BIZ checkin m. LH 4 pax men kun 1 med *G - er det muligt?

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af john christensen, 11/2/18.

  1. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Hej herinde.

    Jeg står I den situation, at jeg skal flyve BLL-FRA-MCO med LH sammen med fire gutter på en herretur.
    Jeg er *G (EBD) og kan derfor bruge Biz checkin I BLL.
    Men kan jeg gøre det for os alle og den vej rundt aflevere vores baggage?
    Jeg har købt billetter til alle fire på samme bookingnr, så jeg tænker den er ok?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Burde ikke være noget problem.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Jeg er meget usikker på, hvilke fordele, du gerne vil opnå med business check in.
    • Der er fælles bagagedrop for alle flyselskaber - så dine 4 venner kommer ikke til at vente, selvom I kommer tidligt
    • Jeg ved, at business check-in i Billund har fået en påtale fra Lufthansa, for at lade for mange slippe igennem (det er nok et godt års tid siden). Så regn ikke med, at du kan tjekke bagage ind på 5 forskellige navne.
    • Hvis du tjekker al bagagen ind i dit navn, får du sikkert alt for meget - og kommer til at betale for det.
    • Og så er der også rejseforsikringen: Bliver bagagen forsinket, er det jo kun den person, der har tjekket ind, som få dækning indenfor den beløbsgrænse, som forsikringen har.
    Jeg ved ikke, hvor meget ventetid, I får i Billund og Frankfurt. Men med guldkort, kan du og en gæst komme ind i loungen i BLL. Men resten af selskabet må betale, hvis de vil med ind. Og lounge-adgang i FRA har jeg ikke lige styr på.
     
    Beaglen og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Hvad bygger du det på?
     
    Frequie "Synes godt om" dette.
  5. Frequie

    Frequie VIP medlem

    Beskeder:
    390
    "Synes godt om" modtaget:
    791
    Point:
    93
    Jeg forstår spørgsmålet som om de alle kan blive betjent hurtigere ved at han bruger business class check-in, fremfor almindelig check-in. Det har jeg prøvet en del gange, dog ikke i BLL.

    Hvor meget bagage der kan tjekkes ind, under hvilket navn, etc. tager jeg ikke hensyn til i mit svar ;)
     
    john christensen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Jeg har faktisk oplevet nogen ventetid ved business check-in i BLL - så jeg har sommetider tænkt, om det ville gå hurtigere, hvis jeg bruget automaterne og bagagedrop.

    Der har dog også været gange, hvor jeg er kommet hurtigt igennem business check-in. Men jeg har samtidigt kunne se, at der heller ikke var ventetid ved selvbetjeningen.

    Jeg har set lange køer ved check-in til charterfly i BLL - og sommetider nogen kø ved sikkerhedskontrollen (specielt, hvis der er charterafgange på samme tid, som Lufhansa skal lette). Men det er jo en anden snak.
     
    PENSIONISTEN, john christensen, Frequie og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Hej Henry

    Tak for svar. Jeg kan sagtens følge dig. Det er småting, eftersom jeg også tjekker ind online, så snart den åbner 23 timer før afgang. Når jeg gerne vil bruge Business check-in så skyldes det, at jeg godt kan li personlig betjening. Har jeg spørgsmål, kan de som regel svare, og når der af en eller anden grund ikke er føjet status på mit Boardingpass (hvilket er sket nogle gange), så kan jeg tjekke og få dem til at rette med det same I stedet for at stå febrilsk at forsøge at komme gennem Fastrack - uden held :)

    Jeg er helt med på regler mht. lounge osv.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  8. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Tak for svar @Frequie :)
     
    Frequie og Henry "Synes godt om" dette.
  9. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    Da jeg tog til USA sidste år havde jeg hhv. mine forældre med og en veninde. Der benyttede vi alle 4 business check in skranten fordi jeg er EBG, men jeg var den eneste der f.eks. fik priority tag på min kuffert. Det samme gjaldt på vej tilbage..
    Ved dog ikke, om det stadig "virker".. Vi fløj med LH via. Frankfurt ud og Air Canada hjem. :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side