På economy class er den meget korte historie, at sæde 25D er bedst. Her er en lille video, der forklarer hvorfor: http://www.dailymail.co.uk/video/ne...-sneak-peek-video-new-BA-A380-MailOnline.html Men årsagen til at jeg bringer det op, er at jeg skal flyve LHR-HKG inden for den næste uges tid, og opdagede at 25D søreme er ledigt på mandag. Det er ikke ledigt på andre dage inden for de næste 10 dage. Jeg ville egentlig helst flyve på søndag, men skal jeg flytte det en dag, så jeg kan nappe det sæde? I øvrigt ser det ud som om at BA flyver med halvtomme fly på ruten her i januar. BA25 seatmap på mandag (fra ExpertFlyer):
Koster det noget at ombooke? Jeg mener LHR-HKG er jo en lang nok tur det er værd at tage med i overvejelserne vil jeg bestemt mene!
Hvis det er halvtomme fly, er det så ikke med at satse på 3 tommer sædder og et vindue? (jeg er til vinduespladser, og større chance for 3 end 4 sædder til dig) Hvis du er modig tager du en række med B/J og satser på der ikke er nogen der gider sidde ved siden af dig, men det kan selvfølgelig også ende med en laaaaang tur Har desværre endnu ikke været i en A380'er, men er skærmen til IFE ikke også bedre i sæddet foran end i et sådan sæde, hvis du altså bruger det. Er der prisforskelle på dagene? Jeg ville hellere have en dag ekstra i Hong Kong end lidt ekstra benplads.. specielt med chancen for tomme sædder
Hvis det er sådan at det er nødudgang fra crew compartement, undres jeg over hvorfor det ikke er tilsvarende for andre A380's? Har de måske ikke crew compartment samme sted?
Jeg skal være i Asien i 3 mdr, så en dag fra eller til gør ikke det store. Jo det er fristende at satse på en hel række med tomme pladser. Jeg er ligeglad med vinduet. Men hvis det er løsningen, kan jeg lige så godt tage BA27 (B777), der lader til at være endnu tommere end A380'eren. Prisen er den samme alle dage (kr 2250 CPH-LHR-HKG retur, tricked fare). Jeg skal videre til Vietnam eller Thailand, hvilket formentlig bliver Avios award på CX/KA. Allerhelst vil jeg til DAD (for at komme til Hue og Hoi An), men jeg afventer lige vejrudsigten, når vi kommer lidt tættere på afgang. Lige nu regner det vist hele tiden, og det gider jeg ikke. Jeg vil helst undgå en overnatning i HKG på udturen (jeg har været der et utal af gange), men tager det om nødvendigt.
Den pris er jo... nå men! Ja hvis din noise cancelling headphones mindsker forskellen mellem en 777 og a380, så er det vel også nemmere/sikrere at komme ud fra HKG hvis du kommer tidligere.. Har vist en månedes ferie til juni, havde overvejet om det skulle være øst europa eller asien, men nu fik jeg drømme om Vietnam OT, men bare af interesse, er det bare leisure og Flightfox arbejde du tager til Asien for, eller er der andet bag den tur?
Hvis man arbejder virtuelt kan man vel lige så godt bo et sted i verden der er billigere end Danmark...
Jeg tillader mig at bringe denne tråd op igen. Jeg har fundet et fantastisk tilbud på BA-billetter CPH-MIA henover månedsskiftet februar/ marts 2017. Er der nogen der kan fortælle mig lidt om BA's Euro Traveller klasse på deres A380'er og evt seatingen?
Jeg har fløjet med BA og deres A380'er flere gange og det er en ren fornøjelse og meget bedre end fx. deres Boeing 787'ere. Når det er på de lange ruter kalder BA det deres world traveler - kun i Europa kalder de det Euro Traveler Jeg vil altid forsøge at kommer på 1. salen, da du kun sidder 2 ved vinduet og ikke som nederst med 3 ved vinduet. Der er lidt ekstra plads ved vinduet, da der er et opbevaringsrum. Se selv seat map her: https://www.seatguru.com/airlines/British_Airways/British_Airways_Airbus_A380_new.php Er der noget bestemt du søger?
Der var/er naturligvis tale om en slå fejl, men vi forstår hinanden Jeg er mest interesseret i at vide om det er pengene værd, eller jeg burde satse på et andet airline. SAS udbyder CPH-MIA til ca. 9000 retur ( i SAS Go) og for den pris kan jeg få rejsen på Club World på hjemturen
BA World Traveller er lige så fin som så mange andre økonomi løsninger så ingen grund til at fravælge det.
Helt enig med @jakobv84 om at British Airways økonomi produkt er ganske fint. Der er gode sæder, mad og drikke ombord. Så hvis du kan flyve i Club World på vejen hjem, som er en natteflyvning, så får du lie flat og dermed en god nats søvn. Dertil fast track i London grundet Club World, så det gør transitten nemmere. I min verden havde jeg klart valgt British Airways.
BA køre noget kampagne som gør at differencen mellem deres World Traveller og World Traveller Plus er ret lille. Jeg har set CPH-LHR-MIA og retur til ca. dkr. 4.500 - mener dog det var marts/april.
-Man skulle tro, at de SAS priser er helt forkerte. -Jeg søger også en billet CPH-JAX (Jacksonville, Florida) i maj for at overvære den store, store golf begivenhed : The Players Championship, Ponte Vedra Beach ... SK/UA koster godt 9.000 kr, hvorimod BA/AA kun forlanger godt 3.500 kr. -Og hvis jeg nærstuderer retur-delen på SK prisen, så er Plus billigere end GO !!!