Bedste First Class - hjælp til booking

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af lionshield, 5/11/15.

  1. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Jeg planlægger i 2016 at booke en Award trip for 2 personer i First Class.

    Jeg har fra Amex opnået companion 2for1 ticket og vil denne gang udnytte den.

    Vi har ikke specifikke præferencer for destination, men prioriteten er helt klart bedste First Class produkt så der opnås mest muligt for pointene. Har dog kigget på både Hawaii (210K) og Asien (190K). Der skal helst være Hilton/Waldorf hoteller.

    Jeg har pt. 130K EB-point, men forventer løbende en optjening på nogle tusind per måned plus det løse (vil forsøge at optimere alle typer køb i shoppen. Eventuelle manglende point vil jeg købe.

    Derudover hvad skal der forventes at skulle betales i afgifter.

    Opsummering
    1) bedste produkt
    2) destination
    3) afgifter
    4) best value

    Til den/de som kommer med den bedste hjælp/tip udlodder jeg en flaske af min egen producerede whisky.
     
    Ekeren og tbh "Synes godt om" dette.
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    tbh "Synes godt om" dette.
  3. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Ja, det er det mere eller mindre.

    Jeg er bosiddende i Sverige (arbejder i DK). Her er det 150.000 SEK for at opnå 2for1.
    Rejser kan bookes med alle Star alliance selskaber.

    Whiskyen ligger lige nu på 8. år på fad og skal tappes i år inden jul. Jeg har produceret whisky sammen med forskellige mikro destillerier og opnået mine egne fade heraf.

    Denne whisky er en ikke røget recept, som nu ligger på rom fade.
     
  4. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Tja jeg er jo ikke *A ekspert, men her er vel dine valgmuligheder:
    • Asiana har et godt produkt
    • Lufthansa godt produkt og adgang til dedikteret terminal i Frankfurt men kan kun bookes <14 dage
    • Thai er ikke et specielt produkt
    • Singapore har ikke *A availability
    • Swiss har ikke *A availability
    • United er ikke et specielt produkt
    Ergo ville jeg fokusere på Asiana eller Lufthansa. Så er spørgsmålet jo om du gerne vil til Seoul eller have lidt mere frihed over hvor I skal flyve hen. Mht YQ tager Asiana ca. 300 EUR for en F på FRA-ICN og Lufthansa tager ca. 500 EUR.

    Så er der da lidt at tænke over måske?
     
    THammer "Synes godt om" dette.
  5. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Hvad med ANA?
    Frigiver de First Class til *Alliance?
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Asiana har jo snart kun F på A380'erne, hvilket begrænser det lidt. På deres antikke B747'ere er First (i hvert fald hard product) en joke.

    Jeg ville ikke udelukke TG, men det skal selvfølgelig være på A380'eren. Jeg har selv reviewet den her: https://flightfox.com/reviews/thai-airways-first-class
     
    clager "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    God pointe. Dem glemte jeg. Og ja det (mener jeg) de gør.
     
  8. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Og hvad med EVA first?
     
  9. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Har højest C.. Men potentiel god C med rimowa og dom...
     
    alexanderln "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    De har da ikke First...?
     
  11. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Aaah. I see.. ved bare at de også har et Rimova-amenty sæt.. men det giver de allerede til de rejsende på C. Troede det var et first-only sæt.
     
  12. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hvor længe i forvejen skal det planlægges? Det afgør potentialt LH og efterlader dig med kun Asien via NH/TG i mine øjne. Og i forvejen synes jeg den sidste lange bid til hawaii i United F ville være lidt kedelig i forhold.
    Du kan ikke lave noget spændende med USA-Asien-hjem og så med en billig billet til USA med den 2 4 1 amex ting?
     
  13. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Vil helst kunne planlægge i rimelig tid, men det er ikke den afgørende faktor.

    Tror ikke det er muligt med usa-asien-hjen da prisen er på baggrund af sas star alliance point sheet
     
  14. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg har lige diskuteret det med en kollega. Han har faktisk tidligere booket en norsk EBP på AmEx 2-4-1 til DPS med Thai. Conrad Ubud skulle også være et fremragende hotel.

    Thai er også det selskab med bedst odds for to sæder i F.

    Ellers nævnes Bogota (LH F) med Hilton Bogota, hvor der normalt skulle være til at få pladser i F, og Dubai (LH F) med Waldorf Astoria The Palm, Conrad + 3x Hilton - plus det løse i resten af UAE.
    Problemet med LH er selvfølgelig det med at det kun kan bookes 14 dage før, med meget få undtagelser.
     
  15. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Først ville jeg afstemme forventninger med den medrejsende - er det cool med 8 flyvninger på 5-7-10-12 dage? Erfaringsmæssigt er der mange som ikker orker ekstra flyvning for flyvningens skyld. Hvis I er enige om, at det gælder om at maksimere så er her lidt tanker:

    Air China First kan være et udemærket hard product. Alt andet er katastrofalt.

    Air India.. Har ikke selv testet dem og har heller ikke noget behov for det. Tror næppe det er nogen stor oplevelse og så inkluderer det jo transit i Indien - nej tak.

    ANA First er fantastisk godt. Behagelige suiter, utroligt imponerende service og rigtig flot mad.

    Asiana First er et næsten antikt hard product(Boeing 747). Service, mad og vine er helt okay, men langt fra ligeså poleret som på ANA.

    Lufthansa First vil helt sikkert imponere mest på jorden. First Class Terminal er noget unikt.

    Singapore Airlines er i en klasse for sig. Desværre er det kun på de få aldrende Boeing 772 man kan booke First med EB-point.

    Swiss er et super gedigent hard product på A330 og de nye B77W. A340 er aldrende. Servicen skal angiveligt være bedre end hos Lufthansa. Klart et bucekt list item.

    Thai... Blandet landhandel. Fly med moderne kabiner, gamle B747(findes de?) og A346 er ikke nogen stor oplevelse. Maden er helt okay uden at være fantastisk. Det store plus er helt klart "Thai smile" ofte er crew i godt humør og det smitter.

    United.. Well... Hvis man godt kan lide at være "buddy" og drikke af plastglas.. Bare lad være.


    Hvis jeg skulle planlægge turen ville jeg kigge på Sydøstasien. Thailand, Singapore, Indonesien etc.

    En mulig rute kunne være:
    København - Frankfurt: Lufthansa Business
    Frankfurt - Tokyo: Lufthansa Business*
    Tokyo - Singapore: ANA First
    //destination//
    Singapore - Bangkok: Singapore Airlines Business
    Bangkok - Tokyo: Thai First.
    Tokyo - Europa: ANA First
    Europa - København: SAS Plus / Lufthansa Business

    Ovenstående kræver naturligvis en hel del planlægning og fleksibilitet.

    *Ombookes forhåbentlig til Lufthansa First 14 dage før afrejse.
     
    Ulrik og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  16. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Dubai har jeg været i for ofte og ikke langt nok væk til at kunne nye flyveturen nok.
     
  17. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Interessant bud. Jeg tror desværre ikke at det er muligt at ændre til LH first efter booking på en 2-4-1 ticket. Alt skal klares fra start.
     
  18. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Som med alle andre EuroBonus rejser kan den ændres frem til 24 timer før afgang. Det er dog Tallin som skal foretage ændringen for dig.
     
  19. lionshield

    lionshield VIP medlem

    Beskeder:
    314
    "Synes godt om" modtaget:
    508
    Point:
    93
    Vil det ikke koste flere point hvis den ændres klasse. Eller det sker ikke hvis det som udgangspunkt er booket som F men bare ikke var tilgængelig på booking tidspunkt
     
  20. *flyer

    *flyer Sjeff

    Beskeder:
    245
    "Synes godt om" modtaget:
    631
    Point:
    93
    Du betaler altid for den højeste klasse i bookingen. Hvis du har 1 flyvning i F og 1 flyvning i C betaler du for F med det samme. Når du sidenhen ændrer sådan at du har 2 flyvninger i F betaler du kun ændringsafgift og evt. tillæg af skatter og afgifter.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side