Biz til First hos LH med EB Point

Poster i 'BONUSBILLET & REJSEHJÆLP' oprettet af john christensen, 1/2/16.

  1. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Jeg er ved at planlægge en tur på LH -F som en slags luksus-ferie for mig. Ja, det tør jeg vel godt skrive i et forum som dette ;)

    Lige pt. kigger jeg på BLL-FRA-SFO+evt. SAN engang til sommer.
    Uden jeg har lagt mig fast, så er der nogenlunde "fornuftige priser" på denne tur. Jeg kunne dog godt nøjes med at flyve F ud og C/J hjem for at spare lidt penge, men her kommer dilemmaet lidt på forskellige måder.
    F ud er rent faktisk dyrere end F all the way (i hvert fald hvad jeg lige har kunnet finde pt.). Så det kan næsten ikke betale sig.

    Jeg har så luret på at få en upgrade til F med EB point. Men jeg er i tvivl om "sikkerheden" for at købe upgrade.
    Hvis jeg med sikkerhed kan få en upgrade vil jeg gerne justere afgang efter det, men jeg gider ikke købe Biz og så ikke vide om jeg reelt kommer på F, hvad der jo er hele ideen med turen - i hvert fald mindst en af vejene.

    Jeg har fulgt lidt med i tråden her som måske giver lidt af svaret, selvom den egentlig tager udgangspunkt i SAS upgrade.

    @SophieHendriksen skriver i dag 1. feb.:
    "En lille opdatering - min mand har talt direkte med SAS. Det er ikke muligt at få en bekræftet upgrade med point fra SAS Plus til Business. Skemaet omhandler upgrade for Star Alliance :-( Dvs. man kan få det for de andre selskaber men ikke SAS selv!"

    Mon det betyder, at jeg kan købe en LH C/J og så sikre mig upgrade via SAS for EB point, hvis jeg forhører mig, hvilke afgange det er muligt at få upgrade på, inden jeg køber billetten? Altså en confirmed upgrade stort set med det samme?
    jeg mener blot at have læst et sted, at LH kun kan give Award Upgrade på F under 14 dage før afgang. Eller er det mon, hvis man skal bestille F billet med point alene? Jeg har desværre ikke point nok til den løsning.

    Hvis ikke der er den store sikkerhed for upgrade må jeg nok punge ud med jyske dollars :)
    Nu ved jeg ikke, om LH også har Optiontown, men igen, i så fald de har, så er den jo heller ikke sikker - og som nævnt i starten så er købet af F ud dyrere end F hele turen...

    Nå - en lang smøre. men måske nogen af jer har erfaringer herom?
     
    PENSIONISTEN og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Ligesom med upgrade fra economy til biz skal man fra biz til first have en af de utroligt dyre billetter (bookingklasse C, måske D?). Jeg mener også at upgrade availability er den samme som award availability, hvilket betyder at du igen først kan gøre det 14 dage før.
    Nogle gange har der været billige F billetter ex-AMS f.eks., det kunne være en idé at prøve at kigge efter?
    Lufthansa har noget der hedder "myOffer", men tror ikke det virker op til F, uden at være sikker.
     
    PENSIONISTEN og THammer "Synes godt om" dette.
  3. jefi99

    jefi99 Titanium VIP Member

    Beskeder:
    2,282
    "Synes godt om" modtaget:
    4,781
    Point:
    113
    Der skal være sæder tilgængelige i "O"-klasse, og du skal som nævnt være booket i C eller D. Og "O" frigives næsten altid kun 14 dage før.
     
    PENSIONISTEN og THammer "Synes godt om" dette.
  4. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg kan lige præcisere min tilbagemelding tidligere i dag:

    Med "bekræftet" upgrade menes der, at man kan få besked straks efter bestilling, om upgraden er gået igennem. Jeg forstod det således, at billetten skal købes først, så beder du om upgrade for point og får besked straks om det er gået igennem eller ej. Dvs. man kunne ikke få bekræftelse inden bestilling.

    I vores tilfælde gjaldt det om at vide i bedre tid end 24 timer i forvejen om vi fik en upgrade eller ej. Jeg brugte expertflyer.com til at se om der mon var en chance eller ej, og så vurdere om jeg turde satse på at få upgraden med point eller om vi skulle satse på Optiontown eller betale cool cash.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  5. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Tusind tak for givtige og gode svar @SophieHendriksen , @jefi99 og @tbh !
    Jeg vil prøve at undersøge prisen på C og D - men kan jo nok se, at skal jeg være helt sikker på F, så er det at betale ved kasse ét.
     
    PENSIONISTEN og SophieHendriksen "Synes godt om" dette.
  6. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    ... eller rejse indenfor 14 dage. Den billigste vej er nok via Lifemiles og så booke det tættere på afrejsedagen...
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  7. john christensen

    john christensen TripFlyer

    Beskeder:
    142
    "Synes godt om" modtaget:
    360
    Point:
    63
    Ja, det vil jeg da lige undersøge. Tak for Tip @jakobv84
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.

Del denne side