk var OK.

Tog toget ud til K og der så ikke ud til at være klar til afgang så smuttede i "Taxfree" hvor jeg mødte en kollega jeg havde været sammen med i Amsterdam, af uransalige grunde havde vi ikke taget notits af vi skulle med samme fly, fik lidt sortfods skinke og de forfærdelig pritzle som tøserne elsker, tilbage ved gate var boarding i gang, min kollega skulle helt ned bagerst.

Inden i flyet var der kun undertegnede og 2 andre med på biz, den ene havde valgt sæde i samme række og side som jeg, så skiftede side der er jo ingen grund til at sidde på skødet af hinanden :p.

Vi var hurtigt på vingerne og ikke lang tid efter var der servering, det var en lille kold wienerschnitzel med lidt løst og dessert, det var faktisk ganske udmærket, har dog aldrig været fan af noget koldt der er paneret.

De servere ikke champagne på LH :confused: Men fik mig et glas Ferrari, de var nu ikke noget at skrive hjem om, fik derefter en Warsteiner, de bød ikke på kaffe men de andre 2 bad om det og fik det selvfølgelig.

Da vi var ved gate, var der en af bavianerne fra ECO der forsøgte at snige sig ind i biz for at komme af hurtigt, men den 3. i biz blokerede ham :cool:

VIlle jeg bruge 85$ på opgradering igen JA JA JA, nu vel man får mest ud af det ved tjek ind, men der er bare mere ro på når man flyver business.

Opsummeret er jeg glædeligt overrasket over LH service, dog trækker det ned at de ikke er OneWorld og ej heller servere champagne på biz, det er nok grunden til de ikke er med i OneWorld :D.

Lounge i MUC var som alle andre, dog mere begrænset i madudvalg end eks. dem i CPH, men da helt klart et plus de har bade faciliteter, ligeledes var FRA og MUC rene, der lugtede ikke af pissoir på toilet som i CPH, de har fornuftige ryge faciliteter hvis man er til det.
    Også er det da et plus man kan få en stor fadøl for 5€, hvor man i CPH skal med det dobbelte eller mere - derfor jeg ikke køber noget derude vil ikke støtte dem.

Næste planlagte flyvning er i sep.
    CPH - FRA - CAI - DOH - PHL - MCO

Udover det skal jeg nok på point run eller bare 4 flyvninger med BA, så jeg ikke mister min status hos dem.

Nå ja virker det øverste i alle post ens, er det fordi jeg har tilladt mig at stjæle fra Kristians rejselog.

Attached Files:

Senest redigeret: 23/4/17
    DanielBahn, Beaglen, asf og 6 andre "Synes godt om" dette.
  9. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    926
    Point:
    93
    For at undgå for store ændringer af den kommende rejse har jeg selv haft kontakt med Qatar, jeg har en rejse med dem der oprindeligt var CAI - DOH - PHL og tilbage, første gang jeg kontaktede Qatar vedrørende CAI delen var i juli, men der blev jeg bedt om at ringe igen i starten af september.

Så gjort; først kom jeg igen til et call center i mellemøsten, det var ikke synderlig produktivt kunne reroutes CAI - IST - DOH dog en dag tidligere, men så ikke alligevel og svaret endte med jeg kunne få en refund derefter røg forbindelsen :confused:, jeg ringede så igen og efter en del ventetid kom jeg igennem, denne gang var det et call center mere østligt, samme option med rerouting dog på korrekt dato, det viste sig dog at det var CAI - IST transfer til SAW - DOH, men det kunne tage mellem 3 og 6 timer så ville måske ikke kunne nå flyet.
    Afgang kunne ændres til enten BEY :) eller LCA, så det blev LCA desværre er det så på BIZ så ingen Al Safwan i DOH:(, ligeledes ændrede jeg i retur dato .

Desværre er LCA en udpræget feriedestination i den anledning er BIZ billetter ikke nogen der hænger på træerne, div. pris robotter google matrix, flights etc. havde et alt for lyserødt billed af priserne, de første opslag gav en ca. pris på 4000 kr. men hvor de billetter var må guderne vide. BA, LH og OS havde fornuftige afgange, men lige meget hvordan jeg sammensatte dem på kryds og tværs på deres hjemmeside blev det over 8000 kr. så forsøgte jeg med momondo de gav priser på 6100 kr. hos travelmarket og expedia, men må konstatere de 2 selskaber er ren og skær fup og fidus, nå man havde tastet alt og trykkede "bestil", så steg prisen til næsten 10.000 kr. :mad: samme søgning på siderne efterfølgende gav tidligere pris ca. 6000 kr men ved bestilling 10000 kr. faktisk dyrere end hos LH eller OS:mad:.

Men fandt et knaldtilbud på en anden af de billet portaler:cool:, så tur er med LH via FRA og retur OS via VIE i Biz - de forsøgte med div. upsell det grummeste var at de anbefalede at købe baggage og sæde resv. da det ikke var med:confused:o_O.

Eftersom jeg har et møde i PHL er det destination men skal videre til MCO, her havde jeg nonstop billetter med AA, men har fået dem ændret til via CLT, da det så sikre mig Tier Points til forsat BA sølv, hvilket så var unødvendig da man alligevel skal flyve med BA 4 gange for at bibeholde status :eek: så skal lige ud og se med BA 4 flyvninger, men det kan klares med Avios/cash.

Så rejsen bliver - hver linje er med stopover:
    CPH - FRA - LCA (LH Biz)
    LCA - DOH - PHL (QR Biz)
    PHL - CLT - MCO (AA Dom. first)
    MCO - CLT - PHL (AA Dom. first)
    PHL - DOH (QR Biz)
    DOH - LCA (QR Biz)
    LCA - VIE (OS Biz)
    VIE - CPH (OS Biz)

SophieHendriksen, Beaglen, T4L og 6 andre "Synes godt om" dette.
  10. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    926
    Point:
    93
    Ahhh har lige skrevet en halv roman om en begivenhedsrig tur FRA LCA men på mobil og nu forsvandt det hele, så her den korte passager hjerteanfald stop i Thessaloniki tankning og afsted mod LCA
    orca-image-1506033370058.jpg_1506033370480.jpeg
    https://flightaware.com/live/flight/DLH1294

Så glad for jeg var på biz

Beaglen, Henry, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 5 i 2017
    Fly nr: LH 829
    Route: CPH - FRA
    STD: 14:55 ATD: 15:05
    STA: 16:25 ATA 16:27
    Gate: B15
    Sæde: 5F
    Load: 90%
    Point:

Ca. 2 uger før afgang blev jeg ramt af en slem gang eksem med kløe :mad:, først troede jeg det var nældefeber så jeg pumpede mig selv med anti histamine, men det hjalp ikke meget så fik en tid hos lægen som gav noget creme og sørgede for en henvisning til hud læge fredag 5 dage før afgang, hudlæge konstaterede det var eksem så lys skulle hjælpe, heldigvis blev jeg kløe fri om onsdagen :D
    Bussen var forsinket men det vist standard med 5C.
    Ved check in for jeg at vide at LH ikke betaler for fast track :confused:, men det holder jo ikke en tilbage, skannede i Fast Track og den åbnede ikke, men gate general slap mig igennem :) så føler man en vis form for oprejsning :cool: men run dt om hjørnet og jeg kan se der er INGEN kø i security så den sejr var ubetydelig :confused:

Gik i SAS klubben hold da ferie den er kedelig, men snuppede mig noget pasta og pastrami
    20170921_140236[1].jpg
    det var udmærket, eftersom der var så kedelig listede jeg rundt som en anden turist i lufthavnen :D - gik forbi Satans lysthus dog var lyden skruet ned men stadig jeg synes det er synd for de individer der er derinde, det må være noget i opdragelsen :p

Et hurtigt quick stop i Poul Smith og et par sokker rigere ;) på vej mod gaten gik jeg forbi ryge kabinen, ift sidste gang var der ingen lugt :rolleyes: ved gate var der ingen fly det var ikke landet endnu :eek: men sådan her ser det ud når den er der:
    20170921_143446[1].jpg

Da de havde tømt grisen gik der 5 min så kunne vi komme om bord, de tankede stadig så ingen sele på.
    På min række stod en yngre kvinde med asiatiske træk, det blev så min side makker, hun var lidt rundt på gulvet hun havde stadig jetlag fra da hun ankom til CPH for 6 dage siden, nu med forsinkelse og en connecting i FRA mod SFO ned United så hun var bange for ikke at nå det, vi talte om løst fast inden afgang da vi begyndte pushback gik hun ud som et lys, sikkert pga. min dejlig mørke beroligende stemme :cool:
    Lang taxi og jeg så et hvidt spøgelse - nogen der kender den:
    20170921_151443[1].jpg

Vi var hurtig højt oppe, lige ind over hinsidan også ned over Sjælland, da service begyndte blev jeg tiltalt med efternavn Mr. Petersen, som altid er jeg dum smart og sagde det er min fader, men den fangede han vist ikke eller også var der bare for meget støj.
    20170921_152606[1].jpg

Da service var overstået vågnede min sidemakker Katie op, hun var ikke interesseret i andet end vand, men jeg tilbød hende en chokolade hun snuppede den brune og lod den hvide blive tilbage hvortil jeg sagde "if you go black you never go back", det viste sig at Katie også var South Park fan så vi havde en forrygende samtale som sluttede alt for tidligt da vi lagde an til landing.

Alt i alt et rigtigt godt ben :p

Senest redigeret: 27/9/17
    mhsalv, Beaglen, Ulrik og 10 andre "Synes godt om" dette.
  12. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 6 i 2017
    Fly nr: LH 1294
    Route: CPH - (SKG) - LCA
    STD: 22:05 ATD: 22:07
    STA: 02:40 ATA 04:08
    Gate: Z12
    Sæde: 4A
    Load: 98% (3 sæder på biz fri, der var fuldt bag gardinet der var et par upgrades)
    Fly: A321
    Point:

Jeg havde et par timer i FRA så jeg tog en smuttur ind til centrum, vejret var jo godt så jakke røg i taske der røg i baggage opbevaring:), nede på perron kom jeg 2 min for sent til tog så måtte vente 18 min på næste tog der så var 15 min forsinket 33 min :mad: mange forsinkelser i dag:confused:.

Tilbage i lufthavn sikkerheds tjek var hurtigt overstået det kan de finde ud af i FRA, derefter PAS tjek da Cypern er udenfor Schengen, gik direkte til Lounge dejlig stor og ny med udsigt over gates, der var ryge kasse til de trængende uden lugt udenfor, dejlige rengjorte toiletter, der var en del mennesker men masser af pladser snuppede en med udsigt.

Lagde mærke til en sær snegl, i ved typen der falder udenfor i shorts sandaler og haltende :eek: det skulle senere vise sig at være min sidemakker og han var en sær snegl.

Omkring kl 21 blev der helt tomt i lounge, dem der var tilbage så jeg også i flyet og selvfølgelig det er jo Star Alliance så ingen champagne kun schaumwein, men Warsteiner og GT så kan man holde karaffel sygen i ave :p

Boarding gik hurtigt og der blev budt på en lille en til næbbet, den sære snegl fra lounge kom og satte sig i C sædet, han var amerikaner og optog noter på sin mobil, lavede mærkelige grynte lyde, når han ikke optog noter på mobil så sad han begravet i forskellige blade, hvor forskellige linjer i artikler blev markeret med lyserød marker, da den ikke kunne mere blev det med kuglepen og stadig gryntende lyde, række 5 havde C og D F frie så overvejede at skifte sæde, der blev også delt menuer og amenity kits ud - der lå tæppe og pude.

20170921_223043.jpg

Det var 2 unge hunkøns FAer der stod for biz, og det klarede de med bravour der var ingen tørre ganer på biz, jeg mindede den ene om vi kunne klare det på tysk hvilket hun videreformidlede til sin kollega, hvis man ikke taler det holder man det ikke vedlige og det er sgu vigtigt at kunne bestille alkohol eller bayersk øl på tysk når man nu er i Tyskland eller flyver med tyskere.

20170921_224800.jpg

Jeg fik bestilt min mad snuppede grøn asparges i tyk olieret sovs og lidt bobbelvand til, i GT dampene havde jeg glemt det er Ferrari de servere det burde forbydes ved lov, da den blev serveret var den gryntende amerikaner meget forvirret, han kunne ikke forstår der var kød på min tallerken da han var sikker på jeg havde bestilt vegetar ret - han var bare sær.

20170921_231249.jpg

20170921_233708.jpg

Efter ca. 2 timer i luften, bemærker jeg en lille prop med 2 bjælker på skulderen han står og roder op i røde kors hattehylden, går ned med noget på eco kommer tilbage igen og roder med en taske i galley, da han er gået tilbage på eco er det tid til at hælde gin fra kartoflerne, så kommer det over højtalerne hvis der er en doktor eller sygeplejerske tilstede så tryk på knappen, der er ikke er nogen på flyet med de kvalifikationer, de 2 biz FAer render frem og tilbage mellem biz og eco, men samtidigt sørge de for at alle har noget i glasset, super professionelle.

Efter lidt tid kommer proppen med 2 bjælker løbende ned igennem flyet, han henter ilt flasken og løber tilbage igen til eco, nu begynder de fleste at tale på kryds og tværs, den sære snegl der sidder ved gangen spørg om jeg ved hvad der sker - hvorfra jeg skulle vide mere end ham må guderne vide.
    De kommer så bærende med en ældre dame og lægger hende i galley, kan se kaptajn Schilling kommer ud men vender tilbage til iPad kan jo ikke gøre fra eller til, kan mærke flyet begynder at sænke farten, dernæst annoncere FA vi fortager en medicinsk nødlanding i Thessaloniki og info vil følge, vel nede på jorden stod der follow me bil klar, det gik hurtigt fra flyet rørte asfalt til døren var åben gik der lige omkring 1:30 kunne dette da bare være standarden, damen blev afhentet af ambulance.

orca-image-1506033370058.jpg_1506033370480.jpeg

Hun var en del af af et større selskab, hvor de fleste sad på eco og der var 3 på biz spredt ud - de var nok opgraderet da eco var fuld, FA bad alle om at smutte tilbage på deres respektive klasser, der var et par stykker fra hendes selskab der var kommet op på biz og stod i gangen, ligeledes var der et par stykker fra eco der ville ud og trække frisk luft nu der var åben, men det var forbeholdt os på biz altså som i stikke hovedet ud, min sidemakker brugt så 10 min på at fortælle sin mobil om alt det der var sket.

FAerne annoncerede vi lige skulle have toppet op af flyediesel så ville vi være afsted igen hurtigt, men reglerne i Grækenland gjorde at brandvæsen skulle holde ved flyvet mens der blev tanket nu vi stadig var ombord, men åbenbart var det græske brandvæsen ikke så hurtig, efterfølgende spurgte de hver enkelt på biz om de havde det godt og om der var noget de kunne gøre

Den ene FA talte med en Græker der sad på 4d han havde hjulpet med tolkning mellem ambulanceredder og FA, kaptajn etc. hun fortalte det var 3. gang hun havde været ude for sådan nødlanding, den ene gang havde de genoplivet en person ombord og en anden gang lagt på is, men hver gang havde der været en læge ombord.

Men afsted igen, FA takkede mange gange for at alle havde forholdt sig roligt og givet plads til de kunne arbejde, derefter kom de rundt med en bakke vand og æblejuice og de lovede så at slukke lyset så man lige kunne få en morfar.

Efter landing i LCA var min baggage hurtigt ude, havde bestilt transfer til hotel som også havde skrevet at de monitorerede forsinkelser, men der var ingen til at hente undertegnede så snuppede en taxi udenfor.

Beaglen, Erwin Lansing, isolCBflyer og 6 andre "Synes godt om" dette.
  13. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    926
    Point:
    93
    Havde booket en overnatning på Costantiana Beach Hotel, det lå en spytklat fra lufthavnen prislejet på hotel i Larnaca var fra 130 kr til 1300, costantiana kostede ca. 300 kr så snuppede den på Rocketmiles da jeg ikke ville ødelægge min hotels.com opsparing, ligeledes giver det via rocketmiles min. 1000 avios og bestiller man inden 30. sep giver BA 50% oveni kasketten.

Fik mig 6 timers søvn, var så nede i reception for at høre om der var mulighed for sen tjek ud, men desværre de var fuldt booket men fik morgenmad og en kaffe. De havde dog baggage opbevaring og et bad man kunne brug hvis man havde lyst til en tur i middelhavet efter tjek ud.
    Normalt har jeg ikke korte bukser på andre steder end her hjemme i andedammen, men efter en tur til Atlanta sidste år hvor det var så varmt og fugtigt at det lignede jeg havde strintet i bukserne, har jeg taget den livs regel op til genovervejelse, så havde medbragt korte bukser, det var fornuftigt for kl 12 var der 35 gr :eek: og jeg begyndte at gå imod centrum, da jeg havde gået i 10-20 min måtte jeg opgive, der lå et vandhul hvor jeg kapitulerede, en stor KEO i glas fra fryser og en is kaffe.
    orca-image-1506072516202.jpg_1506072516587.jpeg orca-image-1506073536208.jpg_1506073536790.jpeg

Her sad jeg så en times til halvanden penge inden jeg listede tilbage mod hotellet, tilbage på hotellet måtte jeg hydreres:p, de havde en fin cafe ud mod middelhavet med fin udsigt til landinger, masser af landinger men 737, A319-320 var det meste, men der var nogle små imellem man ikke ser i CPH:
    20170922_110834.jpg 20170922_143331.jpg 20170922_143717.jpg 20170922_145700.jpg

Fik dyppet tæerne i middelhavet, har nogle fine billeder af stranden men for ikke at skabe ramaskrig uploader jeg ikke, det var kun 80+ alder og mest englændere og russere, de var enten som læderlapper eller røde og opsvulmet som Særimmer, også nogle single mødre der havde trukket tangaen op mellem baller uden at tænke på deres børns psykiske velbefindende :eek:

Fik mig et bad også var jeg klar til rejsens højdepunkt Qatar Airways, transfer kom til tiden det var så bare en almindelig taxi, som er billigere bare at bestille når den skal bruges i stedet for at bestille transfer på nettet.

Ved lufthavnen sagde chafutten "Only in Cyprus", det var et gedemarked udenfor folk med fløjter der dirigerede og bilister der ikke lod sig dirigere, der var mennesker alle vejen og turistbusser der satte folk af som ikke lod sig skræmme af biler der kantede sig forbi dem.

Senest redigeret: 27/9/17
    mhsalv, Beaglen, Erwin Lansing og 9 andre "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,800
    Point:
    113
    Så er det brandheldigt, at du er sådan en tolerant og rummelig fætter :D:D:D

Tak for herlig læsning :)

DanielBahn, Beaglen, banditten og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. asf

asf VIP medlem

Beskeder:
    810
    1,895
    Point:
    93
    God læsning :D

Man bliver jo helt sugen på (har vist læst for meget IF.no eller Flyprat...) at se på LCA, skal snart have planlagt lidt Aegean genkvalificering anyway og Athen er bare ikke specielt praktisk samt dyre hoteller ved lufthavnen...

banditten og Henry "Synes godt om" dette.
  16. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    926
    Point:
    93
    Som en klog skuespiller har lært mig "Goosefraba" og ellers bedøvelse i form af alkohol :D

mhsalv, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  17. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 7 i 2017
    Fly nr: QR 270
    Route: LCA - DOH
    STD: 20:45 ATD: 20:48
    STA: 00:50 ATA 00:12
    Gate: 29
    Sæde: 2A
    Load: 100% biz 30% eco
    Fly: A320
    Point: 160 TP

Jeg fik løbet spidsrod igennem indgangen til terminal det var charter turister det hele, tøjet, Særimmer eller læderlap look afsløre det :D

Fandt Qatars check in ved biz var der en i gang med check in, men Mr blev spurgt om det var ok jeg tog check in ved siden af, jeg havde jo set frem til at står på gulvtæppe men går ikke i små sko - de er faktisk lidt udtrådte men der er jo ikke en grund til at betale 600 kr. hjemme når den samme kan fås for 35 dollhairs.

Nu har vi tidligere haft en tråd om ESTA og at selskaberne kan se om man har det eller ikke, der var mange af de kloge gamle :eek: og andre der har været med et fly :confused: der mente at det kunne selskaberne, jeg har dog selv oplevet en kollega der kom med uden ESTA.
    Check in damen konstaterede jeg skulle til Fillipinerne :eek::oops: host host Philly miss, nå ja Phl kan jo godt drille, hun spurgte så om jeg havde ESTA, ja det har jeg, "har du en kopi med".....

NEJ FOR DE KLOGE GAMLE PÅ INSIDEFLYER SIGER JO I KAN SE DET........:p

Men det kunne Damen ikke, hun tastede så mine adresse i USA ind og jeg fik mit boarding kort, og C'voila jeg var blevet opgraderet til den ULTRAEKSKLUSIVE klasse SSSS:
    SSSS.jpg
    Jeg takker de gamle og kloge på insideflyer :p

Så bare for Kong Hans, lensgreverne, de gamle og de kloge på insideflyer :cool:, det er ikke alle der kan se ESTA, familien fløj med Norwegian havde samme problem i CPH havde de bedt om kopier ESTA - de sprang med på turen efter lidt tid så derfor var de med fjeldaberne, men svigermor inviteret som (kom med eller vi sender dig på plejehjem) guvernante.

Fik en invitation til lounge, der er 2 i LCA, Aspire og en anden - glemte navnet, blev guidet mod pas og sikkerhedskontrol, desværre betaler Qatar ikke for Express Lane i LCA, så røg i kø med øvrigheden men det gik forholdsvis hurtig, 5 min så kunne jeg vise rødbeden frem også ellers smide tøjet til gennemlysning.

20170922_193608.jpg 20170922_193444_007.jpg

Fandt lounge den er på taget af terminalen, forbi Burger King hvor køen var 50m lang op med elevator, der var Aspire til venstre og ? til højre, den var godt fyldt med charter folket, gik ud på terrassen da der var færrest ude men nok fordi der stadig var kvalmende varmt selvom skumring var begyndt.

Udvalget af mad og drikke var ganske fint, på madsiden var der flere forskellige ting at gå i gang med og drikke som i alle andre - dog ingen champagne.

Fik mig en snak med et ældre engelsk ægtepar han var som de kloge gamle her på insideflyer - han vidste alt om fly og procedure :D, hver gang der landede et fly sagde han til konen det er vores fly "BA", han var lidt som et ødelagt ur - det har ret 2 gange om dagen, scoren blev 5-1 hvilket jeg kommenterede på, konen der havde givet ham på puklen for at ramme forkert 5 gange, fik sig et godt grin og stak lidt mere til ham, de fik provianteret godt med vand og flasker til turen hjem til LHR, så går ud fra de var BAEC, de ønskede sikker rejse og tak for godt selskab - det sidste var fra konen:p.

Lounge blev helt tømt jeg tror undertegnede på terrassen, og 6 andre var tilbage ud af de 6 var 2 letpåklædte russiske teens, de gik godt til angreb på Metaxaen, da det ikke løb hurtigt nok fra flasken blev den rystet og banket på, så er man drikke trængende :confused:

Jeg listede mod gate 19:45, det tog 5 min at komme til gate som var tom de havde begyndt boarding før tid, ved ikke om det skyldes at load var så lille, men inden i flyet blev jeg sendt ned på plads af den mandlig FAer, han insisterede på at tage min rend mig i røven taske, der lå tæppe og pude klar på sædet og en flaske af det det fiske tisser og laver andre frække ting i, Jyhu hilste på "Mr. Petersen what do you like to drink" jeg var meget forbavset over min fader var på flyet og sagde det til hende, Jyhu (udtaltes you) fangede den kiggede på papirerne også var vi på fornavn, der blev budt på brut eller rose det var Lanson blev dog positiv overrasket over den, nem at drikke ikke meget kompleksitet i den.

20170922_212327.jpg

Sædet var et at de ældre slagsne, var som på Delta min første biz flyvning for mange år siden, jeg huskede det som godt, men det skulle senere vise sig ikke at passe.

Derefter kom Pritika forbi hun havde fået at vide det ikke var min fader der var med, så hun startede med fornavn, hun leverede menu og vinkort, så kom min sidemakker en af disse Catalaner der vil løsrive sig, han hablede løs på mobil og da han kastede sin separatist rumpe i sædet, lykkedes det ham vælte min champagne udover sig selv og ned i sit sæde.

Vi kom af sted en del flere sving og skarpe end fra CPH, også var vi over Tyrkiet, fik mig lidt Mezze det er dejligt med noget med smag i, der næst kylling med ris på lidt krydret karry, det hele skyllet ned med champagne som nok ikke var det bedste valg sådan parring set, men hvad havde også smidt skoene:p, kyllingen var meget tør havde nok levet ørken hele livet o_O

20170922_212330.jpg 20170922_212325.jpg 20170922_213120.jpg 20170922_215149.jpg

Dessert bad jeg om is og frisk frugten var saftig og frisk med god smag, is dejlig syrlig og med friske bær på toppen, efter desserten prøvede jeg at indstille sædet til en behaglig position men det var umuligt, jeg endte med at må stå op i 10 min og lave strækøvelser og andet Kaptajn Jespersen, ville gerne gå lidt men service var i gang bag gardinet så det var ikke muligt.

Så sat mig ned og fik lidt mere champagne og lidt af den lade de delte ud, det var mørkt udenfor så ikke rigtig noget at se.

Vi landed og var på remote stand, på skærmen på første række kunne jeg se gate og tid for mit fly til Philly, udenfor ventede der særtransport til os 12 på biz, kort tid efter stod jeg i terminalen og var igennem pre sikkerheds tjek - SSSS klassen var jo ikke slået igennem endnu.

20170922_211628.jpg

Senest redigeret: 1/10/17
    Beaglen, T4L, Kristian og 7 andre "Synes godt om" dette.
  18. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 8 i 2017
    Fly nr: QR 727
    Route: DOH - PHL
    STD: 02:15 ATD: 02:15
    STA: 09:10 ATA 08:50
    Gate: B?
    Sæde: 5A
    Load: ?% De 4 forreste sæder var ikke i brug på biz, ved ikke med ECO tak til SSSS
    Fly: A350
    Point: 160 TP

Kom igennem pre sikkerhedstjek hurtigt, der er jo en dedikeret linie til de frække, jeg var stadig frisk i hovedet og fødderne selvom der var blevet indtaget en del alkoholiske drikke, kunne stadig udtale champagne og uno mas uden problemer :D.

Forbi den store bamse, fik optaget en lille video til tøserne der lå hjemme i sengen, de tror stadig på far har købt bamsen men det er de onde Saudier skyld den ikke kan sendes hjemme :cool:.

20170923_003231.jpg

Al Mourjan er nem at finde, desværre forbi Al Safwa som ikke skulle besøges takket være de onde Saudier :mad:, restaurant på første var godt fyldt også i den anden ende, stoppede lige i ryge kupeen det var en dårlig ide der var helt fyldt så efter 5 minutter med bappen på dampmaskinen smuttede jeg, men der havde DSB rygerkupe lugten sat sig i tøjet o_O

20170923_005252.jpg 20170923_005248.jpg

Snuppede lidt ginger ale mens jeg inspicerede lounge, sådan første tanke er STOR, IMPONERENDE ;), de latrinære forholde skulle også afprøves, dog til forundring over at toiletter i den ene ende er placeret i restaurant delen :eek:.
    Jeg fandt mig et frit toilet uden hjælp, men var ved at ende med stokke/piske slag, da tissemanden anviser det til dig inden han lige har tørret af og skyllet en ekstra gang.
    Sad derude i lidt tid og hyggede mig med mobil og lidt damp - det var bare en lille tissetår men lang mobil tur :rolleyes:, har altid sat pris på bidet og da de har en lille bruser derude med vand fik rumpen lidt frisk vand ;), man bliver så salt af at sidde ned så meget :cool: udenfor stod tissemanden klar med håndklæde og rindende vand fra hanen.
    Jeg tog lige en ekstra tur rundt om den store repos i midten også en ginger ale mere :) tiden gik forbavsende hurtigt så jeg listede mod gaten.

20170923_013113.jpg

I gaten i gang med SSSS tosserierne og deres elektronik galskab, 2 yndige piger bad mig om at finde iPad og laptop frem, de blev swipet for dynamit og krudt og kugler så ned i sikkerheds pose, videre til næste pige hun kiggede på boarding også begyndte forhøret, i 5 min udspurgte hun mig om ting og sager :confused: imellemtiden var boarding gået i gang, da hun var tilfreds kunne jeg gå videre til metaldetektor og røngten, "yalla yalla mulla mulla" de skræppede som gæs :rolleyes: de så SSSS så ekstra pad down og pillen ved mine ting, de var ikke tilfredse der var en VCR i min hånd baggage, forklarede dem så at de 2 første damer havde bedt om min laptop og iPad og VCR lå frit fremme :confused:, så de rev hul på posen og ud igen til de 2 damer :(

De swiped igen det hele og nu VCR i sikkerhedspose, næste dame stillede ved gud hjælpe mig de samme spørgsmål igen i 5 min :mad:, imellemtiden var gate hel tom og jeg tænkte over alt den predepature champagne jeg var gået glip af - og om hvor kloge de gamle er her på insideflyer :mad:
    Igen yalla yalla mulla mulla da de så mit SSSS igen i metaldetektor og røngten, de har åbenbart ingen hukommelse, same procedure as last year Miss Sophie :D

Var sidste mand i gate der gik om bord, der var 2 broer i brug så røg lige i biz kabinen og velkomst af en venlig Koreaner som viste mig på plads, hun tilbød mig predepature drink og det kommer ikke som et chock "CHAMPAGNE eller jeg skider på gulvet" :D, det var Billecart Salmon brut og den til damerne bed jeg ikke mærke i, med champagne fulgte PJ og amenity kit, da jeg kom så sent ombord valgte jeg at vente med at skifte, det så ud til at det var amerikanere det hele og en enkelt kvindelig beduin - ingen af dem skifter til PJ har jeg bemærket :confused:

20170923_015219.jpg 20170923_015230.jpg 20170923_020703.jpg

Kaptajnen bød velkommen også pushback og afsted imod start banen, det gik hurtigt op, kunne ikke lige finde kameraerne da FAen havde trykket mig ind i forkert menu på IFE.

20170923_023306.jpg

Da jeg havde et møde i Philly havde jeg bestemt mig for at sove minimum 6 timer, så jeg ikke ville ligne døden fra Lübeck, det passer fint sammen med Qatars dine on demand, fik skiftet til PJ og sprøjtet mit tøj med deres velduftende "Mist", så blev skjorte og bukser sendt til rens og pres :rolleyes:.
    Da jeg havde planlagt fik jeg mig bare lidt appetizer og suppe og nektar, var for iøvrigt ganske mæt fra LCA lounge og den tidligere flyvning - samme menu dog flere light option nu.

Efter lidt mere fermenteret drue og enebær bad jeg om senge mode, lige på das igen og børste tænder og have lidt Mist for at være klar til lidt søvn.

20170923_034728.jpg 20170923_040315.jpg

Efter små 4 timer søvn vågnede jeg og vi var lige over Gardamoen, fik logget på deres WiFi 15 min 100 MB gratis, der fik jeg skrevet lidt beskeder til familien og andre der var på vej med eller mod SAS, Finair etc. I ved sådan lidt billeder af den forfærdelig flyvetur jeg var på :D, eftersom alle andre på BIZ var i Zombie mode og stirrede på skærmen var WiFi hurtig, brugt 10 min på det knald så vendte jeg tilbage søvn stadiet - kan ikke huske om jeg lige fik en Nektar til at fjerne den dårlige smag i munden, når man har ligget og suttet på et tæppe i et par timer :oops:.

Vågnede 4 timer efter og var ganske klar i hovedet, ift. BA First havde jeg virkelig fået sovet, selvom kabinen er meget åben og ikke synderlig privat så var den god ved mig, fik noget frisk appelsin saft, en enkelt champagne også morgenmad som igen bestod af samme kylling som fra tidligere flyvning, denne gang var den dog ikke så tør, dernæst frisk frugt og afslutning med is, de sidste 2 ting var igen FORRYGENDE - der blev selvfølgelig serveret lunt brød som jeg også brød flere gang.

Fik nogle fin billeder af indflyvning over Delaware eller New Jersey - kunne ligne Atlantic City, det var lige ind også et sving så ned ingen rundflyvninger som ellers er meget normal i PHL da der er travlt normalt, men tidspunkt og dagen var nok skyld I ingen kø, på vej ud af flyet havde de stillet Godiva chokolade i baren, opdagede det kun fordi en Amerikaner fik hapset 4 pakker :cool:, men de ønskede tak for "forretningen" og god færd.

Den første ved CBP, havde ellers set frem til at bruge deres automater for at flyve igennem, men som den første ved CBP var det omsonst at lede efter en automat, en behaglig dame i båsen der ønskede velkommen og hørt lidt om grunden til besøget, fik spurgt om SSSS hun sagde hun var ligeglad nu var jeg jo kommet :D

Nede ved baggage båndet kunne jeg lige liste på das, da det var overstået begyndte baggagen at rulle ud, stod og talte lidt med FA fra flyet kan ikke huske om hvad, men er sikker på jeg havde listet hen til hende fordi hun var pæn lækker og solbrun, der kom nogle kald over højtaleren og den kønne FA havde set mit boarding kort og at de eftersøgte 5A, havde glemt et mikro usb kabel i flyet, men så kom taskerne og jeg fik sagt farvel til den lækre FA.

Ud af deres told smuttede jeg I transfer banen, kunne ligeså godt checke baggagen ind til den senere tur, havde pakket rend mig i røven med ekstra tøj og lille deo, de havde ikke nogle arrival lounge så fik skiftet på toilet og sendt baggage videre.

DanielBahn, Beaglen, asf og 7 andre "Synes godt om" dette.
  19. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 9 i 2017
    Fly nr: AA 559
    Route: PHL - CLT
    STD: 13:55 ATD: 13:??
    STA: 15:38 ATA 15:15
    Gate: A
    Sæde: 1A
    Point: 40 TP

Veloverstået møde med nogle kollegaer og der var lige tid til at svinge i T-mobile efter et turist data og mobil abonnement, men IDIOTIEN har ramt USA, nu kræver de et US kreditkort for at oprette det :confused:o_O:eek:, de anbefalede at købe et prepaid VISA eller MasterCard, men det var for bøvlet.

Men hurtigt på nettet man har jo et 3 abonnement, der kan jeg se at Walmart har Family Mobile og for at gøre det endnu bedre så er de på T-mobile net og har billigere løsninger end T-mobile, Unlimited hele svineriet 4G, tale, SMS etc. 49,95 dollhairs, ned i Walmart køb et starter kit (0,99 dollhairs), smid det i mobil og efter en genstart er du på, derefter ind på myfamilymobile.com og reg. dit SIM, derefter vælger du plan du ønsker også er du på nettet og har fået et nummer med det samme - til sidstenævnte spørger den om ZIP code for at du får et nummer fra den stat men det er ligegyldigt.
    Tog 10 min de 5 fordi jeg ikke kunne få SIM kort ud af mobil, men sød ekspedient trådte til med en ørering :D - du binder dig ikke til andet end 1 måned så kan du betale igen eller lade være, jeg kan desværre ikke se hvor lang tid et kort kan være inaktivt, men hvis det kan holde 1 år så er det fint for mit vedkommende da jeg så kan genbruge SIM igen og slippe for en tur til Walmart.

Nå man nu er på nettet så kan man få fyret op under Uber, det er satme guld værd at kunne stå i en eller forstad til Phl også bare trykke hente mig og jeg vil dertil og 5 min efter er chaffutten der.

Men tilbage i Phl igennem sikkerhedstjek på 5 min, var i A West terminal så det passede fint da Admirals Club i East var lukket for renovering, som oneworld medlem får man 2 drikke kuponer, har altid forstået det som det er det man kan drikke gratis, men fik talt med receptionisten der fortalte det er til premium drikke, så tror fandens bartenderne altid kigger mærkeligt når jeg har smidt sådan en drikke kupon og bedt vom fass - gjorde det også denne gang men nu med premium vom fass og lidt fattigmands humle :D

20170923_121811.jpg

Lounge var tom så man føler sig lidt alene da den er lang som i meget lang, men fik hurtigt skyllet støvet i halsen med PREMIUM drikke :D

Nede ved gate var der godt fyldt op, deres koncept med at have strømudtag og USB udtag i selve gate område er god, desværre bliver de pladser taget når man nu sidder og fulder sig i lounge.

Boarding fungere bedre i USA end her i Europa, jeg oplever tit at der er kø ned igennem flyet her i EU, men deres boarding grupper og at de håndhæver det gør at det føles som en hurtigere boarding uden kø - jeg er sådan set ligeglad for jeg sidder allerede i sæde 1A og tager en GT mere.

20170923_154814.jpg 20170923_135729.jpg

Eneste opløftende og specielle på denne tur var kaptajnen, han var helt sikkert sydstatsmand og talte højt og tydeligt, FAen er noget østeuropæisk og er helt uforståelig og hendes evner i det barmæssige under alt kritik, GT, G and T ???? Gin and Tonic! oh yes CHRIST :eek:

20170923_150353.jpg 20170923_174750.jpg

Ganske begivenhedsløs tur, var i luften i en lille time, så det blev 3 "Gin and Tonic" med citron :cool: og 2 poser chips og ellers tilbagelænet i de dejlige sæder de har på de første rækker hos AA.

På vej ud af flyet tænker jeg på at få hældt GT fra og ellers finde ud af hvor gate er i mod MCO, men det bliver kun til at hælde GT fra for i gate kan jeg se det er gate lige ved siden af der er til MCO, på vej i mod das spørger jeg et par solbrændte AA damer hvor lounge er man kan jo være heldig den er tæt på, og lykken står den kække bi, for toilet er 10 m fremme og Admirals Club 50 m så kan man ligeså godt slå 2 fluer med et smæk.

Da jeg sidder i baren - efter das med damp, tænker jeg over hvilke 2 PREMIUM :D vædsker jeg skal have så slår det mig;

Hey kloge åge du skal hente en lejebil i lufthavnen og værre endnu du skal i Walmart og hente børnestole for at køre tilbage til lufthavnen for at hente svigermor, lilmor og 2 unger der sikkert hyler og skriger efter en tur med fjeldaberne :cool:.

Så det blev til engang suppe og et par sellerier, cookies og colaer - kan jo ikke lugte af bodega når børnene er der :eek:, de 2 premium billetter gav jeg til sidemanden i baren, han blev meget glad over gestus han kunne ikke forstå jeg ikke selv ville bruge dem, men for ikke at komme ud i en lang samtale blev det bare til jeg var medlem af blå kors :cool:

Denne flyvning var i bund og grund ikke andet end for at samle TP, jf. BA's hjemmeside skulle de give 60 TP da det er first class, men i bedste BA stil er der kun tikket 40 TP ind - men alle ved at BAs serviceniveau er lig 0 så gider ikke slås med dem, tog PHL - CLT - MCO for TPs skyld og prisforskellen var 130 kr T/R, men 3 timer ekstra på farten :oops:.

Attached Files:

Beaglen, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  20. banditten

banditten VIP medlem

Beskeder:
    298
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 10 i 2017
    Fly nr: AA 2107
    Route: CLT - MCO
    STD: 16:30 ATD: 16:32
    STA: 18:17 ATA 17:55
    Gate: B
    Sæde: 1A
    Point: 40 TP

Listede ned til gate med 5 min til boarding, men boarding var begyndt og de var nået til gruppe 4, stillede mig i kø med øvrigheden men en gate general så mit priority first så ud til siden og ind foran de andre.

Igen et helt fyldt fly så ingen hattehylde plads da de havde lukkede dem alle på de forreste rækker, åbnede over 2 hvor til der så sidder en Amerikaner og belære mig om de er til first class, men så er det jo godt man sidder i 1A ikke?, intet svar.
    For kantet mig ind og stiller rend mig i røven foran mig, så må FA jo klare den karl - billede er fra forrige, men det er bare for at vise hvor lidt plads man har;).

20170923_132511.jpg

En dejlig solbrændt en af slagsen render hattehylderne igennem og finder plads over række 5, samtidig får jeg bestilt en Ginger Ale og lidt ringe kaffe med deres half and half.

FA render igennem 3 gange med sin fletkurv så lidt chips og cookie til kaffen blev det til, det var som en tur til AAL total kedelig og tørlagt :p, kiggede ud af vinduet og der blev man slemt skuffet skyer og skyer og udeover Atlanten en af disse orkaner, selv op og langt fra er de store :eek:

20170923_150439.jpg 20170923_174745.jpg
    En lille orkan ting
    20170923_175247.jpg 20170923_175249.jpg

Det er godt at vide at ens el er øko.
    20170923_175642.jpg

Min sidemand insistere på at lade mig komme ud så jeg står forrest men min rend mig i røven er på række 5, men den klarede han ligeså og bad dem sende den frem til os - flink fyr :D

Vejret i Orlando var varmt og fugtigt, tror fandens de engang i mellem påkøre alligatorer på landingsbanen o_O

Er dog glad for at jeg kom "indenrigs" for MCO er sgu en sær lufthavn, der er 4 små terminaler der går et tog ud fra hvert hjørne af hovedbygning til dem, når man lander indenrigs skal man med tog ind fra mini terminal også i A el B i hoved terminal, er sikker på det kan gå galt for nogen, der var vel 6 bagagebånd i A men MCO har mange gæster så det var et stort gedemarked, da 4 "ruter" skulle hente ved samme bånd, jeg brugte ventetiden på at hente et konference adgangskort og suge lidt frisk luft med damp.

Kommer man udenrigs så får man sin bagage ude i finger også ellers i mega kø til CBP, der var ingen familie køer, derefter skal man ind til terminalen også finde ud af om man bliver hentet i A eller B - noget min kæreste og svigermekanik ikke magter.

Da jeg havde fået sikret mig min taske, tog jeg elevatoren ned til bil udlejning skrankerne, havde booket en familie øse med alt ekstra - Alamo Gold, det er forfærdelig nemt for alt er inkluderet, GPS, Benzin ekstra chafutter, forsikring, ingen kø og da pige barnet i skranken så det var Alamo gold kunne hun intet sælge til mig, så skulle bare gå over i P huset 50 m fra skranken og gå i Family Size rækken og bare vælge en bil der.

Ud at vælge bil og af sted i mod Walmart, havde forudbestilt børnesæder og børneseng som bare skulle hentes - de kostede det samme som 1 dags leje så det gav sig selv at købe dem i Walmart, det var bare lige ud af landevejen 4520 S Semoran Blvd, som er lige nord for lufthavn ingen sving bare lige ud så nemt som det kan blive.

TIlbage til lufthavn for lilmor, sviger og 2 børn kom med Norwegian via LGW, havde jo fået sat US SIM kort i mobil, så ventede bare på de skrev, i den anledning har MCO 2 gratis P pladser "Mobile lot" syd og nord, sad derude og ventede på besked, de var landet og manglede et styk bagage, mere hørte jeg ikke, efter 1 time tog jeg lige et par ture forbi A og B afhentning men ingen familie der.

Jeg havde glemt at sende mit US nummer til dem, de havde ringet til DK nummer, heldigvis har jeg Telmore og de har en app til mobil beskeder, så selvom jeg var på US nummer droppede der 3 beskeder ind, de kunne ikke komme på nettet og havde taget til taxi til resort :cool:.

Nu var det ikke planlagt de skulle med på tur, de skulle have været med til Egypten så vi kunne holde ferie der og jeg komme videre, men så blev Qatar uvenner med de andre og jeg havde booket en 4V i et resort lige ved siden af konference center i Orlando så tog de med svigermor som guvernante, dog med fjeldaberne - hvilke hun brokkede sig over i 3 dage.
    Jeg havde snuppet 3 sæder til dem over vingen, der var masser af frie pladser, men da AirBerlin droppede deres langruter så var der en masse IT nørder der skulle finde andre måder at komme til MCO på, så en del kom med fjeldaberne, som efter lilmors udsagn ikke havde styr på en skid, så det havde været en belastende tur, hvilket jeg så måtte høre på :eek::oops:

Beaglen, asf, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side