Hej IF Jeg har fået en mail fra SAS, som skriver at man kan få 4x højere statusoptjening i perioden 1. okt 21 til 31. jan 22 og jeg kunne ikke finde nogen anden tråd om det her. De kommer også med et eksempel: Eksempel: En flyrejse = 4 kvalificerende flyrejser. En tur-retur giver således 8 ud af de 10 kvalificerende rejser, der kræves for et Sølv-medlemskab. Det kræver 45 flyvninger at få guld, dvs. 6 t/r flyvninger - eller måske layover et sted, det tæller vel også med? Du kan f.eks. flyve Berlin t/r for under 1000,- = 8 flyvninger Et hurtigt smut til Barcelona t/r for under 800,- = 8 flyvninger "Statusoptjening inkluderer, at du både får 4x flere kvalificerende flyvninger samt 4x flere niveaubestemmende point (1x Basispoint + 3x Statuspoint) for hver rejse med SAS i perioden oktober 2021 – januar 2022. Statuspoint kan ikke – i modsætning til Basispoint – anvendes til shopping og kan ikke ses i din pointoversigt." God weekend
Jeg har ikke overvejet layovers. Men det giver mening og åbner for helt nye muligheder. 90 enkelt flyvninger giver diamant status: t/r til eks. Barcelona med ét stop både ud pg hjem = 4 legs. X4 bonus = 16 legs. 6 t/r med ét stop t/r i promo perioden = 96 legs inkl bonus = diamant. 3 t/r med ét stop t/r i promo perioden = 48 legs = guld er der nogle begrænsninger i betingelserne det sætter en stopper for ovenstående?
Ikke som jeg læser det. Men det er vel også det der er SAS's strategi. De vil gerne have fyldt nogle sæder ud i deres fly. Om det så kommer til at blive ris til egen røv, hvis der er for mange, der pludselig opnår guld/diamant status det vil tiden vise. Men det er i hvert fald en meget generøs kampagne, men som sagt vil de nok gerne have fyldt nogle sæder op, så deres trafiktal bliver bedre. Det i sig selv kan jo forstærke efterspørgslen...
Men SAS plejer vel ikke at tælle hvert leg som en flyvning? Altså f.eks AAL-CPH-MUC tælles som en flyvning. Det er ihvertfald min erfaring. Så hvis man tager den retur kan man så max opnå 8 flyvninger.
Nej. Min billet: Berlin-Stockholm-København-Aarhus var 3 flyvninger. Gange 4, så har du altså mange flyvninger.
Med den nye SAS F&F kampagne og 4x (basis)-point er jeg på udkig efter et godt mileage run for at sikre guld i endnu en periode. Med base i CPH er der ikke samme 'goder' () som ved AAR, men har fundet denne til 4500p + guldbonus (=22.496 basispoint), inkl mulighed for at se den nye BER. Nogen der har bedre bud?
Hvordan finder man bedst SAS afgange med ekstra mellemlanding? Synes kun jeg får direkte. Men kunne jo være frækt med f.eks. en CPH-ARN-BER
Hvis man rejser indenrigs, kan man med Friends & Family rejse t/r mellem AAL og CPH for 768 DKK. Det er 2 flyvninger, som kampagnen forhøjer med en faktor 4, så man godskrives i alt 8 strækninger. Det svarer til en pris på 96 DKK pr "strækning". Man har brug for 45 flyvninger for at blive guld, hvilket ved en pris på 96 kr. stykket svarer til en pris for guld på 4.320 kr. - eller 6 t/r flyvninger mellem AAL og CPH. Diamant kræver 90 flyvninger, så her er prisen den dobbelte. Er der mon nogen som er fristet?
De fleste bruger vel kampagnen til at supplere op. Hvis man eksempelvis har en returflyvning hver måned, så skal der kun hentes (45 minus 24 flyvninger) = 21 flyvninger for at få guldkort. Det kan hentes med 3 returflyvninger med x4 optjening
De plejer at fremgå længere nede i oversigten når du søger via sas.dk. I så fald findes CPH-BER (via OSL/ARN) til 1179,- i eco. Fire segmenter (=16), og dermed "blot" tre af sådanne ture for at sikre EBG (=74 DKK pr segment)
MR i November til Berlin for ca. 1500 på plus. Kan man flyve ind og ud med samme fly? Det lander 10.50 og flyver mod cph kl. 11.30
I SAS's system kan du ikke få lov til at booke med mindre end én times turnaround. Hvis du kan få enkelt-billetter til en fin pris, så burde der ikke være en praktisk udfordring.
Til mine MR's har jeg for det meste booket enkeltbilletter for at få komme hjem igen med samme fly. Virker upåklageligt.
Eneste man skal sikre sig er at vælge lufthavne, hvor du lige kan gå ud i gaten og så vende rundt igen. Nogle enkelte lufthavne sender dig direkte til bagage eller transit og så kan kort turn around godt give sved på panden
Ja, det har du ret i. Jeg har prøvet at "svede" et par gange i specielt Athen og Genève.. og af og til i Düsseldorf, hvis man skal med bus til og fra flyet. Men det er nu altid lykkedes
Findes der mon en art 'positiv-liste' over europæiske lufthavne, hvor man uden problemer kan rejse retur med samme fly?
Jeg kan da forsøge at starte med nogle lufthavne, hvor man helt sikkert kommer ind og ud af samme gate: -Amsterdam -Bruxelles -Berlin -Barcelona -Milano
Det gælder vel "bare" om at ramme en lufthavn, hvor SAS er sikret standplads med bro, eller hvor der ikke er bus-gates? I så fald må en række nord-skandinaviske også være sikre, f.eks. FAE, LYR, ALF, etc. Ved ikke, hvad SAS har af aftaler med andre lufthavne, men har fløjet mange gange til BCN og har aldrig oplevet bus-gates dér (med SAS).