Bedste selskab til bonusrejse for børn under 2år

Poster i 'BRITISH AIRWAYS | AVIOS' oprettet af jakobv84, 5/1/15.

  1. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvis man nu er i den situation at man er ung forretningsrejsende og man er ved at stifte familie kan jeg anbefale man kraftigt overvejer at skifte til British Airways. Det er fordi at når man har børn under 2 år så kan de (i princippet) rejse med som "lap infant" til en meget billig pris -- MEN når du indløser points kan det være en anden sag. Her er hvad de selskaber vi som danskere typisk ville benytte tager for at du bruger points og tager en baby med i skøddet. Bemærk at jeg selv har samlet det ind og det er ikke regler selskaberne aktivt publicerer så tag alt med det forbehold!:

    One World
    • airberlin 10% of the adult revenue fare, plus taxes & fees
    • American 10% of the adult revenue fare, plus taxes & fees
    • British Airways 10% of the adult mileage ticket, plus taxes & fees
    • Finnair 10% of the adult revenue fare, plus taxes & fees
    • Iberia 10% of the adult revenue fare, plus taxes & fees
    Star Alliance
    • Air Canada (Y: $50 or 5k miles, C: $100 or 10k miles, F: $125 or 12.5k miles)
    • Lufthansa 0%, Taxes & fuel surcharges only
    • SAS 10% of the adult revenue fare, plus taxes & fees
    • Singapore 10% of the adult revenue fare, plus taxes & fees
    Bemærk at de 10% af adult revenue fare er en "full fare" billet altså i booking klasser Y eller C så det kan hurtigt løbe op i mange tusinde kroner for en C-award.

    De bedste selskaber i mine øjne er derfor Air Canada, British Airways eller Lufthansa.
    • Air Canada tager fuel surcharges på awards for voksne
    • British Airways kan man undgå fuel surcharges helt (både for børn og voksne) hvis man flyver med Air Lingus eller Air Berlin. Ellers skal man betale deres standard fuel surcharges for voksne.
    • Lufthansa skal man betale fuel surcharges på alle awards (både for børn og voksne) som kan være ganske heftige.
    Dette er blot en af grundene til at jeg er skiftet til BA da jeg har en lille datter. At kunne tage hende med på en Air Berlin business class award for 10% ekstra miles er ganske enkelt meget sjovere end at skulle betale adskillige tusinde for at tage hende med på andre selskaber.
     
    Flemming Poulsen, jefi99 og Kristian "Synes godt om dette"
  2. danielbirch

    danielbirch VIP medlem

    Beskeder:
    474
    "Synes godt om" modtaget:
    1,031
    Point:
    93
    Spændende og godt set, Jakob. Jeg savner BA - der er stadig en lille smule britisk "stil" over dem. På en god dag.

    Det er dog værd at bemærke, at du på SAS altid kan købe bonusbilletter til børn for 50% af normal-point-prisen, men at børn optjener fuldt point uanset alder. Kombineret med en familiekonto hos SAS kan det faktisk blive udmærket.
     
    Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  3. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Ja desværre gælder det kun awards på SAS egne afgange og ikke på Star Alliance flyvninger.
     

Del denne side