Beijing

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af T4L, 18/7/18.

1. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    633
    "Synes godt om" modtaget:
    2,090
    Point:
    93
    There are 9 million bicycles in Beijing.......Det var en gang. Ved mit sidste besøg over en weekend tror jeg ikke jeg talte flere end 25 af slagsen. Til gengæld er der rigtig mange biler nu i byen, flere end indbyggere i hele Danmark!. Og bare så mange mennesker! Regeringen har planer om at flytte dele af administrationen til yderkanten af Beijing. Man regner med at det vil lette trykket med ca. 6 millioner mennesker. Sikke nogle tal! Her kommer så også mit hemmelige tip: Besøg ikke Tiananmen Pladsen på en weekend, medmindre du vil være alene med ca. 100.000 kinesere. Da vi kun var der i 2 dage, gjorde vi det så alligevel. Det er ikke sådan lige til at komme på pladsen med masser af afspærringer og security. Men det lykkedes til sidst og det lykkedes endda at tage et par billeder uden alt for mange mennesker på!

IMG-2990.JPG
    IMG-2991.JPG

Det er billigt at køre i taxa i Beijing. Men det er endnu billigere at bruge Didi i stedet for, den kinesiske version af Uber https://itunes.apple.com/us/app/didi-greater-china/id554499054?mt=8 Det koster kun ca. halvdelen af en taxa og fungerer rigtig godt.

Vi havde lidt vanskelig ved at finde udgangen fra Tiananmen Pladsen gennem alle afspærringer. Nemmeste vej var gennem en metrostation. Så skulle vi også prøve det og det var overraskende nemt! Man kan vælge engelsk som sprog på billetautomaten og det er meget nemt at forstå hvilke knapper man skal trykke på. Det var også meget nemt at finde ud af hvilke linier man skal tage hvorhen. Imponerende!

Vi tog metroen til Xiaomi butikken på The Place. Man kan læse lidt om hvad det er her https://www.thebeijinger.com/blog/2018/03/12/inside-xiaomis-everything-store-beijings-place. Butikken ligner fuldstændig en Apple butik. Men udover al mulig elektronik tilbyder de også mange andre ting, som allesammen ligner et kendt varemærke. Og så er de selvfølgelig meget billigere. Vi er i hvert fald blevet en hel del power banks rigere. De er en rigtig god gave til at tage med hjem til familie og venner.

Hvor skal man bo i Beijing? Der er et hav af hoteller at vælge imellem. Vi havde ingen anelse om hvilken location var bedst. Det virker som om lige meget hvor man bor, så er der langt til det meste. Prisen for et standardværelse på Park Hyatt Beijing var 1.170 af de kinesiske kroner (ca. samme værdi som de danske) + 15% skatter. Det er det billigeste Park Hyatt jeg nogensinde har hørt om og jeg har aldrig boet på sådan et før. Så jeg slog til og blev bestemt ikke ked af det.

For at starte med det lidt negative så ligger hotellets lobby på etage 63. I sig selv er det ikke noget problem. Men når man kommer tilbage til hotellet og skal på sit værelse, så skal man først køre op til 63 og skifte elevator, fordi værelserne ligger under lobbyen. Jeg har ingen status med Hyatt og forventede ingen opgradering. Men standardværelset var allerede helt kanon!

IMG-2994.JPG IMG-2993.JPG

Jeg plejer at undgå at spise på hotellets restauranter og prøver at finde noget andet spændende i stedet for. Men vi følte os alligevel lidt fristet af at spise frokost på hotellets "The Lounge" og nyde udsigten. Her CCTVs hovedsæde som jeg synes er en meget spændende bygning.
    IMG-2992.JPG

Menukortet på The Lounge byder på et stort udvalg af både vestlige og østlige retter. Vi følte os fristet af deres signature dish Wagyu Beef Noodle Soup. Jeg kan bare sige en ting. Yummy!
    IMG-2971.JPG

Jeg vil allerede tilbage bare for at spise den suppe! Vi spurgte om vi også ville kunne få den serveret som morgenmad inden vores fly hjem og det kunne vi. Betjeningen blev så glad for, at vi var så glad for deres mad, at vi fik en gratis dessert!

To dage i Beijing var alt for kort tid. Jeg håber bestemt snart at komme tilbage og opleve mere af den spændende udvikling i Kina.

Jeblin, Convict, Kristian og 12 andre "Synes godt om" dette.
  2. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    1,720
    "Synes godt om" modtaget:
    6,707
    Point:
    113
    @T4L du mangler en selfie stick, så kan man også bruge den til at tage billeder med sin telefon henover hovedet på folk, når der er mange mennesker :)

Den der suppe... ej den ser god ud! :)

T4L, Henry og THammer "Synes godt om dette"

Del denne side