BCA til CPH

Poster i 'NYHEDER' oprettet af clager, 23/10/17.

  1. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Forhåbentligt passer artiklens ordlyd så der kommer et kinesisk selskab til CPH fra næste år med rute PEK-CPH.

    De vil så overhale Cathay ruten fra HKG som forhåbentligt også vil bringe masser af turister fra Guangdong området til CPH.

    Når man ved hvor meget kinesiske turister spenderer i byerne de besøger - og ikke kun på øko baby mad i Irma - er det vist på tide det sker i 2018.

    https://www.businesstraveller.com/b...g-capital-airlines-targets-new-nordic-routes/
     
    SophieHendriksen, Kristian, PeterA og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Det blev postet på airlineroute i går:

    "Beijing Capital Airlines in the week of 22OCT17’s OAG Schedules Analyser update filed planned new European service, including Copenhagen and Helsinki, 3 weekly each. At present, only full-fare C/Y-class inventory is available for reservation.

    Beijing – Copenhagen eff 27MAR18 3 weekly
    JD387 PEK0230 – 0735CPH 330 246
    JD388 CPH0935 – 0105+1PEK 330 246

    Beijing – Helsinki eff 30MAY18 3 weekly
    JD407 PEK0230 – 0710HEL 330 357
    JD408 HEL1110 – 0105+1PEK 330 357"
     
    clager og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Det er en ret interessant timing. Svært at connecte fra PEK - og kun begrænsede muligheder for at connecte til CPH for at komme videre til PEK. Den anden vej er en helt anden snak. Var det ikke samme selskab som under brandet Hainan havde flyvninger til CPH i en kort periode for nogle år siden?
     
    Ulrik, PeterA og Henry "Synes godt om dette"
  4. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Synes næsten altid det lidt er sådan, hvis ikke selskabet vælger at holde deres fly på jorden i 7-8 timer for at optimere tidspunkterne for returrejsen.

    Men udrejsen fra PEK er vel egentlig udemærket - 02.30 er naturligvis ganske sent, men den tidlige ankomst 07.35 i CPH er ganske fornuftig. Kunne godt have været en time tidligere.

    Returen er helt håbløs! Men nok ikke så relevant for de fleste. Det er vel mest kinesere på pakke-tur.

    Her er et billede fra deres 330 - business class.
    [​IMG]
     
    tbh, MaleneChristensen, clager og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jo, det mener jeg også. BCA er ejet (70%) af Hainan Airlines.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Dengang var der tale om charter operationer.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. EKCH

    EKCH Aktivt medlem

    Beskeder:
    34
    "Synes godt om" modtaget:
    96
    Point:
    33
    Offlyer, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Desværre for SAS, så har de meget lav belægning på ARN-HKG. Det kan måske betyde en lukning af ruten eller en CPH-HKG rute. Man kan jo kun håbe.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. EKCH

    EKCH Aktivt medlem

    Beskeder:
    34
    "Synes godt om" modtaget:
    96
    Point:
    33
    Lad os se hvad der sker når svenskerne i næste uge officielt beslutter flygskatten med ikrafttrædelse april næste år - det kan meget vel være dødsstødet for ARN-HKG. Og så må vi se hvad SAS finder på med denne kapacitet
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Med mindre skatten udgør et betydeligt beløb pr. passager kan jeg ikke forestille mig, at det har den store betydning lige i dette tilfælde.
    Jeg tror ikke på, at det er afgørende for beslutningen, om en rejse til Hong Kong koster 5.540 eller 5.575 kroner.
    Det kan være noget andet ved europæiske rejser, hvor 50-100 kroner udgør en større andel af totalprisen men mon dog - priserne svinger med langt større beløb i løbet af dagen/ugen.
    Flyselskaber, presse og andre vil naturligvis påstå, at det har altafgørende betydning:eek: - lige som ved forhøjelser af tobaksafgiften - men efter kort tid er det glemt, og forbruget tilbage sit vante gænge.o_O
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. EKCH

    EKCH Aktivt medlem

    Beskeder:
    34
    "Synes godt om" modtaget:
    96
    Point:
    33
    Jeg er langt fra enig i denne betragtning og har trods alt en del indsigt og erfaring omkring dette emne.

    Den svenske skat bliver på 400 SEK på rejser til Asien og gælder afrejsende passager fra svenske lufthavne. For ARN-HKG ruten er dette en ekstra årlig omkostning på ca. 25 mio SEK - dette er naturligvis ikke et problem for SAS hvis det var muligt at lægge det fulde af denne omkostning over på passagerne gennem højere billetpriser. Al erfaring viser dog at dette ikke absorberes uden at det har påvirkning for belægningen.

    I det marked hvor SAS opererer er marginalerne små og derfor vil ekstra omkostninger naturligvis påvirke økonomien for de enkelte ruter. ARN-HKG har allerede yield udfordringer og dette gør det ikke bedre.

    SAS har også selv i flere omgange været ude og sige at denne skat kan have betydelig negativ betydning for deres ageren på det svenske marked og særligt de interkontinentale ruter. "Trusler" om at flytte fokus og linjer til CPH er også blevet kommunikeret via svenske medier så der er varmet op - insider oplysninger indikerer desuden at SAS ikke har tænkt at lade dette være tomme trusler såfremt skatten indføres.
     
    clager, THammer, Kristian og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeg skrev jo netop "Med mindre skatten udgør et betydeligt beløb" - og det må man jo sige, at beløb i den størrelsesorden er.:mad:

    Jeg forventede et beløb i omegnen af 50-100 kroner.:rolleyes:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,195
    "Synes godt om" modtaget:
    3,962
    Point:
    113
    Er der kilder til den kave belægning hhv yield på HKG ruten?
     
    Henry og Peter F. "Synes godt om" dette.
  15. EKCH

    EKCH Aktivt medlem

    Beskeder:
    34
    "Synes godt om" modtaget:
    96
    Point:
    33
    Nej ;):cool::D
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side