Bonusfeber har i hvert fald lige fået informationer om at den nye lufthavn som skulle åbne i 2012 nu heller ikke åbner her i 2014.. Læs om det her: http://bonusfeber.dk/berlin-brandenburg-lufthavn-abner-ikke-alligevel-ar/ Nogen der har mere information om dette og også et gæt på om den så åbner i 2015? Hilsen Henrik
Utroligt at tyskerne, af alle, ikke kan finde ud af det med Projektledelse, troede det lå i deres gener, det er må jo virkeligt give et knæk i deres selvtillid. Men synes egenligt også at de "gamle" lufthavne er hyggelige nok og tæt på byen, så klager ikke over den nye lufthavn ikke er åbnet endnu. tænkte på, om hvis de skulle i terapi, at de kunne starte med at samle den her: http://shop.lego.com/en-DK/Maersk-Line-Triple-E-10241?_requestid=5352381 Faktisk, er samlesæt jeg selv kunne overveje at købe!
Jeg var inviteret til Berlin af Air Berlin et års tid inden den først planlagte åbning, hvor AB inviterede flere hundrede folk fra hele Europa til et stort arrangement for at gøre lidt reklame for deres nye hub - det kostede den kassen - åbenbart til ingen verdens nytte. Vi fik rundvisning på byggepladsen, stor fest på Intercontinental, rundtur i byen, fly, hotel osv osv - og dengang mente alle at alt var klart og de var da også meget langt at dømme udefra. At lufthavnen er så forsinket er en gåde. Jeg vil give dig ret i at specielt Tegel er super godt placeret i forhold til byen, men kapaciteten er sprængt og de gange jeg har forsøgt med connections har det været helt forfærdeligt. Så som hub fungerer det ikke som det er nu. Specielt AB må det have kostet kassen ikke at kunne føre deres hub-planer ud i livet og ikke mindst at have investeret hangarer osv som ikke kan bruges. Iflg. den præsentation vi fik, så skulle BER være super god til connections samt have god infrastruktur ind til byen, så jeg tror nu nok det bliver rigtig godt når den åbner, men så længe der ingen fly letter og lander så er det jo lige meget Med tiden kan BER godt blive en stor konkurrent til CPH som hub videre i verden, så jeg tror CPH skal være glade for forsinkelsen. Men hvordan de nogensinde skal tjene pengene hjem igen på BER må tiden vise. Med så store budgetoverskridelser så skal der altså tjenes nogle penge. Man kan frygte at afgifterne bliver enormt høje, som igen kan gøre det økonomisk uattraktivt at bruge BER som hub. Men uanset bliver det spændende at følge.
nu når vi er ved det kuriøse, så ved jeg ikke om i læste om Kassel/Calden Airport her i julen: http://jyllands-posten.dk/rejser/ECE6362795/tysk-milliardlufthavn-star-uden-fly-og-passagerer/ Den er dog bygget til tiden, men ingen kunder... - også Spanien, i deres byggeboom iver lavede en forhastet beslutning med en lufthavn der er ingen de rbruger: AVE, læs here på wiki om den: http://en.wikipedia.org/wiki/Ciudad_Real_Central_Airport
De er gode til lufthavne i Tyskland Er det det som kaldes offentlig igangsættelse af projekter med det formål at mindske arbejdsløsheden Hilsen Henrik
Åbningen lader til at være udsat igen! Det er de sikkert ikke kede af i CPH. http://m.epn.dk/brancher/transport/...fthavn-bliver-dyrere-og-yderligere-forsinket/
Det kører ikke helt for BER: Ingen vil hjælpe Berlins skandalelufthavn 14-08-2014 Ingen rådgivende ingeniørfirmaer ønsker at hjælpe med at bringe Berlins Brandenburg Lufthavn på ret køl. Ingen bød på opgaven til 250 mio. kroner. http://www.check-in.dk/ingen-vil-hjaelpe-berlins-skandalelufthavn-#.U-xkEvl_uqY Lige nu står den til at åbne i 2016...
Det er godt nok lidt at en joke med den lufthavn. Jeg var (sammen med 200 andre fra Europa) inviteret af AirBerlin i 2010 til at se den nye lufthavn, osm de glædede sig meget til skulle åbne Ikke meget AB fik ud af det PR-arrangement
det bliver sku bedre og bedre med den lufthavn: http://www.check-in.dk/leverandoerkonkurs-truer-ny-berlin-lufthavn#.VdcBWPaqpBc "Imtech er en af nøglevirksomhederne i bygningen af den nye lufthavn. Fra vort perspektiv er det klart, at en konkurs vil påvirke de milepæle vi har sat op for at kunne afslutte byggearbejdet i marts 2016. Vi har nu nedsat en task force, der skal vurdere, hvorvidt og i hvilket omfang den planlagte åbning i andet halvår af 2017 vil blive ramt af dette." så vi må trækkes med TXL et par år endnu...