Booke 5 personer på blandet bonus business og plus?

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af JackB, 19/2/21.

  1. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Udfra hvad jeg har kunnet læse, kommer der højest 1-2 bonus billetter på business.
    Hvad gør man så, hvis man skal 5 personer afsted og vil udnytte muligheden for 2 på business og 3 på plus.
    Umiddelbart kan jeg ikke finde nogen mulighed for at booke på forskellige klasser.

    Er man nødt til at booke to separate rejser?
    Eller kan det arrangeres ved at ringe til SAS?

    To rejser kan måske give problemer i forbindelse med aflysninger og ombookinger.
    To rejser er også et problem hvis man nu er 2 voksne og 3 børn og vil lade mor og et barn tage business på udrejsen og vil lade far og et barn tage business på hjemrejsen.

    Nogen erfaringer?
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,379
    "Synes godt om" modtaget:
    12,757
    Point:
    113
    Hvor gamle er de 3 børn?
     
  3. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Det kommer an på hvornår turen bliver :)
    Det var mere et generelt spørgsmål.
    Men de vil nok være 11, 8 og 6 år.
     
  4. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    456
    "Synes godt om" modtaget:
    1,283
    Point:
    93
    Min erfaring er, at man er nød til at have en booking pr klasse, dvs:
    En booking med business billetterne
    En anden booking med PLUS billetterne.

    Hvis det er samme familie, har jeg aldrig oplevet nogle problemer med at “bytte pladser” i flyet, med mindre at det er sikkerhedsbetinget (f.eks må børn ikke side ved nødudgange).
    Og så er det jo også et spørgsmål om, hvem der optjener point for business/PLUS, hvor far/mor kunne have højere status end børnene.

    Men ellers ville jeg booke, og skulle der komme nogle flere business til salg, så hop på og afmeld PLUS pladsen.
    Ellers spørg til opgradering i gaten.
     
    Nielspg, Beaglen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Hvis Du har status hos SAS så benyt diamantlinjen. Vibeke Jörgensen som oftest svarer kan alle kringlekroge i bookingmuligheder og kan helt klart svare dig på hvad Du kan og ikke kan. Det koster heller ikke at benytte dem til booking af billetter hvis du er diamant.

    Hvis Du har point nok og kan bruge LX så er der iflg selv samme Vibeke lagt rigtig mange business bonus billetter til booking lige nu og de kan bookes fra 300 dage før flyvningen - op til 9 per afgang. Vi har selv lavet en tur til sydøstasien til november på LX business og når jeg brugte expertflyer til at finde pladser (desværre ikke på den gratis del - kræver betalingsadgang) kunne jeg se der var nogle afgange med mere end 2 pladser i business.

    På denne liste kan du se, hvad der af SAS business bonus til rådighed og ja det er oftest max 2, men der kan komme flere før afgang, hvis der ikke er mange bookings. https://awardhacks.se/List
     
    jespersm, Bekgaard, JackB og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side