Billeje - rabatkoder, tricks?

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Kristian, 20/2/14.

1. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    "Synes godt om" modtaget:
    8,941
    Point:
    113
    Jeg skal en tur til Italien til sommer med fly, så har brug for en bil og billeje, er der nogen der har erfaring med billeje? - jeg kan snildt google og finde en bil, men er det måden at gøre det?

har i andre nogle koder eller tricks der?

2. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    De sidste par gange jeg har lejet bil er jeg endt med Autoeurope.com

Fået biler fra hhv Hertz og Alamo til ca 20% under prisen ved direkte leje hos de to selskaber. Hos AE var det også dækning for selvrisiko, hvilket der ikkr var ved direkte leje.

Ulempen er at man ikke får bonuspoint eller får goder iht evt status.

3. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    4,208
    6,251
    Point:
    113
    Når jeg skal afsted plejer jeg at undersøge hvilket selskab er det største i den lufthavn jeg lander i. Derefter søger jeg for discount/promo koder på primært MilePoint som her:

http://milepoint.com/forums/categories/car-rental-programs.19/

I disse forum er der altid de nyeste koder man kan prøve.

Det er ikke noget nyt og revolutionerende omkring dette - blot den måde jeg bruger og syntes virker ret godt. Finder til tider en kode som virker godt rent prismæssigt og så holder jeg lidt fast i den.

Hilsen
    Henrik

4. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    268
    405
    Point:
    63
    De sidste par rejser (ganske vist i USA) har jeg oplevet, at booking direkte hos Avis giver en mindst lige så billig pris som jeg kan få hos diverse brokere (autoescape, holidayautos, autoeurope osv.).
    Jeg bruger min Eurobonus basic AWD, hvilket giver ca. 10% rabat.
    Jeg har tilmeldt mig Avis Preferred og har derfor mine oplysninger og præferencer gemt på avis.dk.
    På denne måde opnår jeg 2 store fordele i min optik:
    1) Alle de nødvendige forsikringer er inkluderet, og selvrisikoen er nul, hvilket ikke altid er tilfældet, når man bestiller via en 3. parts side.
    2) Jeg får ikke en voucher, som skal indløses ved skranken. Derimod holder min bil klar, når jeg kommer, og jeg kan i de fleste tilfælde gå direkte til bilen og køre, og skal blot vise mit kørekort og kreditkort ved udkørselen. Dette kan spare ENORMT meget tid - plus at jeg undgår de stakkels provisionslønnede medarbejdere ved skranken, som prøver at prakke mig alt muligt ekstra på.

jefi99 og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. jefi99

jefi99 Titanium VIP Member

Beskeder:
    2,584
    5,191
    Point:
    113
    Du kan uden problemer bruge EBG/EBP AWD, det bliver aldrig checket. Det skulle ikke være så svært at finde dem - ellers send en pm.

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    8,941
    Point:
    113
    Hvor længe har i andre været om at få point fra Sixt/Budget når i lejer bil? hoppede jo på den der med 2.000 ekstrapoint for billeje i Italien i sommers og der er nu gået omkring 5 uger siden jeg afleverede bilen?

7. Anders Hansen

Anders Hansen Nyt medlem

Beskeder:
    14
    21
    Point:
    3
    Jeg har gerne selv skrevet til Budget, efter jeg har afleveret bilen, og så har der normalt gået nogle dage.
    Faktisk ser jeg nu, at jeg selv mangler 500 point fra sidste år... selvom jeg dengang allerede rykkede på dem! Så nu har jeg rykket igen...

8. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,582
    4,198
    Point:
    113
    Personligt er jeg netop hoppet på tricket i USA med at blive Executive hos National og så leje en mid-size og så kan man vælge og vrage mellem bilerne i deres executive aisle. Skal prøve det på onsdag så håber der står noget godt i lufthavnen...!

Flemming Poulsen, jefi99 og Christian Løn "Synes godt om dette"
  9. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,208
    6,251
    Point:
    113
    Dette vil jeg glæde mig meget til at høre mere til da dette er noget som - hvis det virker - give god forskel i hvilken bil man før for en billig rate.

10. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,208
    6,251
    Point:
    113
    Har modtaget et par rabat koder fra Sixt som kan bruges til leje af bil i hhv. 3 dage og 1 uge. Giv den gas og brug dem gerne :)

upload_2014-8-21_22-35-55.png

Måden at bruge dem på er:

So einfach geht’s:

1. Wunschauto auf sixt.de auswählen
    2. Bei der Buchung Gutscheincode eingeben
    3. Abholen und losfahren

Flemming Poulsen, Nicki Lolk Sørensen og jefi99 "Synes godt om dette"
  11. tbh

tbh Flying Spaghetti Monster

Beskeder:
    1,835
    3,247
    Point:
    113
    Hmm - har faktisk en booking hos sixt hvor det måske kunne bruges, kan ikke rigtigt finde ud af hvor jeg skal indtaste koden, er det mig der er blind?

12. Henrik Olsen

Beskeder:
    4,208
    6,251
    Point:
    113
    Jeg har ikke selv prøvet det - kun læst mailen :)

Men mon ikke Sixt kan hjælpe i deres support (ved det er et tarvligt svar) men kan faktisk heller ikke lige se det :)

13. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    8,941
    Point:
    113
    har kigget lidt på www.sas.dk og kan ikke finde et sted for manglende point for "budget" billeje, hvad gør i andre for at claime disse point?

14. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    4,872
    8,941
    Point:
    113
    meget naturligt.. - ligger det øjensynlig under det sted man lejer biler...

15. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,021
    2,105
    Point:
    113
    Ved ikke med Budget, men hos Avis "claimer" man dem på Avis hjemmeside og ikke på SAS. Så går der typisk omkring 72 timer, og så står point'en der. I starten var jeg lidt forvirret, men kunne se at min saldo var steget (i den periode hvor man kunne få op til 2000K pr. billeje) kunne så se at point var registreret under lejedatoen, så de var pludselig dukket op langt nede på min konto :)

16. CHA211

CHA211 VIP medlem

Beskeder:
    224
    507
    Point:
    93
    Mener du Emerald? Executive er et statusniveau, som normalt skal optjenes for at få adgang til executive isle. Som emerald medlem (basic medlemskab) har man derimod adgang til at vælge fra emerald isle.
    Det har jeg gjort en del gange efterhånden, men desværre ikke nok til at få executive status. En del gange har jeg også opgraderet (mod betaling) til noget der er faldet specielt i øjnene (biler der stod enten som speciality eller i executive isle) når jeg er kommet ud på pladsen. Der har jeg fået Challenger, Camaro og mustang conv for 20-30 usd ekstra pr dag.
    Har du nogle forslag til rabatkoder ved National, som inkluderer forsikring? Jeg har haft brugt Flying Blue koden, som var rigtig god. Den er desværre død nu :-(

Flemming Poulsen "Synes godt om" dette.
  17. CHA211

CHA211 VIP medlem

Beskeder:
    224
    507
    Point:
    93
    Og iøvrigt, så har jeg stadig kun haft gode oplevelser hos National. Rene biler uden skader og rigtig god service.
    En anden fordel ved at booke direkte ved f.eks. National ift Autoeurope og lignende er at du kun betaler for den tid du har bilen. Kommer du eks for sent frem som følge af forsinkelse eller lign. så betaler du stadig fuld pris ved en forudbetalt booking fra tredje part, hvor man ved direkte booking kun betaler for den tid man har bilen. Det samme gælder, hvis beslutter sig for at aflevere bilen før tid.

Flemming Poulsen og jefi99 "Synes godt om" dette.
  18. jakobv84

jakobv84 Premium VIP medlem

Beskeder:
    2,582
    4,198
    Point:
    113
    Jeg har amerikanske kreditkort og fik Executive status derigennem og et lille trick der er forholdsvist velpubliceret på diverse blogs. Godt at høre om de gode erfaringer med National.

jefi99 og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  19. Frequie

Frequie VIP medlem

Beskeder:
    301
    441
    Point:
    63
    @jakobv84

Kan man få et amerikansk kreditkort som dansker, eller er det fordi du bor (eller har boet) derovre?

20. Flemming Poulsen

Flemming Poulsen VIP medlem

Beskeder:
    1,910
    2,210
    Point:
    113
    Der findes tricks til at signe op og såvidt jeg kan se, så kræves der ikke US kreditkort. Send evt. PM ;)

Frequie "Synes godt om" dette.

Del denne side