Beijing - Tips og hjælp

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af René Riisgaard, 8/5/19.

  1. René Riisgaard

    René Riisgaard Nyt medlem

    Beskeder:
    5
    "Synes godt om" modtaget:
    13
    Point:
    3
    Jeg har bestilt en bonus rejse til Beijing med min 10 årige datter, og har brug for jeres erfaringer. Der findes +10.000 tips på diverse sider, men jeg er ikke blevet meget klogere.

    Vi lander lørdag kl. 12, og afgang onsdag kl. 14.50, så vi vil gerne nå at se de største seværdigheder (se så meget som muligt).

    Transport fra/til lufthavn. Hvad er bedst/lettest?

    Visum: Skal man købe en guided tur for at ansøge om visum, og kan I anbefale nogen turselskaber?

    Hotel: Det er meget svært at vælge hotel og hvor det skal være. Vi vil bo centralt og godt. Jeg har Accor Gold, Radisson Gold, Discovery Black og Marriott Sølv. Discovery har NUO og Kempinski hoteller som ser gode ud, mens Marriott måske har hoteller med bedre beliggenhed.

    På forhånd tak for hjælpen
     
    Henrik Olsen, T4L, danielstrandby og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    René Riisgaard, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Taxi er rimeligt nemt og billigt, men trafikken kan gå lidt langsomt. Der er lufthavnstog der går til San Yuan Xiao og Dong Zhi Men. Hvis at jeres hotel er tæt på en af dem er det en mulighed.
    Man behøver ikke guided tur for 144 timers (transit) visa. Men man skal have et booket hotel. Print ud hotel booking + fly info...
    Beijing er en STOR by, og har dermed flere forskellige centre. Gør op hvad at der er vigtigt for jer mht beliggenhed, for mig er det vigtigt at det er tæt på metro.
    Uden at kende jer vil jeg anbefale Chaoyang (det moderne Beijing + parker) eller Wangfujing (tæt på Tiananmen + den forbudte by).
     
    René Riisgaard, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,052
    "Synes godt om" modtaget:
    4,476
    Point:
    113
    Jeg kan virkelig anbefale Park Hyatt i Beijing, selvom det nok ikke er blandt de hoteller hvor du har status. Book Prive raten, så får du morgenmad for 2, en opgradering og 100$ FB credit. Du kan læse lidt mere om mine oplevelser i Beijing her: https://insideflyer.dk/forums/threads/beijing.4231/

    Scandinaviantraveller har lige lavet en 24-timer guide til Beijing, hvor der måske også kan hentes lidt inspiration https://scandinaviantraveler.com/en/places/24-hours-in-beijing. God tur!

    P.S. I førstnævnte tråd omtaler jeg Xiaomi butikken. Mon ikke din 10-årige datter ville blive glad for en af deres elektriske scootere? :D
     
    Senest redigeret: 8/5/19
  5. Fribytter

    Fribytter VIP medlem

    Beskeder:
    176
    "Synes godt om" modtaget:
    530
    Point:
    93

    Ang. el-scootere, så mindes jeg at alle lufthavne i Kina har x-ray scannere lige efter bagage er checket ind, hvor de kigger efter bl.a. batterier, som man ikke må have med i check in. Ellers er det rigtigt Mi har nogle super gode produkter (Kinas måske svar på Apple...)
     
    René Riisgaard, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  6. phoenixcnnj

    phoenixcnnj Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    Ang. visum, behøver man ikke købe en guided tur. Du kan finde oplysinger på
    https://bio.visaforchina.org/CPH2_EN/

    Hvis I skal videre fra Beijing videre til et tredje lande eller område, f.eks. København - Beijing - Tokyo, kan I faktiske slippe for at søge for visum, istedet kan I få 144 timers trans visa når I lander i lufthavnen. Det er mange penge I kan spare.
     
    René Riisgaard, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  7. phoenixcnnj

    phoenixcnnj Medlem

    Beskeder:
    30
    "Synes godt om" modtaget:
    62
    Point:
    18
    Seværdigheder i Beijing, der er alt for mange steder.

    I har 3 hele dage i Beijing. Dag 1, skal I tage ud at se Den Kinesiske Mur. Istedet det mega populærte Badaling, vil jeg anbefale I besøger Mutian Valley. Det er lidt længe væk fra byen. Men I kommer til at få en meget bedre oplevelse her. Dag 2, kan I starte med Den Forbudte By -> Tiananmen Plads -> Himmelens tempel. Den forbudte by har nu en begræsning max. 80,000 besøg om dag. Billetten kan købes max 10 dage før ens besøg, hver ID (passport) kan kun købe en billet. I kan få hotel til at hjælpe med at bestille eller købe på nettet. Dag 3, kan I brug tid på Hutong tur eller på egen hånd.

    Håber det hjælper :)
     
    René Riisgaard, klausbm, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side