Billund lufthavn - nemmere parkering

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af RasmusN, 25/2/20.

  1. RasmusN

    RasmusN Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Hej Insideflyer Forum

    Jeg flyver ugentligt til oslo fra Billund, og er begyndt at finde ud af hvordan man lettere kommer igennem lufthavnen.

    Dog kan jeg ikke regne ud hvordan jeg sørger for lettere parkering i Billund lufthavn, uden jeg skal ind og book plads på hjemmesiden på forhånd og holde styr på de mange mails med QR-koder.

    Vil gerne holde på P1, men uden reservation er den altid optaget.(bliver hurtigt træt af at gå 1,4 km i regnvejr)

    ps: Første indlæg, så giv lige besked hvis det er den forkerte kategori.
     
    Beaglen, Erwin Lansing, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Hej Rasmus. Velkommen til. Hvis dit opslag er kommet i den forkerte kasse, så vil vores redaktør, @Henrik Olsen flytte dit opslag til et bedre sted. Så dit spørgsmål er i de bedste hænder.

    Jeg flyver sjældent fra Billund - og hvis jeg gør er jeg med lufthavnsbus fra Aarhus. Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål.

    I øvrigt går jeg ud fra, du rejser med SAS og derfor er godt på vej til et guldkort i EuroBonus.
     
    RasmusN og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  3. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Rejste selv en del på den nævnte rute for et par år tilbage og jeg parkerede altid ude bagerst (Thailand, Danmark eller hva de nu hedder), da disse er billigst.

    Shuttlebus kører kontinuerligt, så du behøver jo ikke at gå, såfremt du ikke har lyst.
     
    Beaglen, Henry, RasmusN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. RasmusN

    RasmusN Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    7
    Point:
    3
    Er snart halvvejs, men mange af mine flyvninger giver kun 100-250 points, så tror det bliver antallet af flyvninger det kvalificere mig...

    Kan godt være jeg bare skal være lidt mere tålmodig, og bare vente på shuttlebussen kommer forbi. Men hvert minut jeg spare, kan jeg jo udsætte vækkeuret med ;)
     
    Beaglen, Henry og Nielspg "Synes godt om dette"
  5. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Tjaa det kan være, vil tro at du sparer tid ved at vente på bussen, fremfor at gå 1km+ :)
     
    Henry og Nielspg "Synes godt om" dette.
  6. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Parkeringshuset har somregel plads når du kommer først på dagen også uden booking. Det er somregel kun lige omkring ferier, hvor det kan være lidt bøvlet og så kan man holde på P3 til samme pris som P-hus
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Nu kender jeg ikke Billund i parkeringsøjemed - men antager det er parallelt til CPHs "Malmø" parkeringer. Hold k... hvor er de langt væk. Specielt 17 og 19 - 2km fra T3. Så kan man vente på en shuttlebus der kommer - en gang - mens man nyder blæst, regn og kulde helt ude ved vandet. Det bliver ikke med mig som Ofelia.
     
    Henry og RasmusN "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    RasmusN og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Syntes nu heller ikke det er så slemt, men det er klart at man ikke gider trave det halve Jylland rundt når man ankommer klokken 05.00..

    Shuttlebussen plejer dog at komme kørende ret hurtigt..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113

    Hvis man er på det fjerneste P9, tager turen til check-in ca 15-20 minutter at gå. Hertil kommer jo gå tiden inde i terminalen også - osv. Det er der næppe pendlere, der vil gøre og det er derfor lidt hypotetisk.

    Er man frekvent rejsende ud af Billund, er P-huset klart at foretrække og de er netop nu igang med at bygge et nyt lige ved siden af terminalen.
    Hvis du bruger P-pladsen fast hver uge, kan du med fordel købe et årskort. Tidligere var det ok til at betale, men priserne er steget noget for ikke så længe siden og jeg kender ikke de faktiske priser nu. Det bedste der er at sende en mail til P-folkene og så kan de svare.
     
    SebastianBruun, THammer, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side