Jeg kunne godt tænke mig at prøve SAS Business Class på en rejse til Japan, men når jeg kigger på https://travelhacks.azurewebsites.net/ er der sjældent nogle bonusbilletter på business class til rådighed til NRT. Er der nogen her der ved om der er perioder man kan være mere heldig, eller om der er skjulte billetter til rådighed som blot ikke vises når man søger? Kan se at mange andre destinationer nærmest har tilgængelige billetter et år frem. Er der andre metoder der er bedre? Såsom at købe en go- eller plus-billet og satse på at kunne opgradere for points?
Mener at Miami og Tokyo er meget populære, så det skal man nok være på tasterne, de ca 10 måneder inden, hvor de frigives
Jeg har længe kigget efter billetter til tokyo. Uden held. Det endte med go billet med håb om upgrade for points
Går ud fra, du mener billetter til bedste pris, d.v.s. 50.000 point. For kombinationen "Point + Penge" er der mange af. Kan tilslutte mig de foregående indlæg. Kan heller ikke finde billetter til Tokyo på Business. Sjældent på PLUS. Og det hele bliver vanskeligere af, at jeg skal ha dem fra Billund. Når jeg søger på billetter fra København, kan jeg finde flere billetter, end jeg kan fra Billund. Endelig ser jeg sommetider billetter med meget kort varsel. Lige nu udrejse 30 August: 2 billetter på Business fra CPH-NRT
Den bliver svær at få. Jeg fik plads hjem på business i maj 2019 ved at bestille, da der var 10 måneder til. På vejen ud har vi booket via PVG og flytter den evt til HKG, hvis der kommer pladser frem til HKG inden afrejse. Hvis Japan er destinationen Du ønsker så søg evt på pladser via PEK/PVG/HKG de datoer, du gerne vil afsted og så efterfølgende arranger de lokale flyvninger.
Søg og book SK NRT business award billetter straks de bliver frigivet. Jeg bookede i begyndelsen af maj i år til slutningen af marts 2019. Det er det normale med 340 dage til afgang. Samme er tilfældet med award biz billetter til SFO og MIA.
Okay, det vidste jeg ikke. Findes der en metode til at få en notifikation når der frigives nye bonusbilletter, eller er man nødt til at manuelt holde øje løbende?
Jeg var afsted på biz til/fra Tokyo i juni i år. Havde holdt øje i længere tid, helt manuelt, og slog straks til da der var pointbilletter tilgængelige torsdag-mandag. Mener at jeg også bookede de 340 dage inden. Man skal være hurtig, tror jeg. Men det er en SKØN tur
Det bliver nok bare Go- eller Plus-billetter i stedet så Vil rigtig gerne afsted henover min fødselsdag i november. Nogen der ved om der plejer at komme tilbud på bonusbilletter til Japan? Har prøvet at finde gamle artikler her på sitet, men det ser ud til at det oftest plejer at være til andre asiatiske destinationer som Hong Kong og Shanghai.
NRT er sjældent på bud hos SK. Prisen for en CPH-NRT ligger rundt 5.000dkr på eco 13.000dkr på plus saver og 25.000 dkr på business saver retur året rundt og de sælges til fuld pris. Derfor er award business billetter særdeles attraktive. Billigere alternativer er Turkish normalt 4.000dkr retur på eco. Qatar nogenlunde det samme. Air China 3.500dkr men kan ikke anbefales. Til gengæld kan du være heldig at få en Aeroflot retur til under 4.000dkr med kort transittid i SVO og det er helt ny fly og udmærket service, har jeg selv brugt flere gange, også enkeltbilletter til det halve.
Min kæreste rejser til NRT med SAS om nogle uger, og jeg gav hende adgang til mine point for at byde på upgrade. Da jeg tjekke availability ud og hjem var ALT udsolgt i alle klasser. Så ja, populær rute.
Hvis det er i ugen startende lørdag den 15/9, så kan jeg oplyse at der er seminar for fødevarer og for vand med en delegation anført af minister Jacob Ellemann Jensen. Det kunne være en forklaring, men ja som @AaB_CPH skriver er det en travl rute, næsten altid fuldt hus på Plus og Business.
Da jeg ville booke Go-billetter lige før poppede der en mulighed for 2 stk business class op på udrejsen i slut november. Så jeg snuppede dem og var super heldig. Det bliver første gang vi prøver det De 2 business billetter var ikke at finde på travelhacks søgemaskinen.
Det er det faktisk Min kæreste repræsenterer hendes virksomhed i den danske gruppe, der skal organisere det næste “seminar” (IWA - World Water Conference) i København i 2020. Så hun skal derud og bl.a. observere, hvordan japanerne gennemfører dette års konference.
Jeg tror der mere fokus på vand end på fødevaredelen på denne tur. Jeg bliver hjemme, men bossen tager derud fordi der også skal afholdes et seminar omkring den nye frihandelsaftale (for fødevareområdet) mellem EU og Japan