Berlin?

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Kristian, 15/5/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    "Synes godt om" modtaget:
    8,841
    Point:
    113
    Har en tur til Berlin her i juni med mine børn, så er der nogen der har gode ideer til børnevenlige steder og tips generelt til Berlin? - det er 3 drenge på 7 og 3 år.... - Zoo Tiergarten er jeg med på og har luret der er et børne/legetøjsmuseum, men indspark er jo altid godt..

PS, har ej heller fundet hotel, så ideer er også velkomne der!

2. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    1,784
    2,982
    Point:
    113
    Du SKAL i Ritter Sport-butikken. Her kan du få alle varianter af Ritter Sport til gode priser og du kan ikke mindst få lavet din egen variant. Fascinerende sted...

http://ritter-sport.de/#/de_DE/berlin/

Kristian og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  3. Bizflyer

Bizflyer Aktivt medlem

Beskeder:
    175
    165
    Point:
    43
    Hvilken prisklasse hotel er du ude efter? Og i hvilken del af byen?

En times tid syd for byen ligger et stort badeland i en stor zeppelin hangar som er ombygd. Tropical Island heder det og du finder mer info her: http://www.tropical-islands.de/en/attractions/
    Der er et museum på gamle Gatow Airport med stor udstilling over militærfly og historik fra da Royal Air Force drev stedet som engelsk airbase i den tiden Berlin var under de alliertes kontroll. Dvs før muren faldt. Mer info her: http://www.mhm-gatow.de/

En is på Mövenpick restauranten udenfor Europacenter er aldrig fejl.

Ellers er vel ikke Berlin det store for børn i den alderen.

4. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Den gamle Tempelhof-lufthavn er omdannet til park, hvor børn og barnlige sjæle flyver med drager (når vejret er til det), står på skateboard og deslige.

Jeg var selv på DDR-museum, forrige gang jeg var i Berlin, og det tror jeg også kunne være interessant for lidt større børn. (Jeg var i øvrigt også ovre og se på Helmut Newton-billeder, men det er nok primært for voksne mænd!

Mht hoteller, så har jeg boet på lidt forskellige IHG-hoteller ifm. Big Win-kampagnen sidste år;
    -Holiday Inn Prenzlauer Allee
    -Holiday Inn Express City Center-West
    -Intercontinental.

IC Berlin ligger fantastisk lige ved Berlin Zoo og Aquarium Berlin, og kun få minutters gang fra KaDeWe.
    Bedste value-for-money var helt klart HIX, som ligger i samme kvarter som IC.

Holiday Inn Prenzlauer Allee er gammelt og nedslidt, og ligger for langt væk. Bare glem det. Men når det er sagt, så er Prenzlauer Berg et ret interessant kvarter, masser af billige restauranter. Det er sådan lidt Vesterbro-agtigt, men på den fede måde. Så derfor kan jeg godt anbefale at bo i området, men HI-hotellet ligger bare et par km længere ude.

THammer og Kristian "Synes godt om" dette.
  5. Maria Nielsen

Maria Nielsen Nyt medlem

Beskeder:
    11
    17
    Point:
    3
    Jeg har netop været af sted med mine børn og børnebørn og Zoo tiergarten var bestemt et kæmpe hit. Du har selv "luret den", vil bare bekræfte dig i, at det skal I gøre

Henrik Olsen, Flemming Poulsen og Kristian "Synes godt om dette"
  6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    efter lidt frem og tilbage har jeg nu 2 reservationer, nemlig Scandic Hotels ved Potsdamer Platz http://www.scandichotels.dk/Hotels/...latz/?hotelpage=location&location=detailedmap og Novotel Berlin Mitte: http://www.accorhotels.com/gb/brands/hotels-novotel.shtml - de er lige billige eller dyre om man vil. ca 350€ for 3 nætter, Scandic var så en Junior Suite og 20% hvis man meldte sig ind i deres klub, no brainer.. og Accor er jeg medlem af, men ingen status og deres var et "Family Room", så hvad ville i vælge? hvis man vil være tæt på byen, Zoo, RitterSport og hvad man ellers kan få tiden til at gå med dernede?

7. Bizflyer

Bizflyer Aktivt medlem

Beskeder:
    175
    165
    Point:
    43
    Potsdamer Platz er ucentralt. Ikke midt valg. Og 350 euro for 3 nætter er for dyrt for et kedelig hotel

Hvad med Hampton by hilton. Det plejer at koste ca 60 euro pr nat. Ellers kan man få Panorama Hotel på Adenauer Plaz ned mod 40 euro/nat og det er helt ok til prisen. Har selv overnattet der flere gange....

jefi99 og Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  8. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    @Bizflyer . checkede Hampton og de har ikke "familierum" som vi kan være (og ej hellere billligere), men panorama Hotel har jeg skrevet til, ok priser ser det ud til (ca 250€) og centralt også.. - men rummene ved jeg ikke om de kan have os alle.. - tak for tip

9. Bizflyer

Bizflyer Aktivt medlem

Beskeder:
    175
    165
    Point:
    43
    3 av mine kamerater delte værelse der sist sommer, så værelse for 3 voksne er der ihvertfald. Dessuden har de gratis overnatning til børn under 10 år i forældrenes værelse.

Panorama er kun 3 minutters gange fra Charlottenburg S-bahn station, og derfra kommer du nemt rundt i byen.
    Har de ikke store værelser på Panorama, har de i alle fald på Hotel-Pension Stuttgarter Eck. http://www.hotel-stuttgarter-eck.de/EN/hotel.html Det er billig og helt ok. Men det er kun et sted for at overnatte. Ingen faciliteter udenom morgenmad. Ligger lige ved Charlottenburg S-bahn station, og har flere ok spistesteder i nærheden, og gågaden Wilmersdorfer strasse er kun 2 minutters gange fra hotellet.

Så har du da nogle muligheder.

10. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,840
    8,841
    Point:
    113
    @Bizflyer - det blev Potsdamer Platz Scandic og var meget tilfreds med det, ikke tæt på "action", men let at komme til via U-bahn eller bare gå, så meget godt tilfreds med hotellet og udbyttet af turen. Berlin (Tyskland i det hele taget) er en god by, og ikke sidste gang det er gæstet! Nåede at se Zoo, LegoWorld, gåtur ned til Ritter Sport Butikken, Brandenburger Tor, Reichstag, Checkpoint Charlie og Hardrock cafe på 2 hele dage, meget tilfreds :)

Beaglen og jefi99 "Synes godt om" dette.

Del denne side