Det her bare en lille prelude, første rejse er på onsdag så hvis man ikke er interesseret i andet end rejsen læs ikke dette opslag men vent til onsdag

.
Nyt arbejde fra januar af så der bliver nok færre Oslo hop i år og generelt færre flyvninger - de korte af slagsen.
Men bliver kastet på en opgave der starter d. 20 april, de kære offshore lader mig dette vide onsdag d. 12 kl.15:33.
Så intet hjælp at hente fra vores EU rejsekontor da alle er på ferie, så skal selv booke på vores rejseselskabs portal - arbejder i et amerikansk selskab hvor alle regler falder tilbage på ens "paygrade", men åbenbart har de glemt at overføre reglerne til rejseselskabet.
Kan ikke få direkte billetter til AMS, KLM er ikke et fortrukken selskab på arbejdet, det er derimod BA (Mest fortrukne), Lufthansa og AF(Fortrukken), desværre er det lige nært umuligt at finde rejser med BA da de alle bryder med regler man skal bestille intl. rejser 14 dage før afgang - goddag mand økseskaft når man får indkaldelse fra ens eget firma 7 dage før afgang.
Sådan helt firkantet, så skal man helst flyve med BA, Lufthansa/AF (intra EU), der næst er der nogle prisregler, så hvis den billigste billet koster 100€ med eks. KLM, så må en billet med eks. BA koste 500€, 400€ Lufthansa/AF, ligeledes er der reglen om der skal bestilles 14 dage i forvejen, men systemet er firkantet så den ser ikke på rejsetid eller stop på turen, alene prisen så SAS havde nogle billige billetter CPH - AMS, AMS - OSL - CPH, men det giver færre muligheder med andre da prisen var lav, men SAS er ikke fortrukken så dem kunne man ikke vælge

CPH - AMS, AMS - CPH med SAS kunne af den grund hellere ikke vælges da de var dobbelt op på pris og SAS er ikke fortrukken, så der var 3 regler brudt

.
Får fat i offshore og må forklare at jeg ikke kan booke nogle billetter grundet den sene indkaldelse og manglende "regelsæt", men ingen problemer jeg kan jo bare hive fat i min travel manager så kan han godkende det, men han er smuttet på påskeferie det er alle, så offshore der ikke kender til individuelle rejseregler eller at der er påske i EU og arbejder man i påsken ryger man direkte i helvede og indkassere derved ikke 2000 kr. ved start.
Men de finder alternativer

CPH - FRA - AMS (afg. 10:00 ank. 18:45), AMS - MUC - CPH (Afg. 15:50 Ank 20:55), men det er nede bagerst, hvis jeg vil have baggage med må jeg selv punge ud også kan min supervisor jo godkende udlægget, ligeledes kan jeg jo opgradere og selv ligge ud.
Det var sådan lidt tåbeligt da jeg allerede har bookinger i systemet:
CPH - FRA - CAI - DOH - PHL i september på business og modsatte i oktober med Qatar/Lufthansa, men det var jo bestilt af travel manager, så det kunne offshore ikke uddrage noget af, altså vedrørende mine personlige rejseregler
I går blev selve billetten udskrevet så der kan man fortage ændringer direkte hos Lufthansa, men der er ingen mulighed for at opgradere og de kan første gøre noget ved billetten i morgen jf. deres telefonservice

.
Så tror jeg tager en på opleveren rejser kun med carry on og genbruger underdrenge, det er i en sen alder at tage på "interrail".
Click to expand...