Bedste søgemaskine til fleksible rejser

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af jacobb, 7/12/14.

1. jacobb

jacobb Aktivt medlem

Beskeder:
    103
    "Synes godt om" modtaget:
    108
    Point:
    43
    Hej alle,

Jeg vil høre hvilke søgemaskiner I kan anbefale til fleksible rejser, enten på destinationen eller tidspunktet.

Jeg vil fx gerne besøge Iran i løbet af foråret, og er sådan set (mere eller mindre) ligeglad med hvornår det skulle være - kender I et godt sted, hvor jeg kan få en god oversigt over hvornår jeg billigst kan rejse til en given destination?

Derudover leder jeg også efter et godt site, hvor jeg fx kan sige at jeg gerne vil på en tur torsdag - søndag en given weekend, og så vil jeg gerne have rejseforslag til fornuftige priser og forbindelser?

På forhånd tak!

2. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    @jacobb - jeg ville flyve med emirates til Dubai og så ville jeg se om flydubai.com kunne flyve dig til Tehran eller Mashhad - check: http://www.flydubai.com/en/plan/

Nok ikke svaret på dit spørgsmål, men måske du kunne bruge det alligevel.. - men synes da momondo har en god visuel ide med hensyn til priser, når man søger!

3. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,132
    8,201
    Point:
    113
    til første vil jeg foreslå at bruge ITA matrix (http://matrix.itasoftware.com/) til at finde et billigt tidspunkt at rejse på, der er enormt mange features, du kan søge på flere lufthavne samtidig, søge på rejselængde med 7 forskellige dages længder (f.eks søge på 7,8,9,..,14 dages tur fra CPH/AAR/AAL til XXX/YYY osv, du kan søge på rigtig mange lufthavne ad gangen). Så vælger du bare 1 dato og så søger den med afrejse den dato og alle dage en månede frem. Det går hurtigt at lære syntax, og google/bonusfeber er din ven hvis du skal have hjælp. Du kan ikke booke igennem ITA matrix, men skal bagefter søge på din rejse på f.eks. kayak.com
    Til det andet ville jeg bruge google flights, der er en guide på dette site, men det er ret intuitivt så det kan nok gøres uden at sætte sig ind i det.

4. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    @tbh - enig, men problemet med ITA og Google er, at de ikke altid har "Lowcost" flyselskaberne med.. - men du svarede jo på Jacobs spørgsmål :)

5. jacobb

jacobb Aktivt medlem

Beskeder:
    103
    108
    Point:
    43
    Mange tak for rådene!

6. asf

asf VIP medlem

Beskeder: