Bedste lounge i CPH?

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Oliverankjaer, 21/12/17.

?

Bedste lounge i CPH

  1. Aviator Lounge

    1 vote(s)
    10.0%
  2. Regus Express

    0 vote(s)
    0.0%
  3. SAS Loungea

    6 vote(s)
    60.0%
  4. Atelier Lounge

    1 vote(s)
    10.0%
  5. Aspire Lounge

    2 vote(s)
    20.0%
  1. Oliverankjaer

    Oliverankjaer Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Hej alle!
    Jeg er lidt i tvivl om det her den rigtige kategori at skrive denne tråd, men nu prøver jeg.

    Det er sådan at jeg skal til Dubai her i januar, i den anledning har jeg tænkt mig at booke adgang til en lounge i stedet for at gå ind på en restaurant.

    Jeg er dog helt på bar bund ang. lounges i CPH, da jeg oftest vælger at sætte mig på en restaurant.

    Da jeg skal flyve om morgenen, er en god morgenmad fortrukket.

    OBS: Da jeg skal mellemlande er Eventyrloungen ikke tilgængelig, desværre.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hvem skal du flyve med? Jeg tror kun du kan købe dig adgang til SAS (business, ikke guld) loungen, hvis du flyver med dem.
    Hvis du har pas med kan du godt komme i eventyr loungen uanset hvor du skal flyve til :)
     
    Henry og Oliverankjaer "Synes godt om" dette.
  3. Oliverankjaer

    Oliverankjaer Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Skal flyve med SWISS begge veje.

    Mener også at man kan købe adgang selvom man ikke flyver med SAS? Er ikke helt sikker.
    Men SWIIS er en del af Star Alliance.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    I følge disse reger kan du ikke:
    https://www.sas.dk/content/dam/sas/pdfs/travel-info/terms-conditions-paid-lounge-access-en.pdf
    Jeg ved ikke hvor meget de håndhæver det.

    Regus ligger landside, så der ville du skulle igennem security efterfølgende, det giver ikke rigtigt mening. Aviator & Aspire ville jeg personligt ikke betale for, men jeg har gratis adgang og bliver lidt skuffet hver gang.

    Har endnu ikke prøvet Ateilier, men der var vist fornyligt en der postede nogle billeder...

    Lounges er ofte overvurderede og ikke pengene værd, efter min mening.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Ja ja lad afstemningen afgøre det, for Aspire og Aviator har da i det mindste et stort morgenmads udvalg kontra SASs, jeg ved ikke hvad der forgår inde i deres hemmelige klub, men det er vel underordnet i dette sammenhæng.

    Men en ting er sikkert der er ikke champagne så helt gode i CPH bliver de ALDRIG :cool:
     
    Henry og Oliverankjaer "Synes godt om" dette.
  6. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Det er ikke fordi jeg synes SAS er så meget bedre - men jo lidt bedre synes jeg nok der er, når der er plads at finde i hvert fald. Jeg kan dog kun sammenligne med ovenpå...
    Sidste besøg i Aspire(?, bytter altid rundt på dem ,den ved Apartments), der var 3 slags skiveskåret halvtørt brød, inkl. rugbrød, 2 slags kødpålæg, ost og syltetøj. I min verden var det ret begrænset.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Husker da ikke at Aspire eller Aviators morgenmad skulle være specielt lækkert...? Ville klart foretrække SAS ift til de to lounges.

    Tror nu, at jeg ville spare pengene på loungen, og i stedet få en ordentlig morgenmad på en af restauranterne. Med det forbehold, at jeg endnu ikke har besøgt Eventyr Loungen, så er der ingen af de andre lounges jeg ville betale noget særligt beløb for.
     
    Kristian, Henry og tbh "Synes godt om dette"
  8. Oliverankjaer

    Oliverankjaer Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Men hvilke morgenmads restauranter er noget værd i CPH?
     
    RasmusH og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,190
    "Synes godt om" modtaget:
    6,473
    Point:
    113
    Jeg har ikke prøvet morgenmaden i Atelier, men jeg var overrasket over udvalget af både mad- og drikkevarer til frokost på åbningsdagen. Generelt, synes jeg ikke nogen af lounger i København er noget at råbe hurra for. Helt klart bedre end terminalen, men det siger ikke så meget. Udvalget var lidt større i Atelier end de andre lounger, men jeg ved ikke hvor meget jeg ville betale for et ophold.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Før du køber adgang, så tjek lige, om du har et kort, du kan komme ind på. Eksempelvis Diners. Det er ofte billigere, end at betale ved indgangen. Nogle banker har også kort, der giver adgang.

    Regus har ikke morgenmad (såvidt jeg ved) - så glem dem.

    Endelig kunne du da overveje at gå over til Clariton hotel - jeg er sikker på, at maden er meget bedre dér, end i lufthavnen
     
    copenhagenboy "Synes godt om" dette.
  11. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Heh, godt spørgsmål. De gange jeg har spist morgenmad derude, har det været i Lagkagehuset. Men ja, der er ingen rigtige morgenmadsrestauranter derude. Hvis tiden er til det, så er Clarion nok det bedste bud, som @Henry skriver. Koster vist omkring de 200kr - men så skal man selvfølgelig igennem sikkerhedskontrollen efterfølgende.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Aspire, ikke fordi det er noget særligt, men for mig den eneste lounge som har rygerum. Du kan få basic mad og hvad du har lyst til at drikke. Synes faktisk den er hyggeligere end SAS loungen.
    Derudover er jeg enig med Henry, måske har du adgang via et kort....og så ville jeg også tage med i betragtning hvilken gate du skal flyve fra.
    Det er trods alt mere tidsbesparende at gå fra B til A end fra c-d (SAS) til A
     
    Senest redigeret: 21/12/17
    jespersm, banditten og Henry "Synes godt om dette"
  13. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Hey hey jeg nævnte ikke nogen gourmet eksplosion:cool:, men har været i SAS lounge for under en måned siden en morgen, deres madudvalg, var ikke et udvalg da der kun var rundstykker, ost og kylling på pølse, hvis ikke det var fordi jeg var en ædruelig mand havde jeg gået ombord i morgen dram og andet, hvilket de hellere ikke havde :p

    I Aspire eller Aviator der kan du da i det mindste drukne morgenmads sorgerne i en gammel dansk eller andet ildvand, men de har stadig et udvalg af morgenmad :p

    Det har jeg hellere ikke hævdet, bevares hvis du vil gå i SAS lounges og have dikteret hvad du skal spise til morgenmad så gør det, men det er vejen direkte til kommunisme hvor andre ved lige hvad du har behov for :D

    Nu har jeg tænkt over hvorfor jeg fortrækker Aspire fremfor andre, den minder om et morgen værtshus og det kommer jeg ikke på længere, så det er måske en romantisk tanke der følger mig - men de har et "udvalg", spegedreng, flæskerulle, ost, vist også lidt grønt til toppen.

    PS. Hvis der er nogen der forslår "musikstedet" så er jeg klar med tjære og fjer :D
     
    Henry og copenhagenboy "Synes godt om" dette.
  14. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Var det nedenunder i SAS loungen? De plejer at have flere slags brød ovenpå, nogle forskellige slags man selv kan skære, som ikke er helt så tørt.
    De plejde også at have gammel dansk, men jeg kan ikke huske om det er forsvundet sammen med nogle af de andre enhancements (øl på flaske, m.v.).. Så jaja, det er ikke godt, men ovenpå er stadig bedre end aspire/aviator...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  15. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Nu kommer jeg kun i underste etage, og der var intet som kunne tage min lyst til en Bloody Mary (tidligt på dagen). Men hold da op, det er en lounge. Hvorfor skal de bestemme, med mindre de er fyldt op af alkoholiserede alkoholikere.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Interessant diskussion. I Guldstuen kan man stadig få Gl. Dansk og Linje Akvavit. I hvert fald de sidste gange. Hvis man foretrækker Fernet Branca om morgenen, så er der normalt Fernet i Aviator. Jeg var for kort tid siden afsted med Norwegian en aften, hvor vi startede i Aviator med mit Eurocard Platin. Da det ikke var muligt at lave en Gin Tonic, så måtte vi over i Aspire, hvilket min ledsager var overordentlig tilfreds med, da man også kunne ryge.
     
    Henry, banditten, copenhagenboy og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Oliverankjaer

    Oliverankjaer Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Er CPH Apartments egentlig lukket?
    Kan ikke rigtig finde noget information på det mere.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Jeg skylder, at forklare hvorfor jeg har en svaghed for Aviator loungen.

    Da jeg var knægt i tresserne, så boede min mormor ved siden af Kastrup lufthavn, som jeg tit besøgte. Dengang var der en gang på 1. sal i den nuværende terminal 2 med udsigt til flyene. Det svarer til den del af Aspire loungen, som man går ned af trappen for at komme til. Igennem et vindue kunne man se ind til Hammers Restaurant, som er den nuværende Aspire lounge. Her har jeg mange gange stået og været misundelig på dem der havde råd til at flyve. Men nu er jeg selv en af dem.

    I dag er udsigten desværre ved at blive ødelagt af udbygningen af Terminal 2.

    Endnu bedre, så kunne man også for vistnok en krone stå ovenpå finger A og B og se flyene. Lige som Asterix kom til at drikke lidt meget trylledrik, så må jeg vist have indsnuset lidt for meget flybenzin. Jeg er i hvert fald blevet afhængig.
     
    asf, klausbm, RasmusH og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Var der for 14 dage siden en tidlig morgen. Den eksisterer skam endnu.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Oliverankjaer

    Oliverankjaer Nyt medlem

    Beskeder:
    8
    "Synes godt om" modtaget:
    21
    Point:
    3
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side