Bedste sæde på BA A380

Poster i 'BRITISH AIRWAYS | AVIOS' oprettet af jefi99, 12/1/15.

  1. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    På economy class er den meget korte historie, at sæde 25D er bedst.
    Her er en lille video, der forklarer hvorfor: http://www.dailymail.co.uk/video/ne...-sneak-peek-video-new-BA-A380-MailOnline.html

    Men årsagen til at jeg bringer det op, er at jeg skal flyve LHR-HKG inden for den næste uges tid, og opdagede at 25D søreme er ledigt på mandag. Det er ikke ledigt på andre dage inden for de næste 10 dage. Jeg ville egentlig helst flyve på søndag, men skal jeg flytte det en dag, så jeg kan nappe det sæde?

    I øvrigt ser det ud som om at BA flyver med halvtomme fly på ruten her i januar.
    BA25 seatmap på mandag (fra ExpertFlyer):
    ExpertFlyer.com   Empowering the Frequent Flyer.png
     
  2. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Koster det noget at ombooke? Jeg mener LHR-HKG er jo en lang nok tur det er værd at tage med i overvejelserne vil jeg bestemt mene!
     
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg har ikke booket endnu!
     
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Hvis det er halvtomme fly, er det så ikke med at satse på 3 tommer sædder og et vindue? (jeg er til vinduespladser, og større chance for 3 end 4 sædder til dig) Hvis du er modig tager du en række med B/J og satser på der ikke er nogen der gider sidde ved siden af dig, men det kan selvfølgelig også ende med en laaaaang tur :p Har desværre endnu ikke været i en A380'er, men er skærmen til IFE ikke også bedre i sæddet foran end i et sådan sæde, hvis du altså bruger det.
    Er der prisforskelle på dagene? Jeg ville hellere have en dag ekstra i Hong Kong end lidt ekstra benplads.. specielt med chancen for tomme sædder :)
     
  5. Bizflyer

    Bizflyer Aktivt medlem

    Beskeder:
    143
    "Synes godt om" modtaget:
    127
    Point:
    43
    Hvis det er sådan at det er nødudgang fra crew compartement, undres jeg over hvorfor det ikke er tilsvarende for andre A380's? Har de måske ikke crew compartment samme sted?
     
  6. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Jeg skal være i Asien i 3 mdr, så en dag fra eller til gør ikke det store.
    Jo det er fristende at satse på en hel række med tomme pladser. Jeg er ligeglad med vinduet. Men hvis det er løsningen, kan jeg lige så godt tage BA27 (B777), der lader til at være endnu tommere end A380'eren.
    Prisen er den samme alle dage (kr 2250 CPH-LHR-HKG retur, tricked fare). Jeg skal videre til Vietnam eller Thailand, hvilket formentlig bliver Avios award på CX/KA. Allerhelst vil jeg til DAD (for at komme til Hue og Hoi An), men jeg afventer lige vejrudsigten, når vi kommer lidt tættere på afgang. Lige nu regner det vist hele tiden, og det gider jeg ikke. Jeg vil helst undgå en overnatning i HKG på udturen (jeg har været der et utal af gange), men tager det om nødvendigt.
     
  7. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Den hedder 34D hos AF, 48D hos OZ, 47D hos KE. Ved ikke hvorfor EK og LH ikke har den em-ex?
     
  8. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Den pris er jo... nå men! Ja hvis din noise cancelling headphones mindsker forskellen mellem en 777 og a380, så er det vel også nemmere/sikrere at komme ud fra HKG hvis du kommer tidligere.. :p
    Har vist en månedes ferie til juni, havde overvejet om det skulle være øst europa eller asien, men nu fik jeg drømme om Vietnam :)
    OT, men bare af interesse, er det bare leisure og Flightfox arbejde du tager til Asien for, eller er der andet bag den tur?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Mix af business og leisure. Jeg arbejder derude fra.
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  10. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvis man arbejder virtuelt kan man vel lige så godt bo et sted i verden der er billigere end Danmark...
     
    Nicki Lolk Sørensen, Henry og jefi99 "Synes godt om dette"
  11. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Jeg tillader mig at bringe denne tråd op igen.

    Jeg har fundet et fantastisk tilbud på BA-billetter CPH-MIA henover månedsskiftet februar/ marts 2017. Er der nogen der kan fortælle mig lidt om BA's Euro Traveller klasse på deres A380'er og evt seatingen? :)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Måske hvis du deler tilbuddet? ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Well.. De findes sikkert billigere, men de udbydes til ca. 3500 retur :)
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Jeg har fløjet med BA og deres A380'er flere gange og det er en ren fornøjelse og meget bedre end fx. deres Boeing 787'ere.

    Når det er på de lange ruter kalder BA det deres world traveler - kun i Europa kalder de det Euro Traveler :)

    Jeg vil altid forsøge at kommer på 1. salen, da du kun sidder 2 ved vinduet og ikke som nederst med 3 ved vinduet. Der er lidt ekstra plads ved vinduet, da der er et opbevaringsrum.

    Se selv seat map her: https://www.seatguru.com/airlines/British_Airways/British_Airways_Airbus_A380_new.php

    Er der noget bestemt du søger?
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  15. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Der var/er naturligvis tale om en slå fejl, men vi forstår hinanden :)

    Jeg er mest interesseret i at vide om det er pengene værd, eller jeg burde satse på et andet airline. SAS udbyder CPH-MIA til ca. 9000 retur ( i SAS Go) og for den pris kan jeg få rejsen på Club World på hjemturen :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    BA World Traveller er lige så fin som så mange andre økonomi løsninger så ingen grund til at fravælge det.
     
    Kermit og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Helt enig med @jakobv84 om at British Airways økonomi produkt er ganske fint. Der er gode sæder, mad og drikke ombord.

    Så hvis du kan flyve i Club World på vejen hjem, som er en natteflyvning, så får du lie flat og dermed en god nats søvn. Dertil fast track i London grundet Club World, så det gør transitten nemmere. I min verden havde jeg klart valgt British Airways.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    BA køre noget kampagne som gør at differencen mellem deres World Traveller og World Traveller Plus er ret lille. Jeg har set CPH-LHR-MIA og retur til ca. dkr. 4.500 - mener dog det var marts/april.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  19. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    -Man skulle tro, at de SAS priser er helt forkerte.
    -Jeg søger også en billet CPH-JAX (Jacksonville, Florida) i maj for at overvære den store, store golf begivenhed : The Players Championship, Ponte Vedra Beach ... SK/UA koster godt 9.000 kr, hvorimod BA/AA kun forlanger godt 3.500 kr.

    -Og hvis jeg nærstuderer retur-delen på SK prisen, så er Plus billigere end GO !!!
     
    asf, Kristian og Henry "Synes godt om dette"
  20. Calle77

    Calle77 EBG, Marriott Bonvoy Gold, Accor ALL Silver

    Beskeder:
    893
    "Synes godt om" modtaget:
    2,015
    Point:
    93
    Hvornår i feb/mar kigger du? Jeg kan finde priser ned omkring dkr. 4.000 med SAS, f.eks. 27/2-8/3.
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side