Billigt til Thailand

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af Rejselysten, 12/10/15.

  1. Rejselysten

    Rejselysten Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Hey

    Vi er 7 personer, der skal fra CPH til Krabi ca. den 27. marts 2016 (er fleksible et par dage frem) og returnere fra Krabi til CPH ca. den 15. april 2016 (med same fleksibilitet). Momondo er jo god, men stadig ret dyr.

    Læste forleden, at man skal vente til 53 dage før afrejse med at bestille, men det tør vi ikke vente på. Der er 3 unge med under 26 år, og det ville være fedt, hvis de kunne opnå en god ungdomsrabat.

    Så Norwegian havde ret gode priser til Bangkok, men det forlænger vores rejse en del og så burger vi bare de sparede penge på længere ophold, og så er vi lige vidt :)

    Spørgsmålet går på: hvordan kommer 7 personer billigst til Bangkok for der er mange afgange fra Bangkok til Krabi, så den del er jeg ikke urolig for. Kan nok acceptere en enkelt mellemlanding men gider ikke bruge mere end max. 12-13 timer på turen. Kender nogen her I forummet et godt søgeværktøj eller en lille finte på andre sites?
     
  2. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Velkommen til!

    Hvis I ikke gider bruge mere end 12-13 timer på turen, så har I ikke noget alternativt til nonstop. Og her er der kun Thai og Norwegian på markedet, foruden måske noget charter.

    Da I flyver uden for peak season, så ville jeg ikke være bekymret for at trække tiden lidt. Hold løbende øje, og vær klar til at slå til. De laveste priser vil normalt være med Aeroflot og Egyptair, men om I vil udsætte jer selv for det, skal jeg ikke afgøre. Ellers er Etihad og Air China (to stops, meget længere rejsetid) som regel også til at booke for omkring 4000-4500.

    Og brug i øvrigt Kayak i stedet for Momondo, for her kan du søge på flere datoer samtidigt - se fx https://www.kayak.dk/flights/CPH-HKT/2016-03-28-flexible-2days/2016-04-15-flexible-1day/2adults

    Ungdomsrabat til Asien bliver nok lidt svært, men Kilroy og STA har muligvis nogle consolidated fares. Men hvis I begynder og ringe til dem, lægger de heftige % ovenpå. Så check kilroy.dk eventuelt.

    Hold i øvrigt også øje med fly til Phuket (HKT). Det er kun en kort køre- eller sejltur fra Krabi, og kan måske spare jer tid og penge på bundlinien.
     
    HerrO, Beaglen og tbh "Synes godt om dette"
  3. Rejselysten

    Rejselysten Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Mange tak Jefi99, det vil jeg sandelig prøve og den med Phuket havde jeg tænkt ind, men kunne ikke lige overskue, hvor langt fra Krabi jeg var.

    Igen mange tak, dejligt nogen gider tage sig tid til at hjælpe :)
     
  4. mka83

    mka83 Dansk/norsk mile runner

    Beskeder:
    14
    "Synes godt om" modtaget:
    35
    Point:
    13
    Aeroflot ved jeg ikke om man skal være så bange for, jeg synes nu deres fly og kabiner ser rimelige ud i forhold til så meget andet. Lige på nær hvis man er træt af masende og larmende russere selvfølgelig :)
     
  5. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Aeroflot er en OK flyselskab efter de har fået vestlige fly som B777 og A330.
    Egyptair er et "tørt" selskab altså ingen alkohol/øl/vin. På flyvninger til Thailand er Aeroflot også et "tørt" selskab - klog af skade efter tumultagtige tilstande tidligere på fly fra Moskva til Bangkok og retur.
     
    THammer og jefi99 "Synes godt om" dette.
  6. Rejselysten

    Rejselysten Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Haha - jeg tænker, at vi nok klarer et "tørt" fly, når vi er på vej på 3 ugers afslapning :) Det er nok værre med larmende russere :rolleyes:.

    Hvad vil I mene er en god pris for en flybillet CPH-BKK-KBV I slutningen af marts og hjem I april?

    Vi var af sted april 13 til kr. 5.200 pr. billet, og det synes jeg var OK, selvom det er en post, når vi er 7 personer og der ikke gives hverken mængde- eller ungdomsrabat. Ud = 13 timer, hjem = 17 timer, direkte med Thai (altså 1 stop I BKK).
     
  7. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    4200-4500 per billet vil være en god pris, det er lidt udenfor højsæsonen, men ved ikke om påske falder der.
     
  8. saugmann

    saugmann Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    4
    Point:
    3
    For den periode er alt under 5.000 en god pris. Husk på der er Songkran (thailandsk nytår) den 13-15 april, og det kan godt sende priserne lidt op.

    I foråret i år fik jeg en billet til Bangkok med Qatar til 3200 kr i april måned, men det var med 3 ugers varsel og derfor lidt af et sats, hvis I er 7 der skal afsted på en planlagt ferie.

    Hvis ikke I har booket hotel endnu kan det evt foreslås at tage et par dage i Bangkok i hver ende. Det vil give flere og billigere valgmuligheder mht. fly til Bangkok, og I kan så tage et af de "lokale" indenrigsfly til/fra Krabi.
     
  9. Rejselysten

    Rejselysten Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Har fået billetter x 7 CPH-BKK-KBV til 4.200 pp. 20 dage og med den kortest mulige rejsetid, så det er bare helt perfekt. Tak for alle svar :)
     
    asf, jefi99, Beaglen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    4200 er en fin pris til KBV - hvem og hvor fik I booket det ved?
     
  11. Rejselysten

    Rejselysten Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Så I avisen, at Top Tours reklamerede med Thai kampagnepriser og tænkte, at det var nu jeg skulle tjekke søgemaskinerne igen. Skyndte mig på diverse sites og Flybillet.dk var billigst på den tur, vi gerne ville have med Thai AW.
     
    THammer og Kristian "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    @Rejselysten - har du nogle screen dump af priserne?
     
  13. Rejselysten

    Rejselysten Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Nej desværre ikke, men jeg kan se, at priserne farer op og ned, men man kan stadig komme af sted til ca. kr. 4.300 med Thai (specielt hvis man søger om tirsdagen).
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  14. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg bookede i sidste uge til bekendt CPH-BKK 21.4-8.5 til dkk3700 med Thai direkte fly via OTA
    Det er vist markedsprisen pt i den periode.
     
  15. Rejselysten

    Rejselysten Nyt medlem

    Beskeder:
    7
    "Synes godt om" modtaget:
    9
    Point:
    3
    Når man kommer hen I slutningen af april, er priserne generelt under kr. 4000. Vi skal af sted I starten af april, idet meget lukker ned I midten/slutningen af april, på den ø, vi skal være på. Vores pris er også incl. fly videre til Krabi.
     
  16. clager

    clager Platinum VIP medlem

    Beskeder:
    1,716
    "Synes godt om" modtaget:
    5,864
    Point:
    113
    Jeg ved du skrev i bookede til KBV til afgang en måned før
    Min post gjaldt en billig rejse til Thailand hvor man nemt kommer videre rundt fra BKK
     
    Henrik Olsen og Rejselysten "Synes godt om" dette.

Del denne side