Berlin Brandenburg Airport - Nogen der kender til historien?

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Henrik Olsen, 8/1/14.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
  2. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Utroligt at tyskerne, af alle, ikke kan finde ud af det med Projektledelse, troede det lå i deres gener, det er må jo virkeligt give et knæk i deres selvtillid. Men synes egenligt også at de "gamle" lufthavne er hyggelige nok og tæt på byen, så klager ikke over den nye lufthavn ikke er åbnet endnu. tænkte på, om hvis de skulle i terapi, at de kunne starte med at samle den her: http://shop.lego.com/en-DK/Maersk-Line-Triple-E-10241?_requestid=5352381

    Faktisk, er samlesæt jeg selv kunne overveje at købe!
     
    Flemming Poulsen og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Jeg var inviteret til Berlin af Air Berlin et års tid inden den først planlagte åbning, hvor AB inviterede flere hundrede folk fra hele Europa til et stort arrangement for at gøre lidt reklame for deres nye hub - det kostede den kassen - åbenbart til ingen verdens nytte. Vi fik rundvisning på byggepladsen, stor fest på Intercontinental, rundtur i byen, fly, hotel osv osv - og dengang mente alle at alt var klart og de var da også meget langt at dømme udefra.

    At lufthavnen er så forsinket er en gåde.

    Jeg vil give dig ret i at specielt Tegel er super godt placeret i forhold til byen, men kapaciteten er sprængt og de gange jeg har forsøgt med connections har det været helt forfærdeligt. Så som hub fungerer det ikke som det er nu.

    Specielt AB må det have kostet kassen ikke at kunne føre deres hub-planer ud i livet og ikke mindst at have investeret hangarer osv som ikke kan bruges. Iflg. den præsentation vi fik, så skulle BER være super god til connections samt have god infrastruktur ind til byen, så jeg tror nu nok det bliver rigtig godt når den åbner, men så længe der ingen fly letter og lander så er det jo lige meget ;)

    Med tiden kan BER godt blive en stor konkurrent til CPH som hub videre i verden, så jeg tror CPH skal være glade for forsinkelsen.

    Men hvordan de nogensinde skal tjene pengene hjem igen på BER må tiden vise. Med så store budgetoverskridelser så skal der altså tjenes nogle penge. Man kan frygte at afgifterne bliver enormt høje, som igen kan gøre det økonomisk uattraktivt at bruge BER som hub. Men uanset bliver det spændende at følge.
     
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    De er gode til lufthavne i Tyskland :)

    Er det det som kaldes offentlig igangsættelse af projekter med det formål at mindske arbejdsløsheden :)

    Hilsen
    Henrik
     
  6. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
  8. Flemming Poulsen

    Flemming Poulsen VIP medlem

    Beskeder:
    0
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    99
    Det er godt nok lidt at en joke med den lufthavn.

    Jeg var (sammen med 200 andre fra Europa) inviteret af AirBerlin i 2010 til at se den nye lufthavn, osm de glædede sig meget til skulle åbne ;)

    Ikke meget AB fik ud af det PR-arrangement ;)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  9. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    det bliver sku bedre og bedre med den lufthavn: http://www.check-in.dk/leverandoerkonkurs-truer-ny-berlin-lufthavn#.VdcBWPaqpBc

    "Imtech er en af nøglevirksomhederne i bygningen af den nye lufthavn. Fra vort perspektiv er det klart, at en konkurs vil påvirke de milepæle vi har sat op for at kunne afslutte byggearbejdet i marts 2016. Vi har nu nedsat en task force, der skal vurdere, hvorvidt og i hvilket omfang den planlagte åbning i andet halvår af 2017 vil blive ramt af dette."

    så vi må trækkes med TXL et par år endnu...
     
    Daniel K "Synes godt om" dette.
  10. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93

Del denne side